#


نوکیا و معرفی نسل جدید گوشی های هوشمند آن با نام نوکیا۸

نوکیا 8
26 نوامبر 2017 بدون نظر 1885 بازدید

نوکیا و معرفی نسل جدید گوشی های هوشمند آن با نام نوکیا۸

نوکیا و معرفی نسل جدید گوشی های هوشمند آن با نام نوکیا۸

کمپانی قدیمی نوکیا برای اینکه بتواند با اقتدار گذشته خود وارد دنیای دیجیتال شود محصول جدیدی را به نام نوکیا۸ تولید کرده است که در نوع خود گوشی بسیار خوبی می باشد.

تکنولوژی در چند سال اخیر به قدری بیرحمانه عمل کرده است که موجب شده یکی از قوی ترین کمپانی های فعال در زمینه تلفن های همراه به کلی از میدان خارج شود و این مسایل نشان می دهد تمام کمپانی ها اراده خود را به کار گرفته اند تا در این میدان برنده شده و از کمپانی های دیگر پیش بیفتند.

کمپانی نوکیا در سال۲۰۱۶ میلادی حق امتیازی را که برای خود داشت را به کمپانی اچ ام دی گلوبال و فاکسفان داده و به این طریق مجددا وارد دنیای گوشی های هوشمند شد. این بار کمپانی نوکیا برای نشان دادن اقتادر گذشته خود گوشی هوشمندی با نام نوکیا۸ را طراحی کرده است که موفق شده در بین سیل عظیمی از رقبایی که دارد به عنوان پرچمدار نوکیا معرفی شود. در این مقاله قصد داریم این گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم و با مشخصاتی که در طراحی و ساخت آن استفاده شده است آشنا شویم.

نوکیا 8

نوکیا ۸

مشخصات فنی نوکیا۸

در حال حاضر اکثر کمپانی هایی که به کار تولید گوشی های هوشمند مشغول هستند از یک دستورالعمل در طراحی پرچمداران محصولات خود استفاده می کنند. یکی از مواردی که در طراحی گوشی های هوشمند جدید به کار می رود استفاده از ترکیب شیشه و فلز در طراحی بدنه گوشی های هوشمند است. نوکیا۸ در مورد میفیت سخت از کیفیت بالایی استفاده کرده است اما در طراحی محصولات خود همچون گذشته رفتار می کند و این مسئله موجب شده است که افراد بسیاری این گوشی را به عنوان پرچمداری شایسته به حساب نیاورند. کمپانی نوکیا برای اینکه محصول جدید خود را متفاوت از دیگر پرچمداران عرضه کند برخلاف سایر کمپانی ها از ترکیب شیشه و فلز استفاده نکرده و در مورد نوکیا۸ خود از بدنه ای که به صورت یکپارچه از فلز است استفاده کرده است. همین مساله موجب شده در بین رقبای دیگری که دارد برتر به نظر می رسد.این بدنه فلزی در بخش های حاشیه ای و گوشه ها دارای قوس بوده و انحنای بسیار مناسبی را دارد که باعث می شود هنگام در دست گرفتن آن احساس خوبی به کاربر منتقل شود. اما در ظاهر وقتی که به این گوشی نگاه کنید بدنه آن را به مانند شیشه خواهید دید و علت این امر در این است که پرداخت خاصی در سطح آن استفاده شده است. در طراحی بدنه فلزی نوکیا۸ از رنگ های زیبایی استفاده شده که موجب می شود جذابیت ظاهری این گوشی بیش از هر وقت دیگری در دید باشد.

پرداختی که اچ ام دی در مورد پنل پشتی این دستگاه انجام داده موجب شده است که اثر انگشت بر روی این قسمت بر جا بماند. البته این مسئله در خصوص تمام پرچمدارانی که در حال حاضر وجود دارند دیده می شود و تمام کمپانی ها در صدد این هستند که برای رفع این مشکل راه حل مناسبی را پیدا کنند. افرادی که بخواهند گوشی هوشمند آن ها جلوه خوبی را داشته باشند باید یکسره بدنه آن را تمیز کنند.

کمپانی نوکیا در طراحی پنل جلویی نوکیا۸ از نمایشگر بدون حاشیه استفاده نکرده است و این مسئله موجب شده این گوشی پرچمدار دارای نقطه ضعفی باشد که در بین رقبای آن باعث ایجاد چهره ای نا زیبا خواهد شد. کلید های ناوبری نوکیا۸ در قسمت پائینی صفحه نمایش تعبیه شده است. این گوشی هوشمند موفق شده به مانند دیگر گوشی های جدید گواهی نامه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را دارا می باشد. البته باید اعلام کنیم که این گوشی گواهی IP65 را دریافت کرده که موجب می شود در مقابل پاشیدن آب مقاومت بالایی را داشته باشد اما نمی توان این گوشی را به مدت زمان طولانی تری در درون آب قرار داد.

نوکیا در مورد سنسور اثر انگشت آن را با دکمه هوم ترکیب کرده و موجب شده این دکمه عملکرد خوبی را داشته باشد اما در مقایسه با پرچمداران کمپانی های دیگر کمی از لحاظ سرعتی ضعیف تر عمل می کند.

نوکیا 8

نوکیا ۸

صفحه نمایش نوکیا۸

کمپانی فنلاندی نوکیا در مورد گوشی هوشمند جدید خود از یک صفحه نمایش۵.۳ اینچی استفاده کرده است که ابعاد تصویری آن۲۶ در۹ می باشد. این صفحه نمایش موفق شده هفتاد درصد از پنل جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد که باید بگوئیم برای گوشی ای که در سال۲۰۱۷ به عنوان یک پرچمدار معرفی می شود رقم چندان بالایی نمی باشد. صفحه نمایش به کار رفته در نوکیا۸ از نوع IPS LCD می باشد که می توان آن را نمونه ای کاربردی در بین مدل های متنوع پنل های ال سی دی به شمار آورد.

اسپیکر به کار رفته در نوکیا۸

در خصوص اسپیکر نیز کمپانی فنلاندی برخلاف دیگر کمپانی ها عمل کرده و در طراحی نوکیا۸ از یک اسپیکر تک کاناله بهره مند شده است. این اسپیکر در قسمت پائینی دستگاه و در لبه کار گذاشته شده است. لبه پائینی سمت چپ دستگاه برای تعبیه پورت یو اس بی در نظر گرفته شده است که می توانگفت محل مناسبی برای آن می باشد. اسپیکر تک کاناله ای که در این گوشی استفاده شده نمی تواند به خوبی عمل نماید و باید برای بهبود آن تصمیمات جدی تری اخذ شود.

اسپیکر به کار رفته در نوکیا۸ دارای صدای بلندی است که می توان آن را در اندازه متوسط به شمار آورد ولی صدایی که از آن خارج می شود قابل قبول می باشد. اچ ام دی در مورد پرچمدار جدید نوکیا جک۳.۵ میلی متری را که مخصوص هدفون است حذف نکرده و موجب شده کاربران به راحتی بتوانند از هدفون های دیگری که در بازار موجود است در مورد این گوشی استفاده نمایند.

نوکیا 8

نوکیا ۸

دوربین نوکیا۸

سالیان پیش که نوکیا یکی از قدرتمند ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان بود موفق شده بود دوربین گوشی های خود را به قدری قدرتمند و با کیفیت تولید کند که تحولی شگرف را در دنیای عکاسی ایجاد کرده بودند. در مورد پرچمدار جدید نوکیا از دوربین دوگانه استفاده شده است که دارای دو سنسور۱۳ مگاپیکسلی رنگی که از نوع مونوکروم است می باشند. در مورد این دوربین نوکیا از دولنز نیز استفاده کرده است که گشودگی آن هاf/2.0 می باشد و می توانند نور را به دو سنسور موجود منتقل کنند.کاربران می توانند از این دو سنسور هم به صورت جداگانه استفاده نمایند و هم اینکه آن را با یکدیگر ترکیب شده به کار بگیرند. دوربین های این گوشی جدید این قابلیت را دارند که تصاویر را به صورت پرتره ثبت کرده و جلوه بوکه مصنوعی را ایجاد کنند که یکی از مهمترین المان های این گوشی به شمار می رود.

در مورد دوربینی که در پنل جلویی دستگاه قرار داده شسده است باید بگوئیم مانند دوربین دوگانه پشتی دارای سنسور۱۳ مگاپیکسلی می باشد و موجب می شود تفاوتی میان دو دوربین پشت و جلو وجود نداشته باشد و هر دو بتوانند تصاویر با کیفیتی را ثبت نمایند. نوکیا در مرد دوربین های گوشی جدید خود از قابلیت جدیدی نیز استفاده کده است که موجب می شودتصاویر را به صورت همزمان با دوربین پشت و جلو ثبت کرده و هر کدام را در قاب قرار دهید. این قابلیت برای افرادی که از شبکه های اجتماعی استفاده بسیاری دارند بسیار مناسب می باشد.

باتری نوکیا۸

کمپانی نوکیا در مورد پرچمدار گوشی های خود از یک باتری۳۰۹۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است و قابلیت شارژدهی در اندازه متوسطی را دارا می باشد. باتری به کار رفته در این گوشی می تواند برای استفاده روزمره یک روز شارژدهی را داشته باشد ولی این قابلیت را دارد که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نماید. برای شارژ کردن این باتری از یک شارژر۱۸ واتی استفاده شده است که موجب می شود گوشی نوکیا۸ در مدت زمان نیم ساعت تا۴۸ درصد شارژ شود که برای این گوشی بسیار مناسب می باشد و می تواند پاسخگویی برخی از نیازهای روزمره کاربران باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *