#


عواملی که موجب تفاوت میان Mac و PC شده است

Mac و PC
26 نوامبر 2017 بدون نظر 1619 بازدید

عواملی که موجب تفاوت میان Mac و PC شده است

عواملی که موجب تفاوت میان Mac و PC شده است

در طول سال های اخیر بین مک و پی سی رقابتی گسترده به وجود آمده است. در سال های نخست برنامه نویسان تمایل بیشتری به استفاده از پی سی نشان می دادند و همین امر موجب شده بود این سیستم توسعه بیشتری را پیدا کرده و افراد بیشتری از آن استفاده نمایند. این مسایل موجب شده بود استفاده از پی سی عمومیت بیشتری داشته و در مقایسه با رقبا از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد اما در حال حاضر تغییرات عمده ای به وجود آمده و باعث شده بسیاری از برنامه های خوبی که وجود دارند در مورد هر دو سیستم عامل قابل دسترسی باشند.

مایکرو سافت ویندوز۸ خود را که تولید کرده در معرض آزمایش بزرگی قرار داده است که پیامدهای آن می تواند در مورد بزرگ ترین محصول تولیدی این کمپانی نیز تاثیر گذار باشد. در حال حاضر پی سی و مک دارای وجه تمایزهای عمده ای هستند که موجب شده در دنیای امروز به عنوان دو سیستم عامل پر کاربرد شناخته شوند.در این مقاله قصد داریم برخی از تفاوت هایی را که این دو سیستم عامل دارند را بیان کنیم تا کاربران بتوانند به راحتی بهترین آن ها را انتخاب نمایند.

طراحی های اپل همچون گذشته بی رقیب و هنرمندانه است

کمپانی اپل برای اینکه بتواند محصولی خاص و بینظیر را طراحی کند و وارد دنیای مدرن نماید سال های بسیاری را صرف می کند تا در مورد طراحی محصولاتش بی رقیب بماند. کمپانی اپل در مورد طراحی تمام محصولات خود به زیبایی عمل می کند و اگر به چیدمان داخلی محصولات این کمپانی بزرگ نگاه کنید متوجه دقت در جزئیات نیز خواهید شد.

برای اینکه کامپیوترهای ویندوز طراحی شود سازندگان آن از سادگی بسیاری بهره می گیرند و همین امر موجب می شود از لحاظ اقتصادی نیز برای کاربران بسیار اقتصادی و به صرفه باشد.

دسترسی بیشتر کاربران به نرم افزار های ویندوز

در سال های اخیر نرم افزارهای جانبی بسیار زیادی طراحی شده اند که موجب شده پی سی و مک رقبت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشته باشند اما با این حال باید بگوئیم که پی سی از لحاظ نرم افزاری در جایگاه بالاتری نسبت به مک قرار دارد.به عنوان مثال می توانیم از مجموعه آفیس نام ببریم که برای ویندوز طراحی شده است و قابلیت های بیشتری را دارا می باشد در حالی که نسخه مک از داشتن این قابلیت ها بی بهره می باشد.

Mac و PC

Mac و PC

قیمت مک اصولا بالاتر می باشد

اگر بخواهیم در مورد تفاوت قیمتی مک و پی سی صحبت کنیم باید بگوئیم اصولا مک گران تر از پی سی می باشد و برای خرید مک باید مبلغ بیشتری را در نظر بگیرید. در بین محصولات مک می توانیم به مک بوک پروی رتینا اشاره کنیم که برای آن قیمت پایه۲۲۰۰ دلاری تعیین شده است و باعث شده به عنوان گران ترین محصول تولیدی اپل شناخته شود.

قرار دادن راحتی بالا برای بازی از سوی ویندوز

ویندوز در مورد محصولات خود دارای تفاوت های بسیار زیادی است که می توانند به راحتی ارتقا پیدا کرده و سیستم سخت افزاری آن ها تغییر عمده ای را پیدا کند. به دلیلی همین موارد است که افراد علاقه مند به بازی های رایانه ای نسبت به پی سی توجه بیشتری را داشته و این سیستم عامل را مورد استفاده خود قرار می دهند.

در مورد محصولات ویندوز شما به راحتی می توانید کارت گرافیک آن را ارتقا داده یا از حافظه رم بیشتری برخوردار گردید. این سیستم عامل به کاربران اجازه می دهد که از بازی های جدید نیز پشتیبانی به عمل بیاورید و تمام مواردی که برای یک بازی خوب مورد نیاز است را ارتقا دهید.

در مقابل پی سی مک به گونه ای طراحی شده است که باعث می شود ارتقای سخت افزار آن محدودیت های زیادی را به همراه داشته باشد. کاربران سیستم عامل مک برای اینکه بتوانند از بازی های روز دنیا استفاده کنند مجبور هستند دستگاه های جدیدی را برای خود تهیه نمایند که در این صورت هزینه های بسیار زیادی را متحمل خواهند شد.

دست یافتنی نبودن مک در بخش خدمات پس از فروش

اگر یکی از کاربران مک باشید و به مشکل برخود کنید می توانید به نزدیک ترین فروشگاه اپلی که وجود دارد بی هیچ دردسر و استرسی مک خود را تعمیر کرده و رفع اشکال نمائید. برای این کار شما نیازی نیست تا هیچ هزینه ای را پرداخت کنید و مک شما کاملا رایگان تعمیر خواهد شد.البته ناگفته نماند کمپانی مایکروسافت هم خدمات پیس از فروش بسیاری را برای سیستم عامل خود در نظر گرفته است اما در مقایسه با فروشگاه هی خدمات پس از فروشی که اپل دارد فاصله زیادی را دارا می باشند.

ظاهر هر دو ساده است و کار کرد آسانی دارند آن دسته از کاربرانی که از محصولات ویندوز استفاده می کنند برای اینکه به سمت مک بروند گاهی با ترس و دلهره روبه رو می شوند واز کار کردن با این سیستم عامل کمی استرس دارند ولی باید بدانید کار با مک بسیار ساده بوده و موجب می شود شما هیچ نگرانی ای را نداشته باشید. در سیستم عامل ویندوز شما با منوی استارت روبه رو می شوید در حالی که اپل فایندر را جایگزین آن کرده است و باعث می شود تمام اسناد و فایل های مورد نیاز شما در این فایل قرار بگیرند.

ایمنی مک در برابر ویروس و بدافزار بسیار بالا است

از زمانی که سیستم عامل مک در بین افراد رواج پیدا کرد هکرها یک محل مناسب و بهتر را برای برنامه های بد و ویروس های خود پیدا کردند و همین مسئله موجب شد تا اپل در خصوص سیستم عامل جدید خود قابلیت های امنیتی بالایی را تعیین کند که موجب می شود عملکرد بهتری را در برابر بدافزارها و ویروس ها داشته باشد. همین ویژگی امنیتی بالای مک موجب شده افراد بسیاری با استفاده از آن تمایل داشته و به سمت آن بروند.

Mac و PC

Mac و PC

تنوع در محصولات مبتنی بر پی سی بیشتر از مک است

اگر به عنوان یک کاربر در انتخاب سیستم عامل مشکل دارید و نیم توانید مورد مناسبی را که پاسخگوی نیازهای شما است پیدا کنید می توانید به سراغ استفاده از محصولات متنوع پی سی بروید چرا که تنوع محصولات این سیستم عامل بسیار بالا بوده و کمپانی های بسیاری این محصولات را تولید می نمایند. کمپانی اپل خود به تنهایی اقدام به ساخت نرم افزار و سخت افزار محصولات خود کرده است و به همین دلیل در مورد محصولات خود از تنوع کمتری برخوردار است.اما پی سی بر خلاف این بوده و از شرکت های مختلفی برای ساخت محصولات مبتنی بر آن استفاده شده است که تنوع محصولات را نیز بالا برده است.

در صورت تمایل به هر دو می توانید بر روی مک ویندوز نصب کنید

اگر از طراحی و تولید مک رضایت دارید و نسبت به آن ترغیب شده اید ولی نمی خواهید از ویندوز خود نیز دور بمانید می توانید بر روی مک خود ویندوز را نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *