#


مایکروسافت و دیدی فراتر از دنیای ویندوز

2 آوریل 2018 بدون نظر 1873 بازدید

مایکروسافت و دیدی فراتر از دنیای ویندوز

مایکروسافت و تغییرات سازمانی در خصوص ویندوز۱۰ و آینده ویندوز

طی خبرهایی که به تازگی منتشر شده گویا مایکروسافت تصمیم به ایجاد تغییرات سازمانی جدیدی دارد؛ تغییراتی که موجب می شود تا آینده ی ویندوز دچار تغییرات بسیار زیادی باشد. ویندوز در طی سال های گذشته یکی از محصولات اصلی کمپانی مایکروسافت معرفی شده است و مدیران این کمپانی همواره در تلاش بوده اند تا این سیستم عامل نفوذ و محبوبیت بیشتری را داشته باشند.

ساتیا نادلا به عنوان مدیریت عامل کمپانی مایکروسافت سه سال پیش در خصوص سیستم عامل محبوبی که ردوموندی ها طراحی کرده اند اعلام کرده ما قصد داریم موجب شویم مردم به جای اینکه نسبت به ویندوز احساس نیاز داشته باشند آن را انتخاب کرده و نسبت به آن عشق و علاقه ای خاص داشته باشند و با علاقه آن را انتخاب نمایند. در این سال مایکروسافت جزئیات بیشتری را در مورد ویندوز۱۰ رونمایی کرده بود و با تکنولوژی هایی همچون هدست هلولنز کاربران بیساری را غافلگیر نمود. در آن زمان کمپانی مایکروسافت نسبت به آینده ای که ویندوز داشت و استقبالی که از آن به وسیله کاربران صورت می گرفت بیش از اندازه خوش بین بوده و اطمینان داشت ویندوز۱۰ می تواند در مدت سه سال بر روی یک میلیارد دستگاه اجرا شود.

با این وجود در حال حاضر که سومین سالگرد انتشار ویندوز۱۰ نزدیک است بعید به نظر می رسد که مایکروسافت بتواند به این هدف خود دست پیدا کند. البته ناگفته نماند که ردموندی ها در همان ابتدای کار نیز متوجه شدند که ددست یابی به این هدف کمی غیر ممکن به نظر می رسد و نمی توانند به راحتی به این هدف دست پیدا کنند البته این مساله دیگر اهمیت زیادی برای این کمپانی ندارد؛ چرا که همانگونه که می دانید ویندوز دیگر همچون گذشته به عنوان یک عنصر تاثیر گذار و مهم در موفقیت هایی که این کمپانی به دست می آورد محسوب نخواهد شد.

ردموندی ها در روز جمعه تغییرات سازمانی جدیدی را که برای خود در نظر گرفته بودند را اعلام کردند. این سازماندهی جدید به عنوان چهارمین تغییر عمده ای شناخته می شود که کمپانی مایکروسافت طی پنج سال گذشته داشته و یکی از مهمترین این تغییرات در دورانی می باشد که نادلا به عنوان رئیس این کمپانی فعالیت داشت. کمپانی مایکروسافت در حال حاضر مشغول انشعاب ویندوز می باشد و قصد دارد آن را به قسمت های مختلفی تقسیم کند. تری میرسون به عنوان یکی از مدیران قدیمی و با تجربه این کمپانی و قائم مقام واحد ویندوز که به مدت بیست و یک سال برای این کمپانی آمریکایی فعالیت کرده است این کمپانی را ترک خواهد کرد. گسترش هسته ی ویندوز یکی از وظایف هوش مصنوعی و فضای ابری می باشد و تیم جدیدی عهده دارد تجربیاتی خواهد شد که کاربران این ویندوز به دنبال آن هستند و برنامه ها و اپلیکیشن های جدیدی را در کنار ویژگی های تازه تجربه خواهند کرد.

در کنار تغییرات سازمانی جدیدی که این کمپانی عنوان کرده نقل و انتقال های بسیاری نیز در راه خواهد بود؛ اما یادداشتی که به تازگی نادلا نوشته است شک و تردید هایی که در خصوص آینده ی واقعی این کمپانی وجود دارد را تا اندازه زیادی از میان خواهد برداشت. در اصل می توان گفت که مایکروسافت آینده خود را در هوش مصنوعی و فضای ابری دیده و اهداف بسیار مهمی را برای دست یابی به این هدف تعیین کرده است.

نخستین موردی که در خصوص آینده سیستم عامل مایکروسافت می توان نام برد این است که گروه دستگاه ها و ویندوز تغییر نام داده و به نام تجارب و دستگاه ها شناخته می شود و در کنار ویندوز سرفیس و آفیس نیز در این گروه جای می گیرند. راجش جا به عنوان مدیر بخش آفیس در حال حاضر عهده دار هدایت کل این واحد می گردد و جو بلفیورده قرار است مسولیت و سرپرستی تجارب ویندوز را هده دار شود. در طال های پیش میرسون به عنوان قائم مقام قسمت ویندوز و سرپرست ارشد این تیم در کمپانی مایکروسافت بوده اشت اما در حال حاضر چنین مقامی دیگر در این کمپانی وجود ندارد و دیگر هیچ فردی جایگزین میرسون نخواهد شد. مسولیت هایی که راجش جا بر عهده دارد حالا دیگر توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد و سرپرستی یک تیم بزرگ را که ویندوز قسمتی بسیار کوچک از ان است بر عهده راجش جا قرار می گیرد.

تجارب به عنوان جایگزین ویندوز از دیگر تغییراتی است که اشاره می کند چگونه ردموندی ها به همراه نادلا می تواند سیستم عامل را در بخش گسترده تری از رایانش عمومی می بینند. اندروید توانسته هر ماه بر روی دو میلیارد دستگاه به اجرا دربیاید و بیشتر از یک میلیارد دستگاه اپل هم در تمام دنیا در حال فعالیت می باشند. کمپانی مایکروسافت همیشه ادعا داشته است که در حدود۱.۵ میلیارد از کاربران از ویندوز بهرهگرفته اند و بر روی دستگاه خود اجرا می کنند. با این وجود نشانه هایی وجود دارد که احتمال می دهد این رقم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. ویندوز۱۰ در حال حاضر بر روی چیزی بیشتر از ششصد دستگاه قابلیت اجرایی دارد که دستگاه هایی همچون تبلت ها و رایانه های شخصی و هدست های هولولنز و کنسول های ایکس باکس و دستگاه هایی همچون سرفیس هاب و گوشی های هوشمند نیز اجرا می گردد. آمار ویژه ای که مایکروسافت در مورد ویندوز۱۰ منتشر کرده است نشان می دهد که این سیستم عامل در ماه نوامبر بر روی۴۵ درصد از کلیه رایانه های شخصی و تبلت ها نصب و اجرا گشته است و این بدان معنا می باشد که مجموع کاربرانی که از ویندوز استفاده می کنند به صوررت احتمالی به ۱.۳۳ میلیارد کاهش پیدا کرده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *