#


نکاتی که باید در هنگام خرید گوشی های بی سیم به آن توجه کنید

27 اکتبر 2018 بدون نظر 1607 بازدید

نکاتی که باید در هنگام خرید گوشی های بی سیم به آن توجه کنید

رعایت چند نکته در هنگام خرید گوشی های بی سیم

چنانچه می خواهید برای منزل ‌تان تلفن بی ‌سیم خریداری و اطلاع ندارید که کدام تلفن می ‌تواند امکانات بهتری را برای تان به همراه بیاورد، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تلفن های بی‌ سیم از دو قسمت کلی درست شده ‌اند: قسمت اول یک دستگاه پایه (BASE) که در بعضی از مدل ‌ها یک تلفن ثابت مجزا است و قسمت دوم شامل یک یا چند گوشی بی ‌سیم می باشد.

در برخی از نمونه ها دستگاه مادر (BASE) خود به عنوان یک تلفن کامل است، یعنی امکان شماره ‌گیری و جوابگویی و قابلیت هایی از این قبیل را دارد، هر چند از امکانات خوب این مدل ‌ها کارکرد در زمان قطعی برق است.

معیارهای زیادی را در هنگام خرید یک تلفن بی ‌سیم می ‌توان در نظر داشت از جمله:

شماره ‌انداز یا CALLER ID

بیشتر تلفن هایی که دارای نمایشگر هستند، شماره ‌انداز یا کالر آی‌ دی را دارند، ولی حافظه ذخیره ‌سازی در نمونه های گوناگون متفاوت است. با استفاده از این امکان قادر هستید تا همه تماس‌ های ورودی را کنترل کنید. باید دقت داشت که محصول تولید شده حتما باید با سامانه مخابراتی کشور ایران منطبق باشد.

شمارنده تماس

تعداد تماس ‌های ذخیره ‌شده در صورت پاسخ ندادن برای شما به نمایش در خواهد آمد. به غیر از شماره ‌هایی که شما جواب نداده ‌اید، می‌ توانید یک لیست از آخرین تماس‌ های ورودی و خروجی را در این لیست ببینید. ظرفیت این تعداد شماره در نمونه های مختلف متفاوت است.

منشی تلفن و پیغام ‌گیر

تعدادی از تلفن ‌های بی ‌سیم دارای قابلیت ذخیره ‌کردن پیام ‌های صوتی می باشند، در صورتی که این قابلیت برای شما مهم است، نمونه ای را انتخاب کنید که ظرفیت خوبی با خواسته شما داشته باشد. عبارتی که در منشی گویا موجود است، پخش صدای هم زمان یا call screen است. این قابلیت به شما این فرصت را می ‌‌دهد در زمانی که تماس گیرنده در حال گذاشتن پیغام در صندوق صوتی شماست، پیغام وی را گوش کنید.

دفترچه تلفن

حافظه برای ذخیره کردن شماره تلفن‌ هایی که بیشتر با آن ها سروکار دارید، در تلفن ‌های مختلف تفاوت دارد، علاوه بر این امکان پشتیبانی ذخیره نام با حروف فارسی هم مورد مهمی در این قابلیت است.

تنظیم بر روی حالت شب

با تنظیم بر روی حالت شب صدای گوشی در ساعات شب بر روی بی صدا خواهد رفت. این ویژگی در فضا‌هایی که بچه کوچک یا افراد سالخورده ‌ای حضور دارد، خیلی کاربرد دارد. تلفن به صورت خودکار در ساعاتی از شب در حالت بی صدا قرار خواهد گرفت.

کاربرپسند بودن

بعضی از تلفن ‌های بی ‌سیم منوی خیلی آسانی دارند و افراد خانواده شما به آسانی می ‌توانند با آن ها کار کنند. باید به این موضوع دقت داشته باشید که در خانه یا محل کار، اشخاص گوناگونی با تحصیلات و سطح علم متفاوت از یک تلفن استفاده می‌ کنند. گوشی تلفن باید به صورتی قابل استفاده کردن باشد که کودک، جوان و افراد با سنین بالاتر با هر سطح معلومات قادر باشند از آن استفاده کند.

برد گوشی‌ های بی‌ سیم و امنیت فرکانس در تلفن های بی‌سیم

رنج فرکانسی٢,٤ گیگا هرتز

به صورت کلی با توجه به یک استاندارد جهانی فرکانس کاری برای بی ‌سیم، wifi، اجاق‌ های ماکروویو، مودم وایمکس و غیره ٢,٤گیگاهرتز در نظر گرفته شده است.

این فرکانس از این جهت خوب به نظر می رسد که برای استفاده از آن احتیاجی به آنتن ‌های بزرگ ندارید و همین طور به خاطر قوی بودن فرکانس می ‌توان برای هر وسیله ای پهنای باند وسیعی در نظر گرفت و پهنای باند وسیع، یکی از اصلی ترین عوامل زیاد شدن برد است، همین طور این فرکانس دارای کیفیت و امنیت بالایی هم می باشد.

رنج فرکانس٩٠٠ مگاهرتز

این فرکانس در ‌سال١٩٩٣ ایجاد شد و در گوشی ‌های بی‌ سیم مورد استفاده قرار گرفت، به این دلیل که دارای پهنای باند وسیعی بوده و توان نفوذ از دیوار را دارد، به همین خاطر از این فرکانس در فضاهای بسته به آسانی می ‌توان استفاده نمود، اما متأسفانه امواج رادیو، تلویزیون و دوربین ‌های وایرلس هم در این پهنای فرکانسی قرار گرفته اند و این کار باعث تداخل در آن ها شده است.

رنج فرکانس٦ گیگا هرتز

بی ‌سیم ‌ها با فرکانس ٦گیگا هرتز در‌ سال٢٠٠٣ به بازار عرضه شده و دارای پهنای باند وسیع و کیفیت بهتر نسبت به بی‌سیم ‌های ٢,٤گیگا هرتز می باشد، علاوه بر این تداخل در این بی‌ سیم ‌ها نسبت به نمونه های با فرکانس٢.٤ گیگا هرتز خیلی پایین تر است.

پیجر

اگر گوشی را جایی بگذارید و یادتان برود که آن را کجا گذاشته اید، با استفاده از پیجر کار شما به راحتی می توانید آن را پیدا کنید.

باتری

هم اکنون بیشتر تلفن ‌های بی‌ سیم از باتری نیم ‌قلمی استفاده می ‌کنند که وقتی خراب می شوند به آسانی می ‌توانید آن ها را عوض کنید. جنس این باتری‌ ها از هیدرید فلز-نیکل است که در مقایسه با سایر باتری‌ های مشابه، در حالت مکالمه سه برابر ظرفیت بیشتر را به کاربر ارائه می کند.

شبکه ‌سازی

در بعضی از نمونه ‌ها این قابلیت وجود دارد که تعدادی گوشی بی‌ سیم را با یک پایه ست کنید. این امکان وجود دارد که در این مدل ‌ها بین تلفن ها ارتباط داخلی ایجاد نمایید.

امکان چند خط بودن

یکی از مهم ترین نیازهای استفاده کنندگان در سال ‌های گذشته استفاده از چند خط در یک دستگاه تلفن می باشد، هم اکنون استفاده از گوشی ‌های دو خط خخیلی رواج پیدا کرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *