#


هوش مصنوعی چطور زندگی انسان را متحول می کند؟

هوش مصنوعی
23 می 2019 بدون نظر 1425 بازدید

هوش مصنوعی چطور زندگی انسان را متحول می کند؟

هوش مصنوعی به همه زندگی بشر راه پیدا کرده است و همه ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است . در آینده نیز میزان این تاثیرات بسیار بیش تر خواهد شد. هرروزه اخبار زیادی در زمینه هوش مصنوعی منتشر می شود از جمله این موارد می توان به تبدیل کردن تصویرهای دو بعدی به سه بعدی ، بیش تر کردن کیفیت تصاویر و … می توان یاد کرد . این تکنولوژی نیز دارای زبان برنامه نویسی مخصوص به خود مانند لیسپ است. برخی از کاربردهای آن را در ادامه بیان می کنیم .

هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی انسان

۱-رباتی که می تواند کارهای انسان را تقلید کند: مهندسانی در کالیفرنیا ماشینی را ساخته اند که به یک ربات شبیه اند و با استفاده از هوش مصنوعی می تواند کارهای انسان را تقلید کند. این ماشین زمانی که ویدئو هایی را از حرکت های انسان را ببیند و بعدها مانند همان حرکت ها را ایجاد کند.

۲-انسان می تواند به مناظره با کامپیوتر بپردازد: شرکت آی بی ام به دنبال این بوده است تا هوش مصنوعی را به گونه ای به دیگران بیاموزد تا تبواند در یک بحث به منطقی با انسان شرکت کند . فرایند بیان شده به این صورت است که رایانه ای که دارای هوش مصنوعی است در ابتدا کلمه های مناسب را پیدا می کند و در هر زمان و به جا از این کلمه ها در گفت و گوی با انسان استفاده می کند و به این ترتیب این مناظره شکل می گیرد..

۳-تبدیل کردن تصویرهای دو بعدی به سه بعدی با بهره گیری از هوش مصنوعی :هوش مصنوعی هر روزه در حال پیشرفت است و تلاش می کند تا بتواند کارکدی را شبیه به کارکرد انسان داشته باشد . این بار نیز با بهره گیری از هوش مصنوعی می توان تصاویر دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کرد..

۴-هوش مصنوعی بدون این که به تست های ریاضی پیچیده نیاز داشته باشد می تواند هوش انسان را تشخیص دهد: هوش مصنوعی که ویژگی های زیادی دارد و اما به تازگی بیان شده است که که در آینده می توان برای بررسی کردن سنجش هوش افراد از راه اسکن مغزی پرداخت . برای استفاده از این ویژگی به تکنولوژی تصویربرداری fmri نیاز است که می تواند بعد از اسکن میزان هوش هر فرد را اندازه بگیرد.

۵-پیش بینی آب و هوا : با استفاده از هوش مصنوعی الگوریتم بسیار جدیدی در حال ساخت است که می تواند متغیرهای زیادی که ذهن انسان نمی تواند آن ها را بررسی کند آب و هوا را پیش بینی کند و هم چنین می تواند سانحه های خطرناک دیگر را نیز پیش بینی کند.

۶-پیش بینی تاریخ مرگ : گوگل می خواهد الگوریتم بسیار جدیدی را در درمورد هوش مصنوعی استفاده کند و به این ترتیب می تواند احتمال مرگ افرادی که در بیمارستان ها وجود دارند را پیش بینی کند.

۷-تشخیص سرطان پوست :سیستم هوش مصنوعی می تواند ضایعات پوستی را تشخیص دهد . در تشخیص این موارد میزان تشخیص های درستی که پزشکان می توانند داشته باشند برابر ۸۶.۶ درصد و میزان تشخیص هوش مصنوعی ۹۵ درصد است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *