ورزش های الکترونیک

ورزش های الکترونیکی و حرکت آن ها به سوی المپیک

ورزش های الکترونیکی و حرکت آن ها به سوی المپیک

زمانی که از المپیک سخنی به میان می آید ذهن تمام افراد به سوی ورزش هایی که غالبا با حرکت و قدرت بدن در ارتباط است کشیده می شود. ورزشکاران سالهای زیادی را تلاش می کنند تا بتوانند به اندام خوب و قوی دست بیابند و به بهترین وضعیت جسمانی خود را می رسانند تا بتوانند در مسابقات به مقام قهرمانی دست پیدا کنند.

به همین علت است که افراد بسیاری با پیوستن ورزش های الکترونیکی به المپیک مخالفت می کنند و معتقدند آن دسته از ورزش هایی که دارای هیچگونه حرکت بدنی ای نیستند نباید به لیست ورزش های المپیک اضافه شوند.ما باید بدانیم تنها به صرف نداشتن قدرت بدنی در این ورزش ها باید آنها را از المپیک دور نگاه داشته و سدی در مقابل این سبک از ورزش ها به وجود بیاوریم؟

ورزش های الکترونیکی

هم اکنون برای پیوستن ورزش های الکترونیکی به بازیهای المپیک مذاکراتی صورت گرفته است. توماس باخ که سمت مدیر کمیته بین المللی المپیک را برعهده دارد معتقد است این سبک از ورزش ها با اصول و قواعد ورزش های المپیک هیچ سنخیتی نداشته و کاملا مخالف آن است.

ورزش های الکترونیکی علیرغم مخالفتی که کمیته بین المللی ورزش های المپیک دارد هر روزه پیشرفت چشمگیری داشته و باعث جلب توجه افراد بسیاری به سمت خود شده اند. ورزش های رایانه ای توانسته طی سالهای اخیر افراد بسیاری را علاقه مند کرده و وارد این دسته از بازی ها کند.

بودجه ای که به این گروه از ورزش ها اختصاص داده شده و سودی که هرساله از سوی این ورزش ها به دست می آید به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در سالهای اخیر که این ورزش ها رواج یافته اند تعداد بازیکنانی که به سوی این ورزش ها رفته اند بیش از ۲۹۲ میلیون نفر بوده که احتمال دارد این رقم تا سال ۲۰۱۹ میلادی دوبرابر و یا حتی بیشتر از آن بشود.

ورزش های الکترونیکی

درآمدی که از این ورزش ها به دست آمده در حال حاضر رقمی بالغ بر ۴۶۳ میلیون دلار بوده است که هر روزه به خاطر افزایش بازیکنان بالاتر نیز می رود. بسیاری از کشورها این مسابقات را در سالن های سینما و کنسرت برگزار میس کنند تا علاقه مندان به ورزش های الکترونیک در این اماکن جمع شده و مسابقه ای که میان تیم مورد علاقه شان با سایر تیم ها در حال برگزاری است را تماشا کنند. افراد دیگری که به ورزش های رایانه ای علاقه مند هستند ودوست دارند بازی را از خانه دنبال کنند از طریق پلتفرم های استریم به تماشای مسابقه مورد علاقه خود نشسته و لحظه به لحظه بازی را می بینند.

یکی از پلتفرم استریم هایی که بازی های رایانه ای را نشان می دهد توئئچ است که فوتیج هایی کاملا زنده و لایو را از بازی ای که گیمرها در حال انجام آن هستند نشان می دهد. در دنیای ورزش های الکترونیکی توییچ از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بیشترین مسابقات به وسیله این پلتفرم قابلیت پخش دارند و مخاطبان هم از طریق همین پلتفرم است که می توانند بازی را تماشا کنند.

ورزش های الکترونیکی

آینده روشنی که ورزش های رایانه ای دارد باعث شد آمازون توییچ را در سال ۲۰۱۴ میلادی به اختیار گرفته و مبلغی به میزان ۹۷۰ میلیون دلار بابت آن پرداخت کند. المپیک همیشه قدرت بدنی را یکی از مهمترین موارد در ورزش به شمار آورده و اعتقاد افراد بسیاری بر این است که المپیک باید همچون گذشته بر این مورد پافشاری داشته باشد. المپیک از آغاز پیدایش خود تا کنون به بسیاری از موارد همچون شعر سرای و درساژ نیز مدال داده و هیچ وقت قوانین محکم و پابرجایی نداشته است. از سوی دیگر قدرت بدنی و آمادگی جسمانی یک مفهعوم کلی را شامل می شود. بسیاری از ورزش های المپیک هستند که به یک قدرت بدنی ویژه نیاز دارند و مهارت هایی که برای آن ها لازم است با سایر ورزش ها متفاوت است.

ورزش های الکترونیکی

طبق آنچه که در تحقیقات به عمل آمده بازیکنانی که در زمینه ورزش های رایانه ای فعالیت دارند مطابق با تعریفی که برای ورزش کار وجود دارد ورزش کار نامیده می شوند. با وجود اینکه کمیته المپیک ورزش های رایانه ای را همچون اسکواچ و کریکت جز ورزش ها نمی داند ولی این ورزش ها طرفداران بسیاری را در سراسر کشورهای جهان برای خود دارند.

اگر نام ورزشی در لیست ورزش های المپیکی ثبت شود باعث خواهد شد شناخت افراد از این ورزش ها بیشتر شده و دوست داران بسیاری را به سوی خود بکشاند و در نتیجه به رشد قابل توجه و چشمگیری دست خواهد یافت. با وجود اینکه ورزش های رایانه ای همچنان در حال رشد و توسعه است ولی با این وجود هنوز هم هستند افرادی که هیچ شناختی از این بازی ها و نحوه کار با آنها را ندارند. گروهی از افراد هم هستند که ورزش های رایانه ای را به عنوان یک سرگرمی برای گذران اوقات فراغت خود می دانند و به هیچ عنوان آن را به عنوان یک ورزش نمی دانند. راه یابی این ورزش ها به بازی های المپیک می تواند موجب تغییر عقیده بسیاری شده و نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند.

ورزش های الکترونیکی

بازی های رایانه ای توانسته اند در بازی های آسیایی ۲۰۲۰ راه یافته و به عنوان یک بازی رسمی شناخته شوند و طبق دستورالعملی که کمیته المپیک برای المپیک سال ۲۰۲۰ درنظر گرفته باید بازی ها به نحوی باشد که بتواند جوانان را به سوی خود جذب کند و این نمی تواند با عقیده ای که توماس باخ دارد هماهنگ باشد. بازیکنان بسیاری هستند که تمایل دارند به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای بازی کرده و از این را ه کسب ردآمدی داشته باشند که بازی های رایانه ای می تواند گزینه خوبی برای این دسته از افراد باشد و این بازی ها این امکان را دارند به المپیک راه یافته و طرفداران بسیاری از نقاط مختلف جهان برای خود خواهند داشت.

از من بپرس 2

Share
Published by
از من بپرس 2

Recent Posts

ارز دیجیتال CAW

ارز دیجیتال CAW: تحولی نوین در بازار رمزنگاری در دنیای امروز، ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک…

4 هفته ago

مقاله جامع در مورد دیجیتال مارکتینگ – بخش اول

مقدمه‌ای بر دیجیتال مارکتینگ   دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و استراتژی‌هایی…

4 هفته ago

معرفی نرم افزارهای گرافیکی

امروزه تکنولوژی پیشرفت های بسیار زیادی داشته است به همین دلیل هم دستگاه های هوشمندی…

5 سال ago

زبان های برنامه نویسی که برای هک مورد استفاده قرار می گیرد

برای این که به دنیای هک و امنیت وارد شوید نیاز است تا دانش های…

5 سال ago

نکاتی که باید در بارگذاری محتوای ویدئویی به آن ها توجه کنیم؟

اگر وارد کسب و کار جدیدی شده اید و محصول جدیدی را تولید می کنید…

5 سال ago

ترفندهایی برای افزایش کیفیت نتایج جست و جوی گوگل

در این مطلب با چند مورد از ترفندهای بسیار ضروری در جست و جوهای گوگل…

5 سال ago