#


نوا e3 و شناخت ویژگی ها و قابلیت های مهم آن

10 آوریل 2018 بدون نظر 2259 بازدید

نوا e3 و شناخت ویژگی ها و قابلیت های مهم آن

شناخت قابلیته های هواوی نوا۳ ای گوشی هوشمند و میان رده

نواو e3 که به وسیله هواوی طراحی شده دارای صفحه نمایش کم حاشیه و کشیده می باشد و در طراحی آن از بدنه شیشه ای استفاده شده که برای گوشی های میان رده به کار می رود و دارای دوربین دوگانه می باشد و تمام این موارد موجب شده تا به عنوان یک گوشی هوشمند میان رده با طراحی مدرن و زیبا به شمار برود.

کمپانی هوا قبل از اینکه شروع به عرضه ی سری جدیی گوشی های پریمیوم خود نماید و آن ها را با نام های هواوی پی۲۰ و هواوی پی۲۰ پرو کند اقدام به عرضه ی گوشی نسخه ی لایت پی۲۰ به بازارهای جهانی کرد. البته این نکته را نیز باید عنوان کنیم این گوشی هوشمند در بازارهای چین و ایران به نام هواوی نوا e3 معرفی شده است و کاربران به این نام آن را تهیه می کنند. کمپانی هواوی با این گوشی میان رده قصد دارد طراحی مدرنی که در خصوص گوشی های پرچم دار به کار رفته را نسبت به زمان های دیگر بیشتر واردعرصه ی گوشی های هوشمند میان رده نماید و این دسته از گوشی ها را بسیار نزدیک به پرچم داران طراحی نماید. در ادامه برخی از ویژگی های مهمی که در خصوص این گوشی هوشمند و میان رده وجود دارد را عنوان می کنیم تا بتوانید بیشتر با این محصول میان رده آشنا شوید.

صفحه نمایش بدون حاشیه و طراحی منحصر بفرد

یکی از مهمترین ویژگی هایی که در خصوص این گوشی هوشمند می توان نام برد زبان طراحی به کار رفته برای آن است؛ هواوی یکی از معدود کمپانی هایی به شمار می رود که در خصوص محصول جدید و میان رده خود از صفحه نمایش کم حاشیه و کشیده استفاده کرده که در قسمت بالایی آن بریدگی باریکی به چشم می آید. صفحه نمایش Fullview نوا ای۳ به جز بریگی باریکی که در لبه بالایی آن وجود دارد و در لبه پائینی آن نیز حاشیه ی بسیار کمی وجود دارد توانسته بیشترین بخش پنل جلویی این گوشی هوشمند را به خود اختصاص دهد و نسبت تصویر در نظر گرفته شده برای آن۱۹ به۹ می باشد که موجب می شود کاربران تجربه ی فراگیری را به دست بیاورند. صفحه نمایش نوا ای۳ دارای پنل IPS LCD می باشد که رزولوشن آن۲۲۸۰ در۱۰۸۰ پیکسل می باشد و می تواند رنگ ها را با دقت مناسب و بسیار خوبی به نمایش دربیاورد و روشنایی آن نیز مناسب دیده می شود.

حاشیه های باریکی که در صفحه نمایش به کار رفته به همراه ضخامت۷.۴ میلی متری این گوشی ارگونومی بسیار خوبی را ایجاد کرده است. این گوشی میان رده قابلیت در دست گیری ساده را دارد و کاربران می توانند به راحتی آن را در دست خود بگیرند و از آن استفاده نمایند. علیرغم استفاده از صفحه نمایش۵.۴۸ اینچی در خصوص این گوشی کاربران می توانند به راحتی با یک دست با آن کار کنند. استفاده از پنل های شیشه ای ۲.۵ D به همراه فریم فلزی موجب می شود تا کاربران لذت بسیار زیادی از کار کردن با این گوشی هوشمند ببرند. این ویژگی ها موجب می شود تا حس پریمیوم بودن برای این محصول میان رده القا شود و این گوشی هوشمند میان رده دارای سه رنگ آبی و صورتی مشکی بوده و با این رنگ ها راهی بازار خواهد شد.

عملکرد و بازدهی مناسب هواوی نوا۳ ای

میان رده جدید هواوی دارای پردازنده ی هشت هسته ای کرین۶۵۹ می باشد که پیش از آن نیز در خصوص گوشی های میان رده دیگری که این کمپانی تولید کرده همچون نوا۲ پلاس و میت۱۰ لایت استفاده شده بود و توانسته عملکردی مطلوبی را در کاربردهای روزمره نشان دهد. پردازنده ی کرین۶۵۹ دارای هشت هسته ی پردازشی کورتکس ای۵۳ می باشد که به شکل دو کلاستر چهار هسته ای۱.۷ و۲.۳۶ گیگاهرتزی به همراه واحد پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2 آرم استفاده کرده است. در کنار این پردازنده رم۴ گیگابایتی و۶۴ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی قرار داده شده است که قابلیت ارتقا تا میزان۲۵۶ گیگابایت را دارا می باشد. در این گوشی هوشمند قابلیت هایی نیز برای کاربرانی که به موسیقی علاقه دارند در نظر گرفته شده است و برای آن ها نسخه ی۴.۰ تکنولوژی صوتی Histen هواوی به همراه افکت های سه بعدی مختلف در نظر گرفته شده است که می تواند تجربه ی صوتی فراگیری را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

علیرغم گوشی های میان رده و پائین رده ی بسیاری نوا ای۳ به صورت پیش فرض دارای سیستم عامل اندروید۸.۰ اوریو می باشد که به همراه رابط کاربری EMUI 8.0ارائه خواهد شد و هواوی ادعا کرده است که بهینه سازی نرم افزاری این گوشی هوشمند عملکرد پایداری را برای مدت طولانی برای کاربران امکان پذیر خواهد کرد. انرژی ای که برای این گوشی میان رده مورد نیاز است به وسیله باتری۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به دست می آید و تکنولوژی شارژ سریع Fast Charge 2.0هواوی قابلیت شارژ کردن این گوشی میان رده را در مدت زمان بسیار کوتاه فراهم می نماید و موجب می شود تا کاربران مدت زیادی را صرف شارژ کردن گوشی خود نکنند.

دوربین قدرتمند به کار رفته در هواوی نوا۳ ای

هواوی با طراحی این گوشی میان رده بیشترین تمرکز خود را بر روی دوربین قرار داده است. دوربین دوگانه میان رده ی جدیدی که به وسیله این کمپانی چینی استفاده شده دارای دو ماژول۱۶و۲ مگاپیکسلی می باشد که دارای قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلش ال ای دی می باشد. ماژول دومی که در دوربین این گوشی قرار گرفته می تواند عمق را تشخیص داده و افکت بوکه را به وجود بیاورد که این افکت بیشتر در تصاویر پرتره به کار برده می شوند. ماژول اصلی در پشت لنزی قرار داده شده است که دارای دیافراگم f/2.2 می باشد. نوا۳ ای این قابلیت تغییر فوکوس را نیز دارا می باشد که کاربران می توانند پس از ثبت تصاویر این کار را انجام دهند. نوا۳ ای ویژگی های مختلفی مانند افکت های واقعیت مجازی و تشخیص چهره و زیباسازی را نیز دارا می باشد که موجب می شوند گوشی قدرتمندی با عملکرد فوق العاده به شمار بیاید. هواوی برای اینکه بتواند تصاویر سلفی با کیفیت بالاتری را ثبت نماید دوربینی با سنسور۱۶ مگاپیکسلی را برای آن در نظر گرفته اشت که در پشت لنز وایدی با دیافراگم f/2.0‌ جای گرفته و می تواند تصاویر بسیار خوبی را ثبت نماید.

این کمپانی چینی ادعا کرده است که این دوربین به دلیل اینکه از صفحه نمایش گوشی به عنوان فلش استفاده می کند این قابلیت را دارد که در فضاهای کم نور تصاویر بسیار خوب و باکیفیتی را ثبت نماید. دوربین سلفی این گوشی هوشمند دارای قابلیت هایی مانند لنز AR بوده و می توان پس زمینه را جایگزین کرده و با ژست های حرکتی دوربین را کنترل نمود که تمام این موارد موجب شده اند کاربران از عملکردی که این گوشی هوشمند و به ویژه دوربین آن دارد رضایت کامل داشته باشند. تمام این موارد در کنار یکدیگر موجب شده اند تا هواوی نوا۳ ای به عنوان یک گوشی میان رده قدرتمند شناخته شود و کاربران از کار کردن در طول روز با آن رضایت کامل خواهند داشت. البته ناگفته نماند قابلیت های ذکر شده تنها بخشی از ویژگی های منحصر بفرد این گوشی هوشمند به شمار می رود و این گوشی دارای قابلیت های دیگری نیز می باشد که موجب می شود تا به عنوان یک گوشی هوشمند و مناسب شناخته شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *