#


نگاهی به دوربین مدل های جدید آیفون

آیفون
10 نوامبر 2017 بدون نظر 1779 بازدید

نگاهی به دوربین مدل های جدید آیفون

نگاهی به دوربین مدل های جدید آیفون

کمپانی اپل با عرضه مدل های جدید آیفون خود به دنیای فناوری های دیجیتال تحولی عظیم را به وجود آورده است. کوپرتینونشین ها در خصوص دوربین محصولات خود بیشترین تغییرات را داشته اند و توانسته اند با بهره گیری از پیشرفت هایی که در خصوص دوربین صورت گرفته کیفیت تصویربرداری محصولات خود را ارتقا دهند.

در این مطلب قصد داریم نگاهی کوتاه بر دوربین سه مدل آیفون۸ و آیفون۸ پلاس و آیفون۱۰ جدیدترین نسخه آیفون های اپل داشته باشیم تا بدانیم این محصولات در مورد دوربین های خود چه تحولاتی داشته اند و چه تغییراتی در مورد دوربین های آن ها ایجاد شده است.

آیفون

آیفون

آیفون۸

استفاده از شیشه در طراحی بدنه آیفون۸ موجب شد تا کاربران بتوانند در خصوص شارژ کردن آیفون۸ خود از قابلیت شارژ بی سیم استفاده کنند اما این مساله موجب شد لنزی که در طراحی دوربین به کار می رود با بدنه این دستگاه به شکل هماهنگ و یکپارچه نباشد. در طراحی آیفون۸ اپل از یک فریم فلزی در مورد دوربین استفاده شده است که باعث شده این قسمت بیش از هر زمان دیگری دیده شود.

علیرغم اینکه اپل از از سخت افزار ثابتی در مورد آیفون۸ نیز استفاده کرده است اما در این نسخه جدید از آیفون های اپل قابلیت جدیدی به نام Slow Sync استفاده شده است که موجب می شود نور ملایمی از قسمت فلاش متساعد گردد و به این طریق از دوگانگی رنگ در قسمت پیش زمینه و پس زمینه تصاویر دریافتی جلوگیری به عمل می آورد. بر اساس این قابلیت شما در مورد تصاویری که ثبت می کنید مشاهده خواهید کرد که نور فلاش در سرتاسر عکس به یک اندازه باشد اما شما این نور را در عکس هایی که می گیرید نمی توانید ببینید که این مساله به عنوان یک مزیت در مورد دوربین آیفون۸ به شمار می رود.

اپل

اپل

 

 

در مورد قابلیت اچ دی آر هم باید بگوئیم تغییرات بسیاری داشته و ارتقا پیدا کرده است. شما می توانید قابلیت اچ دی آر که به صورت پیش فرض برای دوربین انتخاب شده است را با مراجعه به تنظیمات مربوط به آن غیر فعال ساخته و حالت دیگری را انتخاب نمائید.

آیفون۸ پلاس

در مورد نسخه آیفون۸ پلاس باید بگوئیم دوربین آن به مانند آیفون۷ پلاس می باشد و فقط در مورد افکت ها کمی با آن متفاوت عمل می کند. وجود این افکت ها باعث می شود آیفون۸ پلاس حالت پرتره را بهتر و با کیفیت تر از قبل نشان دهد. در خصوص لنز دوربین آیفون۸ پلاس تغییرات مهمی صورت رفته که موجب شده دوربین این گوشی نسبت به مدل های پیش از آن بهبود بیشتری داشته باشد. اما با این وجود قطر دوربینی که برای این مدل از گوشی های اپل در نظر گرفته شده به اندازه خیلی کمی از آیفون۷ پلاس کوچکتر است.

آیفون

اپل

آیفون۱۰

ایفون۱۰ اپل نتیجه تلاشی است که این کمپانی در طی ده سال برای خلق گوشی هوشمند بینظیری از خود نشان داده است. در خصوص این گوشی مدرن از فلاش ال ای دی استفاده شده است که باعث می شود آیفون ایکس به عنوان نخستین گوشی هوشمندی شناخته شود که از این قابلیت استفاده کرده است. البته این فلاش به صورت یکپارچه با دوربین به کار رفته است و همین امر باعث شده متفاوت تر از هر گوشی دیگری دیده شود.

دوربینی که در آیفون ایکس به کار رفته بسیار برجسته می باشد و کاربران این محصول یک دوربین کاملا برآمده را از اپل در دسترس دارند. در مورد این گوشی هوشمند اپل از چینش عمودی برای سنسورهای دوربین خود استفاده کرده است که این مساله خود یک امتیاز برای ایفون۱۰ به شمار می رود.

در دوربین آیفون۱۰ از دریچه دیافراگم لنز با نام تله فوتو استفاده شده است که باعث می شود این دوربین نوردهی بیشتری نسبت به مدل های دیگر آیفون داشته باشد. لنز دومی که در دوربین آیفون۱۰ استفاده شده دارای تثبیت کننده نوری تصاویر می باشد. اپل از سنسورهای True Depth در مورد دوربین جلوی آیفون۱۰ استفاده کرده است که علاوه بر آن شاهد حالت پرتره برای دوربین سلفی این گوشی هستیم. در حال حاضر دوربین های برجسته در مورد گوشی های بسیاری استفاده می شوند و شاید تا سال های آینده هم این روند ادامه داشته باشد.

آیفون

اپل

البته اگر راهی برای یکپارچه کردن دوربین با بدنه گوشی وجود داشته باشد کمپانی اپل حتما از آن استفاده خواهد کرد. اما در حال حاضر ایده ای برای انجام این کار به اپل پیشنهاد نشده است و این کمپانی همچنان در تولید آیفون های خود از دوربین های برجسته استفاده می کند. ناگفته نماند اپل در حال تحقیق بر روی این مساله اس که بتواند بدون آسیب رساندن به کیفیت دوربین آن را با بدنه شیشه ای محصولات خود یکپارچه سازد ولی تا کنون هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته است.

کمپانی اپل با استفاده از تکنولوژی های جدید در طراحی گوشی های هوشمند سری آیفون خود توانسته این محصولات را به عنوان محصولاتی شاخص در جهان معرفی کند که کاربران و علاقه مندان بسیاری را به خود جلب کرده اند و کارآیی خوب و با کیفیتی را از خود نشان داده اند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *