#


فیسبوک در مسیر تولید چیپست!

19 آوریل 2018 بدون نظر 1595 بازدید

فیسبوک در مسیر تولید چیپست!

فیسبوک هم به جمع تولیدکنندگان چیپست های کامپیوتری می پیوندد

آنچه به نظر می آید کمپانی فیسبوک در حال طراحی و ساختن اولین مرحله هایی برای ساختن و ارتقای چیپ هایی است که در آینده ای نزدیک در دستگاه ها و سرورهای این شرکت بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. به گزارش از من بپرس، به نقل از بلومبرگ، شرکت فیسبوک به دنبال استخدام مدیرانی است که در حیطه «سیستم های برچیپ سرتاسر یا فرمور ASIC و برنامه ریزی توسعه و پیشرفت درایور» دارای مهارت های زیاد باشند.

براین اساس کمپانی فیسبوک در حال حاضر به صورت بسیار جدی سامانه جدید و تازه خود را آغاز نکرده است اما این شرکت می خواهد بیش از گذشته مستقل و کمتر از قبل به شرکت های خارجی مثل کوالکام اتکا کند. با این شرایط، فیسبوک در تلاش است راهی مانند سایر شرکت های غول فناوری را در پیش بگیرد.

اپل زمان زیادی است که خود به دنبال ارتقای چیپ های دیوایس های iOS می باشد و به نظر می آید که برای جایگزینی پردازنده های اینتل در کامپیوترهای مک با نمونه های مخصوص خودش نیز فکر کرده و به دنبال رسیدن به آن است. از طرفی گوگل هم زمان زیادی است که توسعه چیپ های هوش مصنوعی را شروع کرده و با موبایل پیکسل ۲، پردازنده تصویر خود را در دسترسی عمومی مردم رساند. در این بین آمازون هم ارتقا چیپ هایی برای بهتر شدن هوش مصنوعی الکسا را در دستور کار دارد.

فهرست مشاغل فیسبوک، در فهرست بندی «زیرساخت» انتشار یافته و به این دلیل، بسیار احتمال دارد که تیم توسعه چیپ این کمپانی، کوشش های خود را سرورهای هوش مصنوعی فیسبوک تمرکز دارد. در حال حاضر این سرورها که سیستم های هوش مصنوعی فیسبوک را تدریس می کنند، بر چیپ های انویدیا مبتنی هستند. مارک زاکربرگ اعتقاد دارد که هوش مصنوعی در نهایت نقشی سازنده تر در مقایسه به حالا در علامت گذری محتویات نامناسب در شبکه اجتماعی فیسبوک بازی خواهد کرد.

با این وجود چیپ های کمپانی بزرگ فیسبوک احتمال دارد تنها برای مصرف های کمپانی ها و سازمانی نباشند و ممکن است در آینده نزدیک شاهد آن عرضه یک اسپیکر هوشمند یا حتی هدستی واقعیت مجازی از سوی آکیلس باشیم که به این چیپ ها تجهیز شده اند. در این صورت، آکیلس که از زیرمجموعه های فیسبوک به حساب می آید می تواند دست به بهینه سازی هایی روی هدست خود بزند که تنها با ادغام سخت افزار و نرم افزار در تمام مراحل توسعه حاصل می شوند. البته مدتی است که کمپانی فیسبوک به متهم به جاسوسی از مردم بوده و اگر بنا باشد که چیپ هایش را در دیوایس های مخصوص مصرف کنندگان قرار دهد، مشخص نمی شود چه نتایجی از آنها به دست خواهد آمد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *