#


قابلیت شکست پذیری آیفون۱۰ از بخش کاور لنز دوربین

28 می 2018 بدون نظر 1867 بازدید

قابلیت شکست پذیری آیفون۱۰ از بخش کاور لنز دوربین

آیفون۱۰ و شکستن بی دلیل پوشش لنز دوربین

با در نظر گرفتن گزارش های جدیدی که منتشر شده برخی از کاربرانی از گوشی هوشمند آیفون۱۰ استفاده می کنند شکایاتی مبنی بر ایجاد شکستگی بدون هیچ علتی در قسمت کاور لنز دوربین داشته اند. کاربران این محصول عنوان کرده اند که شیشه ی به کار رفته در کاور لنز دوربین این گوشی هوشمند بدون هیج دلیلی ترک برداشته و می شکند. برخی از این محصولات که دچار آسیب شده اند از قابی به عنوان محافظ برای آن استفاده شده است و موارد دیگر نیز بدون هیچ دلیلی دچار این آسیب شده اند.

همین مساله موجب شده تا دلیل ایجاد شکستگی در این قسمت از پوشش لنز دوربین آیفون۱۰ به عنوان یک معما مطرح شود. نخستین سوالی که اپل از کاربرانی که این مشکل را داشته اند پرسیده آیا دمای گوشی آن ها بیشتر از حد ایمن صفر تا۳۵ درجه سانتی گراد بوده یا نه؟ علت طرح این سوال این بوده که شیشه این محصول زمانی که بیش از حد سرد و یا گرم می شود قابلیت انقباض و انبساط را پیدا کرده و ترک می خورد.

با توجه به گزارش مطرح شده هزینه ای که برای تعمیر این گوشی هوشمند مورد نیاز است به وسیله بیمه +AppleCare بوده و به مبلغ۹۹ دلار می باشد و بدون این حق بیمه هزینه تعمیر این بخش۵۲۹ دلار می باشد. جاشوا واترز به عنوان یک تعمیرکار موبایل عنوان کرده: چنانچه آیفون۱۰ خود را در داخل ماشین و در هوای سرد قرار دهید احتمال آن وجود دارد که ال سی دی و کریستال مایعی که در آن وجود دارد منجمد شده و در نهایت دچار شکستگی خواهد شد. البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که گوشی هوشمند آیفون۱۰ در هوایی که شدت برودت زیاد است به هیچ وجه کار نمی کند و کاربرانی که گوشی آن ها دچار شکستگی شده گفته اند شیشه گوشی آن ها در هوای گرم یا سرد دچار این مشکل نشده و شرایط عادی بوده و پوشش لنز دوربین این گوشی هوشمند در دمای مجاز دچار ترک و شکستگی شده است.

اپل در برابر این مساله عنوان کرده در خصوص پوشش لنز دوربین گوشی های آیفون خود از یاقوت کبود بهره برده است که از مقاومت بالایی برخوردار است اما اگر فشاری بیش از حد به آن وارد شود احتمال دارد دچار شکستگی شود. اما موضوعی که در این میان مطرح شده و موجب معماشدن این شکستگی شده این است که کاربران عنوان می کنند گوشی آن ها تحت هیچ فشار و ضربه ای قرار نگرفته است و بی دلیل این مشکل برای آیفون۱۰ آنها به وجود آمده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *