#


نگاهی به کیبورد کرفت لاجیتک کیبوردی متمایز در جهان

2 ژانویه 2018 بدون نظر 1705 بازدید

نگاهی به کیبورد کرفت لاجیتک کیبوردی متمایز در جهان

نگاهی به کیبورد کرفت لاجیتک کیبوردی متمایز در جهان

افراد بسیاری چه آن ها که در کار طراحی هستند و چه افرادی که به عنوان تایپیست حرفه ای شناخته می شوند می توانند از کیبوردهای لاجیتک کرفت استفاده نمایند و مطمئن باشند این یک گزینه برتر و نمونه محسوب می شود. برند لاجیتک نخستین برندی است که می توان در زمینه تولید محصولات جانبی کامپیوتر و مواردی همچون صفحه کلید و ماوس نام برد.

این کمپانی در زمینه تولید محصولات جانبی همچون ماوس و دسته بازی و صفحه کلیدهای حرفه ای و معمولی و هدفون و برخی لوازم جانبی که با اتصال به کامپیوتر می توانستند پاسخگویی مناسبی برای کاربران داشته باشند فعالیت دارد و توانسته محصولات بسیار با کیفیتی را تولید نماید.

در حال حاضر کیبوردهای زیادی در جهان تولید شده است که به صورت مکانیکی و حرفه ای عمل می کنند. البته باید بگوئیم این مساله در خصوص محصولات جزیره ای که به نام چیکلت شناخته می شوند صادق نمی باشد.

در سال های اخیر مکانیزم صفحه کلیدها بسیار گسترش پیدا کرده است وکیبوردهای جزیره ای لپ تاپ ها نیز پیشرفته تر از گذشته شده اند به همین دلیل اغلب کاربران ترجیح می دهند به جای استفاده از صفحه کلیدهای معمولی از این کیبوردهای پیشرفته برای انجام کارهای تایپی خود استفاده نمایند.

این علاقه کاربران در حالی است که کمپانی های تولید کننده صفحه کلید هیچ تمایلی به تولید مدل های جزیره ای در خصوص کامپیوترهای دسکتاپ نداشته و کیبوردهای سنتی را تولید می نمایند. کاربرانی که به دنبال داشتن صفحه کلید جزیره ای که کیفیت بالایی دارد و امکانات بسیاری در آن تعبیه شده هستند می توانند به سراغ محصول جدیدی که اخیرا به بازارهای جهانی عرضه شده است بروند و با استفاده از قابلیت های آن کارهای خود را به راحت ترین شکل انجام دهند.

صفحه کلید لاجیتک کرفت کیبورد جدیدی می باشد که دارای طرحی بسیار زیبا و فوق العاده بوده و در طراحی آن از کیفیت بسیار بالایی استفاده شده استو ویژگی های کاری بسیاری را دارا می باشد که موجب شده به عنوان یک محصول تازه وارد و بینظیر در بین کلیه صفحه کلیدهای موجود در بازار شناخته شود.

این کیبورد یکی از گزینه های بسیار عالی است که کاربران می توانند از آن به سادگی استفاده نمایند. در این مطلب قصد داریم در خصوص این صفحه کلید مدرن و کارآمد کمی صحبت کرده و ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی لاجیتک کرفت

زمانی که برای نخستین بار به این صفحه کلید مدرن نگاه کنید مطمئناً مجذوب آن خواهید شد. این صفحه کلید طراحی بسیار ساده ای داشته و از کیفیت بالایی در ساخت برخوردار است. این کیبورد ویژه دارای وزن نسبتا زیادی است که نشان دهنده کیفیت بالای آن می باشد؛ البته نا گفته نماند در طراحی این کیبورد از ابزار چرخانی استفاده شده است که کاربران را به یاد سرفیس دایال مایکروسافت خواهد انداخت.

در طراحی صفحه کلید کرفت دو بخش که هر دو هم اصلی هستند به کار گرفته شده است که عبارتند از صفحه کلیدفول سایز که به همراه آن قسمت اعداد نیز دیده می شود و در قسمت نوار فلزی قرار گرفته است و در سمت چپ آن در انتهایی ترین نقطه ابزار چرخان قرار داده شده است که به نام تاج Crown معرفی می شود.

محل قرار گیری باتری کرفت نیز در همین قسمت نوار فلزی است که موجب شده وزن صفحه کلید به صورت مناسبی تقسیم شود و کاربران نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند. این مساله موجب شده تا صفحه کلید از جای خود سر نخورده و جابه جا نشود حتی اگر نیروی بسیار زیادی هم بخواهد آن را جابه جا کند صفحه کلید به راحتی از جای خود تکان نخواهد خورد.

کیفیت بالایی که در ساخت صفحه کلید به کار رفته

لاجیتک در زمینه طراحی کلید های کیبورد کرفت از طراحی خاصی استفاده کرده است که تا به حال بسیار کم در صفحه کلیدها مشاهده شده است. علیرغم اینکه اندازه این کلیدها شباهت بسیار زیادی به کلیدهای تعبیه شده در لپ تاپ ها دارد اما در طراحی هر کدام از آن ها قوس خاصی به کار گرفته شده است که موجب می شود انگشت ها بهتر و راحت تر بر روی آن ها قرار بگیرد و کاربر در هنگام تایپ احساس بهتری را خواهد داشت.

از پلاستیک بسیار مقاومی در تولید کلیدهای کیبورد کرفت استفاده شده است و اگر به آن ها خوب دقت کنید متوجه دقت بالای لاجیتک در ساخت آن ها خواهید شد. کیفیت بالای ساخت کرفت موجب شده تا کاربران به یاد صفحه کلیدهای جزیره ای بهتری بیفتند مانند صفحه کلیدهایی که در مک بوک اپل و یا حتی در سرفیس لپ تاپ تولید شده مایکروسافت به کار رفته است.

این صفحه کلید زیبا و بینظیر دارای مشخصه های بسیاری است که می تواند موجب معرفی آن به عنوان یک صفحه کلید جزیره ای بسیار معتبر و کارآمد شود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که کلیه صفحه کلیدهای جزیره ای دارند این است که مکانیزم کاربردی آن ها توسعه بسیار زیادی دارد و موجب می شود تا کلیدهای آن لق نبوده و کاربر نیز نیروی زیادی برای فشار دادن آن ها در هنگام تایپ نیاز نخواهد داشت.

در صفحه کلید مدرن کرفت نیز این مساله به شکلی کاملا عالی دنبال شده است و علیرغم اینکه فضای بازی برای کلیدهای این صفحه کلید وجود ندارد اما کاربران نیز برای فشردن کلیدها نیازی به وارد کردن فشار بیش از حد ندارند. اگر کاربر گوشه یکی از کلیدها را فشار دهد کل کلید به صورت کامل جابجا خواهد شد و این مساله موجب می شود تا کاربران بتوانند به راحتی کارهای تایپی خود را انجام دهند و برای این کار از سرعت بالاتری برخوردار خواهند بود.

تنها مساله ای که در صفحه کلید کرفت موجب شده تا به عنوان یک مشکل شناخته شود لق بودن بیش از اندازه کلید اسپیس است اما علیرغم این مشکل بازهم این صفحه کلید به عنوان یک گزینه برتر به کلیه کاربرانی که تمایل به داشتن صفحه کلیدی جزیره ای داشته باشند پیشنهاد می شود. برای اینکه به عنوان یک کاربر بتوانید از آن راحت تر استفاده نمائید کافی است گوشه ای از آن را فشار دهید تا کل این کلید فشار داده شود و انجام تایپ شما راحت تر باشد.

برای اینکه صفحه کلیدهای رایانه های شخصی تولید شود برای ابعاد آن محدودیت خاصی وجود ندارد اما در تولید برخی از صفحه کلیدها از روش هایی خاص استفاده شده است که موجب شده تا فضای مورد نیاز کاهش پیدا کند که این مساله می تواند در تجربه کاربر آسیب جدی وارد نماید.

اگر بخواهیم مثالی در این مورد بیاوریم باید به فاصله ای که در میان کلیدها وجود داشته و حالا این میزان بسیار کمتر شده است اشاره کرد و یا از میان برداشتن کلیدهای میانی مانند هوم، اند، پیج آپ و یا حتی کلید پیج دون اشاره کرد. البته در برخی از کیبوردها این کلیدها با قسمت Num Pad ترکیب شده است.

یکی از تفاوت های فاحشی که کرفت با دیگر صفحه کلیدها دارد این است که در طراحی ان از هیچ کدام این محدودیت ها استفاده نشده است و فاصله و اندازه کلیدها دقیق و متناسب بوده و کاربران می توانند یک صفحه کلید کامل را پیش روی خود ببینند.

در پشت این صفحه کلید مدرن درگاه یو اس بی از نوع سی قرار داده شده است که می توان با استفاده از آن صفحه کلید را شارژ کرد. علاوه بر آن در سمت راست نوار فلزی این کیبورد ال ای دی قرار دارد که وضعیت صفحه کلید را به خوبی نشان می دهد که با توجه به آن ها می توان از وضعیت اتصال صفحه کلید به کامپیوتر و همچنین وضعیتی که باتری آن دارد مطلع شد. در پس زمینه این کیبورد نوری قرار دارد که می توان آن را به سادگی تنظیم کرد و به این ترتیب در شرایطی که نور محیط کم است کاربر به راحتی می تواند کارهای تایپی خود را انجام دهد.

تاج کرفت

یکی از مهمترین مواردی که موجب شده کیبورد کرفت با دیگر کیبوردهای جزیره ای و بالارده متفاوت ظاهر شود داشتن ابزار چرخانی است که در بخش بالایی آن قرار گرفته و به نام تاج یا کرون شناخته می شود. ابزار چرخان در هر نرم افزاری که به کار گرفته شود می تواند قابلیت خاصی را برای آن به همراه داشته باشد که البته نا گفته نماند در حال حاضر تعداد محدودی از نرم افزارها هستند که از این ابزار در آن ها استفاده شده است.

برای اینکه بتوان از تاج استفاده کرد سه حالت را می توان به کار گرفت: فشردن، چرخاندن و فشردن و چرخاندن این ابزار به صورت همزمان. کاربانی که که از ویندوز استفاده می نمایند با استفاده از تاج می توانند حجم صدا را به خوبی کنترل نمایند و یا موجب توقف پخش موسیقی و یا حتی جابجا کردن قطعات موسیقی شوندکه البته انجام این کار زمانی میسر است که بتوانند کیبورد خود را شخصی سازی نمایند که انجام این کار نیز به وسیله بخشی انجام می شود که در نرم افزار لاجیتک آپشنز قرار دارد و موجب می شود تا کیبورد به صورت شخصی در بیاید.

این کیبورد فوق العاده دارای قیمت بالایی است که به عنوان یکی از نکات منفی آن به حساب می آید. البته این کیبورد عالی در کنار مزایای مثبت خود نکات منفی نیز دارد که می توان در میان آن ها به نداشتن قابلیت تنظیم ارتفاع کیبورد و همچنین عدم تنظیم زاویه آن اشاره کرد و نرم افزارهای کمی که می توانند از تاج پشتیبانی به عمل آورند. اگر این مسایل برای شما اهمیتی نداشته باشد می توانید به راحتی از این صفحه کلید استفاده کرده و حس خوبی را داشته باشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *