#


نگاهی نزدیک به پرچم داران جدید سامسونگ

10 مارس 2018 بدون نظر 1579 بازدید

نگاهی نزدیک به پرچم داران جدید سامسونگ

سامسونگ و بررسی پرچم داران جدید این کمپانی

کمپانی سامسونگ به تازگی گوشی های پرچم دار جدید خود را به نام گلکسی اس۹ و گلکسی اس۹ پلاس را رونمایی کرده و در مدت زمان کمتری از دو هفته پس از رونمایی برای پیش فروش در اختیار کاربران قرار داده است. سامسونگ در کنگره جهانی موبایل که در بارسلونا برگزار شده بود از گوشی های هوشمند و پرچم دار جدید خود رونمایی کرده است. در حال حاضر با رونمایی از این گوشی های هوشمند جدید سامسونگ یک رقیب قدرتمند اندرویدی برای رقابت با آیفون۱۰ که در حال حاضر پرچم دار کوپرتینونشین ها می باشند از راه رسیده است که می تواند موجب شگفتی کاربران و علاقه مندان محصولات سامسونگ باشد.

دو گوشی پرچم دار جدیدی که به وسیله سامسونگ عرضه شده دارای شباهت بسیار زیادی به نسل پیشین خود می باشد و تنها تفاوت آن ها در بخش سخت افزاری می باشد که توسعه چشمگیری داشته است و می توان گفت گوشی های بسیار کاربردی ای می باشند. سامسونگ از عبارت «The Camera. Reimagined.» به عنوان شعار تبلیغاتی پرچم داران جدید خود استفاده کرده است و همین مساله موجب می شود تا مهمترین تفاوت این دو گوشی با نسل پیش از آن که دوربین آن می باشد بیش از هر چیز دیگری به نظر بیاید. در این مطلب قصد داریم در خصوص طراحی و ویژگی های سخت افزاری این دو گوشی پرچم دار صحبت کرده و موجب آشنایی کاربران با این گوشی های هوشمند شویم تا در صورت تمایل به داشتن این گوشی های هوشمند بتوانند آشنایی بیشتری با آن ها داشته باشند.

طراحی پرچم داران جدید سامسونگ

سامسونگ در خصوص طراحی پرچم داران جدید خود سعی کرده زبان طراحی آشنای قبلی خود را به کار برده و محصولی را وارد بازار کند که دارای طراحی کم نقصی می باشد و همچنین رفع نقص های موجود در نسل پیشین این گوشی های هوشمند می باشد. این کمپانی کره ای در سال گذشته میلادی گوشی های هوشمند گلکسی اس۸ و نسخه پلاس آن را وارد بازار کرد که دارای ظاهر بسیار متفاوتی نسبت به نسل پیش از خود بودند. این دو گوشی هوشمند دارای طراحی مدرن و صفحه نمایشی کشیده بودند که حاشیه بسیار کمی برای آن ها در نظر گرفته شده بود و با ورود این دو گوشی هوشمند به دنیای گوشی ها روند جدیدی در این بازار ایجاد شد و تاثیر بسیار زیادی بر زبان طراحی محصولات پرچم دار کمپانی های دیگر گذاشت و از این جهت است که سامسونگ در طراحی پرچم داران جدید خود نیز از این زبان طراحی استفاده کرده است و آن را توسعه داده است.

در طراحی این دو گوشی هوشمند از ترکیب شیشه و فلز استفاده شده است که دارای پنل های خمیده می باشد که در خصوص آن ها از شیشه گوریلا گلس۵ به همراه فریمی آلومینیومی استفاده شده که دارای رنگ مشابه با بدنه و صفحه نمایش کشیده این گوشی می باشد که حاشیه های بسیار کمی را نیز در بر گرفته است. صفحه نمایش گلکسی اس۹ از انواع اینفینیتی دیسپلی می باشد که دارای نسبت تصویر۱۸.۵ به۹ است و توانسته حدود هشتاد و پنج درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد.

این صفحه نمایش کشیده از دو طرف تا لبه های این گوشی امتداد دارد و پوششی از جنس گوریلا گلس۵ به عنوان محافظی برای صفحه نمایش پرچم داران جدید سامسونگ می باشد که به صورت بسیار زیبایی با فریم فلزی گوشی ترکیب شده است و موجب ایجاد ساختاری یکپارچه شده است. لبه های خمیده صفحه نمایش علاوه براین که ظاهری زیبا را برای گوشی فراهم می کند باعث می شود تا به راحتی قابلیت اجرای ژست های حرکتی مختلف همچون سوایپ کردن از لبه های این گوشی امکان پذیر باشد و کاربر بتواند به راحتی از این دو گوشی هوشمند استفاده نماید.

کمپانی کره ای سامسونگ در خصوص پنل پشتی گلکسی اس۹ از پنلی استفاده کرده است که دارای لبه های خمیده می باشد و شیشه ای از جنس گوریلا گلس۵ به کار رفته است که به صورت زیبایی با فریم گوشی ادغام شده است. لبه های خمیده ای که در این قسمت از گوشی به کار رفته موجب شده تا گوشی به خوبی در دست قرار بگیرد و کاربر نیز هنگام کار با آن حس خوبی را داشته باشد. در خصوص این گوشی هوشمند باید بگوئیم ه یکی از معایب آن لکه پذیری و جذب اثر انگشت می باشد که البته در کلیه محصولاتی که از شیشه استفاده شده است این امر وجود دارد. در زمینه خرید گلکسی اس۹ پیشنهاد می کنیم که حتما یک دستمال میکرو فایبر نیز به همراه داشته باشید و یا قاب محافظی را برای آن در نظر بگیرید تا مانع از ایجاد لکه بر روی پنل شیشه ای آن شود.

محل قرارگیری حسگر اثر انگشت در پرچم داران جدید سامسونگ قسمت زیرین دوربین و در بین گوشی می باشد که موجب می شود کاربران راحت تر از نسل پیش به این حسگر دسترسی داشته باشند و بتوانند در کمترین زمان هویت خود را شناسایی کرده و قفل گوشی را باز کنند. کلیه کلیدهای فیزیکی این دو گوشی هوشمند در لبه های دو طرف آن قرار دارد و درگاه سیم کارت اول و دوم و کارت حافظه این دو گوشی در لبه بالایی گوشی قرار دارد و لبه پائینی آن میزبان قرار گیری پورت یو اس بی نوع سی و اسپیکر و جک۳.۵ میلی متری هدفون می باشد.

صفحه نمایش پرچم داران جدید سامسونگ

شاید زمانی که برای اولین بار به صفحه نمایش پرچم داران جدید سامسونگ توجه کنید آن را مشابه نمونه به کار رفته در نسل پیش بدانید اما باید بگوئیم که قسمت های مختلف آن از روشنایی صفحه گرفته تا دقت در نمایش رنگ ها توسعه بیشتری نسبت به قبل داشته است. این گوشی های هوشمند مجهز به صفحه نمایش های سوپر امولد۵.۸ اینچی و۶.۲ اینچی می باشند و در هر دو لبه دارای انحنایی هستند که شباهت زیادی به نسل پیشین خود دارد. البته باید این نکته را نیز خاطر نشان کنیم که انحنای موجود و نسبت تصویر۱۸.۵ به۹ این صفحه نمایش ها موجب شده تا این دو گوشی کمی کوچک تر از گوشی هایی باشند که هیچ انحنایی ندارند و نسبت تصویر آن ها۱۸ به۹ است.

پنل های به کار رفته در این دو گوشی هوشمند به ترتیب توانسته اند۸۳.۶ و۸۴.۲ درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص بدهند و همین مساله موجب شده تا صفحه نمایشی بدون حاشیه برای این گوشی به وجود بیاید. رزولوشن در نظر گرفته شده برای این دو گوشی هوشمند برابر با۲۹۶۰ در۱۴۴۰ پیکسل می باشد. البته ناگفته نماند کمپانی کره ای قابلیت تغییر رزولوشن را برای صفحه نمایش این دو گوشی فراهم کرده است و رزولوشن صفحه نمایش آن به شکل پیش فرض بر روی فول اچ دی پلاس تنظیم گشته است و می تواند رنگ ها و تصاویر را با دقت و وضوح بالایی نشان دهد.

اسپیکر گلکسی اس۹ و نسخه پلاس آن

اسپیکرهای به کار رفته در پرچم داران جدید سامسونگ در حاشیه بالای صفحه نمایش و لبه پائینی آن قرار گرفته اند و اسپیکر بالایی با اسپیکر مکالمه ادغام شده و توانسته طرح جدیدی را به وجود بیاورد. اسپیکرهای به کار رفته در گلکسی اس۹ قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی Dolby Atmos را دارا می باشد که به وسیله آن کاربر می تواند تجربه صوتی بسیار خوبی را تجربه نماید. اسپیکرهای به کار رفته در این دو گوشی هوشمند می توانند صدایی بسیار شفاف و فراگیر را به صورت استریو پخش نمایند. یکی از مهمترین مواردی که سامسونگ در گوشی های خود از جک۳.۵ میلی متری هدفون استفاده کرده است که موجب می شود اسن گوشی ها در زمینه پخش موسیقی با هدفون هم عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان بدهند.

دوربین به کار رفته در کهکشانی های سامسونگ

سامسونگ از دوربین بسیار باکیفیتی استفاده کرده است که در شعار تبلیغاتی این دو گوشی نیز از آن نام برده است. این کمپانی کره ای عقیده دارد که از دروبینی در خصوص پرچم داران خود استفاده کرده است که می تواند همچون چشم انسان با نورهای محیطی موجود در اطراف خود وفق داشته باشد. دوربین گلکسی اس۹ پلاس دوگانه بوده و هر دو گوشی در مورد دوربین اصلی دارای ماژول یکسان بوده ولی دوربین دوم نسخه پلاس دارای سنسور۱۲ مگاپیکسلی می باشد و لرزش گیر اپتیکال از مهمترین مواردی است که در این گوشی ها وجود دارد. دوربین سلفی به کار رفته در هر دو گوشی سنسور۸ مگاپیکسلی دارد که موجب می شود تا تصاویر سلفی بسیار با کیفیتی ثبت شده و مکالمات تصویری نیز برقرار گردد.

باتری پرچم داران سامسونگ

باتری به کار رفته در گلکسی اس۹ و نسخه پلاس آن به ترتیب با ظرفیت۳۰۰۰ و۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی می باشد که موجب می شود در کنار پردازنده قدرتمند می تواند شارژدهی مناسبی را برای کاربر به ارمغان بیاورد. البته اگر تمایل به استفاده بیش از اندازه از گوشی خود داشته باشید و بازی های گرافیکی انجام دهید باید یک پاور بانک به همراه داشته باشید تا بتواند موجب شارژ گوشی شود اما در صورت مصرف روزانه باتری این گوشی ها می تواند برای یک روز پاسخگو باشد و کارهای روزمره را به خوبی انجام داده و نیازی به شارژ مجدد نداشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *