#


پایان حکمرانی۲۵ ساله IBM در عرصه تعداد پتنت ها توسط سامسونگ

4 آوریل 2018 بدون نظر 1455 بازدید

پایان حکمرانی۲۵ ساله IBM در عرصه تعداد پتنت ها توسط سامسونگ

گذر از دیوار حکمرانی IBM و دست یابی به جایگاه نخست ثبت پتنت ها در آمریکا به وسیله سامسونگ

سامسونگ با دریافت جایگاه نخست در زمینه تعداد پتنت های ثبت شده توانانست به حکمرانی IBM در ایالات متحده آمریکا که بیست و پنج سال حکمرانی داشت پایان بدهد و نام خود را به عنوان نخستین کمپانی فعالی در این زمینه مطرح کند.

گزارش هایی به تازگی منتشر شده است که نشان می دهد کمپانی سامسونگ با گذر از کمپانی IBM هم اکنون آمار را در زمینه تعداد پتنت های ثبت شده در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است. با توجه به لیست۱۰۰ تایی IAM/ktMINE کمپانی هایی که دارای پتنت آمریکا به وسیله ژورنال جهانی پتنت IAM و موسسه ی تحقیقاتی حو.زه ی مالکیت معنوی ktMINE جمع آوری شده و انتشار یافته است، کمپانی سامسونگ توانسته با۷۵.۵۹۶ پتنت معتبر در ایالت متحده از تاریخ یکم ژانویه ی۲۰۱۸ در جایگاه نخست قرار بگیرد. هم اکنون سامسونگ با این تعداد پتنت معتبر ثبت شده دارای۱.۶ برابر تعداد پتنت های IBM می باشد که پس از این کمپانی در جایگاه دوم ایستاده است.

گذشتن سامسونگ از کمپانی آی بی ام به این دلیل مورد توجه قرار گرفته است که تا سال قبل کمپانی آمریکایی آی بی ام در طول بیست و پنج سال گذشته همیشه در صدر بوده و توانسته بود آمار بیشترین تعداد پتنت های ثبت شده در آمریکا را به خود اختصاص دهد. بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که آی بی ام به دلیل بالا بودن نرخ واگذاری پتنت به وسیله این کمپانی به مقام دوم سقوط کرده است. یکی دیگر از علل سقوط این کمپانی به جایگاه دوم ناتوانی این کمپانی در حفظ تعداد قابل قبولی از پتنت های ثبت شده برای مدت زمان طولانی می باشد. البته از طرفی دیگر طبق چیزی که IAM اعلام کرده است سامسونگ علاقه بیشتری به حفظ حقوق پتنی دارد و توانسته در بسیاری از حوزه های فنی نسبت به دیگر کمپانی ها فعالیت بیشتری از خود نشان دهد و همین مساله موجب شده تا بتواند به جایگاه نخست در زمینه ثبت پتنت ها در آمریکا دست پیدا کند.

در لین لیست۱۰۰ تایی که به وسیله IAM/ktMINE منتشر شده استکمپانی ژاپنی کانن دارای۳۸.۹۹۶ پتنت می باشد و توانسته در جایگاه سوم قرار بگیرد و کمپانی های مایکروسافت و اینتل به ترتیب توانسته اند جایگاه سوم و چهارم این لیست را به خود اختصاص دهند. کمپانی مایکروسافت دارای۳۳.۳۲۷ پتنت می باشد و اینتل توانسته تعداد۳۰.۹۸۵ پتنت را به ثبت برساند. کمپانی ال جی الکترونیکس توانسته۲۸.۲۳۵ پتنت را به نام خود به ثبت برساند و در مقام هفتم قرار بگیرد و پس از آن کمپانی پاناسونیک موفق شده با ثبت۲۸.۲۲۵ پتنت در جایگاه هشتم قرار بگیرد.

در این لیست نام گروه SK با ثبت۹۱۵۸ پتنت در جایگاه پنجاه و ششم دیده می شود و کمپانی های ال جی دیسپلی و ETRI توانسته اند به ترتیب با ثبت۷۲۹۷ و۵۱۵۳ پتنت مقام شصت و پنجم و هشتاد و دوم را به خود اختصاص دهند.

لیستی که به وسیله IAM/ktMINE منتشر شده است به طور کلی۴۵ کمپانی آمریکایی همچون آلفابت که در جایگاه یازدهم قرار دارد و اپل را که در جایگاه بیست و یکم جای گرفته را شامل شده است. در این لیست نام کمپانی های اروپایی نیز دیده می شود که چهارده کمپانی همچون نوکیا که در مقام هجدهم قرار دارد در این لیست جای گرفته اند.  در این لیست منتشر شده فقط دو تا از کمپانی های چینی به نام هواوی و لنوو قرار دارد که هواوی توانسته جایگاه شصت و یکم را به خود اختصاص دهد و لنوو نیز موفق شده جایگاه نود و سوم این لیست را برای خود به دست بیاورد و پتنت هایی را در آمریکا به ثبت برسانند.

تحلیلگران عقیده دارند که کمپانی های چینی بیشترین تمرکز خود را بر روی بازارهای چین قرار داده اند و سهم بسیار کمی از بازار آمریکا را به خود اختصاص داده اند و همین مساله موجب شده تا برای ثبت پتنت در آمریکا تمایل زیادی نداشته باشند. از طرف دیگر کمپانی هایی که توانسته اند سال پیش پتنت های آشکار بیشتری را به ثبت رسانده اند در گروه نوآوران جای می گیرند، کمپانی های Japan Brothers Industries 59.8 درصد از ژاپن را به خود اختصاص داده اند، TSMC توانسته۵۲.۲ درصد از بازار تایوان را برای خود ثبت کند و ال جی دیسپلی نیز۵۱.۷ درصد و Renesas Electronics توانسته۵۱.۳ درصد از ژاپن را به خود اختصاص دهد و در این میان هوندا با۵۱.۳ درصد و هیوندای موتور هم با۴۹.۵ درصد از ژاپن را برای خود کسب کرده اند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *