#


مشکل جدید در افزونه های موزیلا

6 می 2019 بدون نظر 747 بازدید

مشکل جدید در افزونه های موزیلا

به تازگی مرورگر فایرفاکس دچار مشکلاتی شده است که همین نیز باعث شده است تا همه افزونه هایی که توسط کاربران نصب شد است به حالت غیرفعال درآید. اگر شما به تازگی فایرفاکس را باز کردید و اما دیده اید که بیش تر افزونه های شما غیر فعال اند نگران نباشید این تنها مشکل شما نیست و همه کاربران دچار این موضوع شده اند.

گزارشات حاکی از آن است که افزونه های فایرفاکس در اثر یک مشکل نرم افزاری غیر فعال شده اند و همه آن هایی را که کاربر نصب کرده است به عنوان legacy روی مرورگر فهرست شده است .البته تعدادی از کاربران نیز بوده اند که برای آن ها یک پیام برای هشدار ارسال شده است و این پیام به آن ها بیان کرده است افزونه ها برای بهره گیری در فایرفاکس تایید نشده اند و همین نیز باعث غیرفعال شدن آن ها شده است .

افزونه

در گزارشات مربوط به باگ های موزیلا نیز موردی ثبت شده بوده است که بیان کرده است کد امضا کردن تاییدیه با مشکلی مواجه شده است . برای رفع این مشکل نیاز به تاییدیه اساسی بوده است و به همین خاطر هم نصب کردن دوباره افزونه ها نمی تواند به حل شدن این مشکل کمک کند. اگر هم شما دوباره سعی کنید که افزونه ها را نصب کنی با یک خطای جدید روبه رو می شوید و متوجه می شوید که افزونه ها هم هیچ گاه فعال نخواهند شد.

برای رفع این مشکل باید خود موزیلا پیگیری کند و کاربران نمی توانند این مشکل را رفع کنند. موزیلا برای رفع این مشکل باید یک وصله نرم افزاری را ارائه دهد. مدیر بخش افزونه ها درموزیلا هم برای این مشکل اظهار تاسف کرده است و  بیان کرده است که تیم آن ها درحال کارکردن روی این مشکل هستند و به محض این که این مشکل رفع شود برای آن آپدیدت جدیدی ارائه خواهد شد  و کاربران در جریان آن ها قرار خواهند گرفت.

رفع مشکل جدید در افزونه های موزیلا

مدتی بعد موزیلا بیان کرده است که در نسخه دسکتاپ موزیلا مشکلات رفع شده است و اما هنوز در نسخه های دیگر آن مانند نسخه اندروید این مشکل رفع نشده است و نیاز دارد تا آپدیت جدیدی از این مرورگر ارائه شود . و اما برای نسخه دسکتاپ این مرورگر نیز  وصله ای نرم افزاری به صورت خودکار اعمال خواهد شد .

در پس زمینه این مرورگر نیز به صورت خودکار مشکل غیرفعال کردن افزونه های فایرفاکس اعمال خواهد شد و البته برای این دوباره این افزونه ها را نصب کنید لازم نیست مراحل زیادی را طی کنید .

توجه کنید برای این که این مشکل رفع شود نیازی نیست تا خودتان این موارد را حذف کنید و دوباره همه آن ها را نصب کنید . زیرا حذف کردن آن ها باعث می شود تا داده های آن ها نیز از بین برود و به طور کامل حذف شود . اما فعال کردن و یا غیر فعال کردن افزونه ها باعث خواهد شد تا دیگر داده هایی که به آن ها مرتبط اند حذف نشود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *