#


واتس آپ و قابلیت های جدید که موجب ارتقای آن گردیده است

واتس آپ
4 دسامبر 2017 2 نظر 1585 بازدید

واتس آپ و قابلیت های جدید که موجب ارتقای آن گردیده است

واتس آپ و قابلیت های جدید که موجب ارتقای آن گردیده است

واتس آپ یک برنامه اجتماعی است که موجب می شود افراد در فضای مجازی با راحتی بیشتری با یکدیگر در ارتباط باشند. تا چندی قبل این برنامه محدودیت هایی داشت که موجب می شد کاربران در بسیاری از موارد با مشکل مواجه شوند. در حال حاضر این برنامه اجتماعی قابلیت های بسیاری را پیدا کرده است که به تبع آن کاربران می توانند همچون تلگرام و برنامه های دیگر از آن نیز استفاده کافی را ببرند.

یکی از قابلیت هایی که این برنامه دارد این است که در گروه هایی که ایجاد می شوند تنها ادمین گروه قابلیت ارسال و گذاشتن پیام را دارد و می تواند مطالب بسیاری را در گروه بگذارد و دیگر اعضا تنها نقش خواننده این پیام ها را بر عهده دارند و نمی توانند هیچ گونه پستی را در گروه بگذارند.

این برنامه قابلیت های دیگری را نیز ایجاد کرده است که به طور خلاصه در مورد برخی از آن ها صحبت خواهیم کرد. اما در ابتدا بهتر است کمی با این برنامه آشنا شویم و بدانیم از کجا ایده ایجاد آن شکل گرفته است.

واتس آپ

واتس آپ

دو کارمندی که سابقا در شرکت یاهو کار می کردند به نام های برایان اکتون و جان کوم توانستند موجب به وجود آمدن برنامه واتس آپ شوند. در ابتدای راه برنامه واتس آپ تنها برای چت کردن به کار می رفت اما این برنامه در حال حاضر قابلیت های بسیار زیادی را به همراه دارد که می توانید با شناخت بهتر آن ها استفاده بهتری نیز از این برنامه داشته باشید.

امکان ارسال تاریخچه پیام ها به دیگر افراد

اگر از کاربران واتس آپ هستید باید این مساله را بدانید که می توانید تاریخچه پیام های خود را برای هر فردی که دوست دارید بفرستید. باید برای انجام این کار هم شما و هم طرف مقابلتان دارای ایمیل باشد. برای اینکه در اندروید خود گزینه منو را باز کنید در بخشی که پیام ها وجود دارند باید به قسمت پائین صفحه رفته و گزینه منو که در سمت راست این قسمت وجود دارد را بفشارید و پس از آن گزینهMore را انتخاب کنید. زمانی که این گزینه را انتخاب کردید صفحه ای پیش روی شما باز خواهد شد که باید از بین تمام گزینه هایی که دیده می شود ایمیل کانورشن را برگزینید. پس از انتخاب این مورد باید در بخشی که پیش رویتان قرا رمی گیرد آدرس ایمیل فرد مورد نظر خود را تایپ نمائید تا برنامه واتس آپ بتواند کل تاریخچه پیام ها را برای او بفرستد.

در مورد برنامه واتس آپی که بر روی گوشی های آیفون نصب شده است باید گزینه ستینگ را انتخاب نمائید و پس از آن مراحلی که گفته شد را دنبال کرده و تاریخچه ای را که می خواهید برای فرد مورد نظر خود ایمیل کنید.

امکان تغییر پس زمینه چت در واتس آپ

یکی دیگر از قابلیت هایی که واتس آپ ایجاد کرده امکان تغییر پس زمینه چت در آن می باشد. دیگر هیچ لزومی ندارد که یکسره به تصویر زمینه ای که پیش از آن وجود داشته نگاه کنید. در قسمت پیام های واتس آپ زمانی که منو را باز کنید با گزینه ای به نام Wallpaper روبه رو می شوید که با استفاده از آن می تواند پس زمینه چت خود را عوض کنید و هر تصویری را که مایل هستید انتخاب نمائید. برای انتخاب تصویر پس زمینه می توانید از عکس ها و تصاویری که در گوشی خود دارید نیز انتخاب کنید. اگر بخواهید از بین تصاویری که به شکل پیش فرض در واتس آپ قرار داده شده است استفاده کنید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که هنگام انتخاب این گزینه چند تصویر بر روی گوشی شما به صورت دانلود شده به وجود خواهد آمد و این امکان را برای شما مهیا می کند که از بین آن ها تصویری را برگزیده و در زمینه چت خود به کار بگیرید.

دارنده های گوشی های آیفون باید در قسمت ستینگ پیام های واتس آپ گزینه چت والپیپر را انتخاب نمایند تا بتوانند پس زمینه چت خود را تغییر دهند.

امکان ذخیره تصاویر دریافتی

یکی دیگر از امکاناتی که واتس آپ برای کاربران خود فراهم کرده ذخیره ویدئو ها و تصاویری است که دریافت می کند. در مورد گوشی های اندرویدی می توانید این تصاویر را در قسمت گالری آن ببینید اما در مورد گوشی های آیفون باید برای مشاهده این تصاویر به قسمتPhotos app مراجعه نمائید.

تهیه پشتیبان از مکالماتی که در واتس آپ انجام می شود

از دیگر امکاناتی که واتس آپ در اختیار کاربران خود قرار داده است تهیه نسخه پشتیبان از مکالماتی است که در این برنامه انجام شده است. می توانید از این قابلیت ویژه واتس آپ برای مکالماتی که از اهمیت بسیاری برخوردار هستند استفاده کنید. این ویژگی باعث می شود در مواقع لزوم نسخه مکالمه ای که تهیه شده است به کار آمده و مشکلات به وجود آمده را از میان بردارد. برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید باید قسمت ستینگ برنامه رفته و گزینهChat Preferences را فشرده و پس از باز شدن پنجره جدید پیش روی خود گزینه Chate history backup را انتخاب کنید و به وسیله آن از مکالماتی که انجام می دهید نسخه پشتیبان تهیه نمائید.

امکان استفاده از دکمه اینتر گوشی برای ارسال پیام

مسلما گاهی نیاز دارید چند خط پیام را به صورت یک جا ارسال کنید و دکمه اینتری که در کیبورد گوشی شما دیده می شود چندان کارآیی را نداشته است. واتس آپ امکانی را برای کاربران خود به وجود آورده که به وسیله آن می توانید از دکمه اینتر برای ارسال کلیه پیام های خود استفاده نمائید. برای اینکه بتوانید از این دکمه برای ارسال پیام ها استفاده کنیدباید به قسمت ستینگ وارد شوید و گزینه اینتر ایز سند را انتخاب نمائید تا این دکمه بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

واتس آپ

واتس آپ

قابلیت استفاده از عکس در مورد پروفایل واتس آپ

یکی دیگر از قابلیت های جدید واتس آپ این است که به شما این اجازه را می دهد برای پروفایل خود در این برنامه عکس انتخاب نمائید. برای اینکار باید وارد قسمت ستینگ شده و بر روی گزینه پروفایل کلیک کنید. بر روی عکسی وجود دارد ضربه بزنید و آن را با عکسی که انتخاب می کنید و یا عکسی که به وسیله دوربین گوشی از خود می گیرید تغیر داده و عکس جدید را به عنوان تصویر پروفایل خود برگزینید.

امکان ارسال پیام برای چند مخاطب به صورت همزمان

یکی دیگر از قابلیت های ویژه واتس آپ این است که به شما این امکان را می دهد که یک پیام را به صورت همزمان برای چند مخاطب بفرستید. برای انجام این کار باید از گزینه broadcast استفاده نمائید. این کار باعث می شود بدون کوچکترین مشکلی پیامی را که مد نظر دارید برای چند نفر به صورت همزمان بفرستید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *