#


نظریاتی که اپل به اشتباه بیان می کرد

اپل
3 اکتبر 2017 بدون نظر 1141 بازدید

نظریاتی که اپل به اشتباه بیان می کرد

نظریاتی که اپل به اشتباه بیان می کرد

کمپانی اپل در دوران مدیریت استیو جابز تولیدات فراوانی همچون آیپاد و آیفون و آی مک و…. را وارد بازار جهانی کرده باعث ایجاد تحولاتی عظیم در کارها و ارتباطات روزانه افراد شدند. در این میان کمپانی اپل در بسیاری از موارد نظریات اشتباهی داده است که بعد خلاف نظریاتش ثابت شده است. ما امروز اینجا هستیم تا چند مورد از چیزهایی که اپل در مورد آن ها به اشتباه سخن گفته را عنوان کنیم پس با ما همراه باشید.

اپل

اپل

۱ـ استیو جابز کمپانی اپل و IBM را تنها تولید کنندگان رایانه می دانست

سال ۱۹۸۵ میلادی استیو جابز طی یک مصاحبه خبری گفته بود که تنها شرکت هایی که در زمینه رایانه کار خواهند کرد اپل و آی بی ام هستند و گمان نمی کرد که بیشتر از سه یا چهار کمپانی دیگر بتوانند وارد این عرصه شده و تولیداتی داشته باشند. او در همان مصاحبه اعلام کرده بود که بیشتر کمپانی ها تمرکز خود را بر روی نرم افزار گذاشته اند و کمتر شرکتی است که به سراغ سخت افزارها برود در حالی که خیلی زود متوجه شد اشتباه کرده و کمپانی های بیشماری وارد عرصه سخت افزار و کامپیوتر شدند.

۲ـ استیو جابز ایده اشتراک ماهانه سیستم پخش موسیقی را ورشکسته می دانست

سال ۲۰۰۳ استیو جابز یک مصاحبه ای با مجله رولینگ استونز داشت که طی آن اعلام کرد سیستم پخش موسیقی با اشتراک ماهانه اصلا ایده خوب و درستی نیست وخیلی زود از بین خواهد رفت. استیو جابز عقیده داشت مردم به جای اشتراک ماهانه آهنگ ها را خریداری کرده و یا دانلود کنند و این ایده را یک ایده ورشکسته و بی جا تلقی می کرد.
مشخص است که استیو جابز در این زمینه نیز اشتباه می کرد و امروزه سیستم های پخش موسیقی مثل پاندورا که از همین روند استفاده می کنند در بین افراد بسیاری دارای محبوبیت بوده و مورد استفاده قرار گرفته اند.

اپل

اپل

۳ـ استیو جابز آیتونز رامنبعی برای توزیع موسیقی می دانست نه فیلم

در مصاحبه ای که جابز با مجله رولینگ استونز داشت از تاسیس یک فروشگاه توزیع فیلم در آیتونز سوال پرسیده شد و استیو جابز اعلام کرد به عقیده آن ها مردم به دنبال همچون چیزی نیستند و گفت که یک فیلم خریداری شده و یا دانلود می شود و هیچ راه دیگری وجود ندارد که بتوان با آن رضایت کاربران را فراهم کرد. ولی حدود ده سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۳ میلادی اپل یک آماری را منتشر کرد که نشان می داد بیشتر از یک میلیارد قسمت سریال از طریق آیتونز دانلود شده است. البته ۳۸۰ میلیون فیلم هم از طریق آیتونز دانلود و دریافت شده است و این امر نشان می دهد که استیو جابز با تمام هوشمندی اش اشتباه کرده و به خطا سخن گفته است.

۴ـ فعالان اپل عقیده داشتند استفاده کنندگان آیپاد نیازی به تماشای فیلم در آن ندارند

باز هم استیو جابز در مصاحبه ای با والت ماسبرگ اعلام کرد استفاده کنندگان آیپاد به هیچ عنوان بر روی یک صفحه کوچک فیلم وویدئو نگاه نمی کنند اما دوسال بعد اپل مجبور شد با تولید یک نسخه جدید از آیپاد که دارای صفحه ۷/۲ اینچی بود نشان دهد که اشتباه می کرده و مردم بر روی صفحه نمایش های کوچک نیز فیلم و ویدئو تماشا می کنند.

اپل

اپل

۵ـ اپل به هیچ وجه فکر نمی کرد از وسیله ای همچون تبلت استقبال کنند

در گفتگویی که استیو جابز با والت ماسبرگ اشت بیان کرد که اپل هیچ برنامه ای برای تولید یک تبلت ندارد و به نظر او استفاده کنندگان بیشتر به یک صفحه کلید نیاز دارند و گمان می کرد تولید وسیله ای مانند تبلت با شکست مواجه خواهد شد. اما خود اپل با ساخت آیپد هایش حرف جابز را نقض کرد و بیش از هر کمپانی دیگری در زمیته تبلت ها فعالیت می کتد و هر روزه یک نسخه جدید را روانه بازار می کند.

۶ـ اپل سعی می کرد کاربران را متقاعد کند که در آنتن آیفون ۴ هیچ مشکلی وجود ندارد

هنگامی که آیفون ۴ به وسیله اپل وارد بازار شد کاربران متوجه وجود مشکلی جدی در آنتن این تلفن همراه شدند. زمانی که این تلفن را دردست چپ می گرفتند به خاطر اینکه بین دو آنتن اتصال به وجود می آمد به شدت دچار افت آنتن می شد. اولین راه حل استیو جابز این بود که هیچ کاربری تلفنش را در دست چپ نگیرد ولی زمانی که دید سرو صدای زیادی به راه افتاده راه حلی برای این مشکل ارائه کرد و آیفون ۴ بدون مشکلی را روانه بازار کرد.

۷ـ کمپانی اپل فبلت و موبایل های بزرگ تر از آیفون را مسخره می کرد

در سال ۲۰۱۰ زمانی که به خاطر مشکل آنتن دهی آیفون ۴ یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد استیو جابز تلفن های هوشمند و فبلت هایی را که بزرگتر از آیفون بودند را مسخره می کردو عقده داشت کمپانی های دیگر به تولید گوشی های بزرگی می پردازند که افراد حتی قادر نیستند آن ها را درست در دست گرفته و از آن استفاده کنند.پس از گذشت مدت زمان اندکی اپل دید که کاربران به استفاده از ایفون های بزرگ تر علاقه دارند و در سال ۲۰۱۲ آیفون پنج را که دارای یک صفحه نمایش ۹۹/۳ اینچی ود را وارد دنیای موبایل ها و تبلت ها کرد و با این کار باز هم نظریه خود را اشتباه نشان داد.

اپل

اپل

۸ـ اپل گمان می کرد اپلیکیشن نقشه های او بهتر از گوگل مپ می باشد

اپل از اولین آیفونی که وارد بازار کرد از گوگل مپ نیز استفاده کرده بود ولی زمانی که آیفون پنج وارد بازار شد اپل اقدام به حذف گوگل مپ از سیستم عامل خود کرده و به جای آن اپلیکیشن نقشه خود را که گمان می کرد بهتر است بر روی این گوشی ها نصب کرد.

کمپانی اپل در آغاز کار برای اینکه بتواند این کار را درست انجام دهد چند شرکت دیگر را که در این زمینه فعالیت می کردند را خریداری کرده و چندین کارمند را استخدام کرد ولی زمانی که اولین نسخه از آن منتشر شد اپل دید که ایرادات نرم افزاری بسیاری در آن وجود دارد که حتی باعث بیرون رفتن اسکات فورستال که در آن زمان مدیریت قسمت ios شرکت اپل را عهده دار بود شد و تیم کوک که در حال حاضر مدیر کمپانی اپل است بابت این جریان در سایت اپل از تمام افرادی که استفاده کنندگان محصولات اپل بودند یک عذرخواهی رسمی به عمل بیاورد.

اپل تمام تلاش خود را به کار برد تا بتواند این اپلیکیشن نقشه خود را بهتر نماید ولی همچنان زمانی که با گوگل مپ مقایسه می شود بازهم ایرادات بسیاری را دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *