#


هوش مصنوعی در موبایل

25 می 2019 بدون نظر 1619 بازدید

هوش مصنوعی در موبایل

هوش مصنوعی در موبایل اتفاق تازه ای در دنیای تکنولوژی نیست و از سال های بسیار دور کمپانی های ساخت گوشی های هوشمند مانند سامسونگ ، اپل برای بهتر شدن دوربین از هوش مصنوعی در موبایل استفاده می کردند. چیزی که در این میان تازه بوده است شتاب دهنده هوش مصنوعی است و نه خود فناوری هوش مصنوعی .

حتما لازم نیست برای این که هوش مصنوعی در موبایل به کار رود گوشی های بسیار جدید و به روزی تولید شود بلکه تنها می توان روی قدیمی ترین موبایل ها نیز از هوش مصنوعی استفاده کرد. البته باید بدانید فناوری هوش مصنوعی محاسبه های بسیار زیادی دارد و هم برای پردازش به قدرت بسیار بالایی نیاز دارد و هم سرعت موبایل ها را به میزان زیادی کم می کند.

به واسطه علت هایی که بیان شد در گذشته امکان این که از هوش مصنوعی در موبایل استفاده شود بسیار کم بوده است و قبل از این که فناوری A11 Bionic به وجود آید از آن در گوشی های موبایل استفاده نمی شد .

هوش مصنوعی در موبایل

چه مشکلاتی برای استفاده هوش مصنوعی در موبایل در گذشته وجود داشته است ؟

پردازنده های مرکزی و هم چنین پردازنده های گرافیکی که در موبایل ها وجود داشته دارای طراحی همه منظوره بوده است و برای پردازش های خاصی ارائه نشده بوده است . ظاهرا این که cpu همه منظوره اند مزیت بسیار زیادی برای آن ها داشته است و اما زمانی که صحبت از فناوری های بسیار پیچیده در هوش مصنوعی می رسیم دیگر کارایی این هسته ها کافی نخواهد بود و سرعت بسیار کمی را خواهند داشت هم چنین بازدهی آن ها ایده آل نخواهد بود .

در این جا بوده است که طراحان پردازنده ها به این فکر افتاده اند تا این پردازنده ها را عوض کنند و برای هوش مصنوعی پردازنده های خاص آن ها را تولید کنند  تا بتواند توانایی انجام دادن پردازش و محاسبه های پیچیده را داشته باشد . همه این کارها باعث شد تا برای هوش مصنوعی پردازنده های جداگانه ای ساخته شود که با عنوان شتاب دهنده های هوش مصنوعی شناخته می شدند.

پردازنده های ساخته شده برای هوش مصنوعی طراحی شده بوده اند و قادر بوده اند تا پردازش ها و محاسبه های این فناوری را به خوبی انجام دهند. پردازنده های جدید سرعت بسیار بیش تری را نسبت  Cpu  و  Gpuدارند و اما عیبی که داشته اند نیز این بوده است که خاص منظوره اند . کارکرد این پردازنده ها بسیار محدود است و برای هر کاری نمی توان از آن ها استفاده کرد.

حال اگر یک سازنده بخواهد از هوش مصنوعی در موبایل های خود استفاده کند باید از یک شتاب دهنده هوش مصنوعی نیز استفاده کند .

هوش مصنوعی در گوشی های موبایل کارکرد و ویژگی خاصی نیست واگر در یک گوشی وجود داشته باشد به این معنا نیست که همان ویژگی ها را در گوشی موبایل دیگری نیز ایجاد می کند . برای مثال اپل از هوشمصنوعی در موبایل برای قابلیت تشخیص چهره استفاده کرده است و اما در گوشی های هوآوی برای تشخیص محیط و سوژه از آن استفاده شده است . هوش مصنوعی در موبایل ها می تواند قابلیت های بسیار متفاوتی را ایجاد کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *