#


عرضه میت۲۰ هواوی مجهز به سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام

27 مارس 2018 بدون نظر 1769 بازدید

عرضه میت۲۰ هواوی مجهز به سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام

 هواوی و عرضه میت۲۰ با سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام

بر اساس گزارش هایی  که دیجی ‌تایمز منتشر کرده است، فبلت محصولات رده بالای میت ۲۰ به قابلیت حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش اولتراسونیک کوالکام مجهز خواهد شد.

کمپانی کوالکام  برای اولین‌ بار، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک خود را در ماه جولای با همکاری ویوو در معرض دید قرار داد. از آن موقع  به بعد، اطلاعات زیادی در مورد تولیدات احتمالی با حسگر اثر انگشت جدید کوالکام منتشر شد. گوشی ویوو ایکس ۲۰ پلاس یودی (Vivo X20 Plus UD) نخستین مدل مجهزشده  به حسگر اثر انگشت درون نمای به حساب می آید؛ لازم به ذکر است  این مدل به حسگر اثر انگشت اپتیکال تولید شده توسط شرکت سیناپتیکس مجهز شده است.

خبرگزاری  دیجی‌ تایمز در گزارش تازه خود اعلام کرده است که تولید کنندگان گوشی های اندروید به دنبال تعبیه حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش  در گوشی ‌های جدید با صفحه‌ نمایش ۱۸:۹ هستند؛ به نظر می رسد قیمت بالای ماژول‌ های دوربین سه ‌بعدی که سیستم تشخیص چهره پیشرفته را ارائه می‌ کند، موجب شده است کمپانی های تولید کننده گوشی در استفاده از این تکنولوژی تردید داشته باشند.

بنا به گزارش این خبرگزاری تایوانی، می توان متوجه شد که جانشین میت ۱۰ هوآوی به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک کوالکام مجهز خواهد شد؛ نمونه ذکرشده قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود. گفته می‌ شود هوآوی به حسگر اثر انگشت صفحه نمایش  به ‌عنوان یک خصوصیت  برای فروش بیشتر میت ۱۱ نگاه می‌ کند. این مدل در انتهای فصل سوم یا ابتدای سه ‌ماهه‌ ی پایانی سال ۲۰۱۸ به تولید انبوه می رسد.

براساس این گزارش، کوالکام با شرکت تایوانی GIS و شرکت چینی O-firm Tech شروع به همکاری کردند تا حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را به‌ شکل گسترده در اختیار تولید کنندگان قرار دهد؛ دو کمپانی که از آن‌ ها اسم برده شد، در تولید صفحه‌ لمسی مشارکت دارند. می توان انتظار داشت که سنسورهای داخل صفحه نمایش توسط  تولید کنندگان بیشتری در سال ۲۰۱۹ مورد استفاده قرار می گیرد؛ این تولید کنندگان، اغلب از چین و آسیا می باشند.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که قیمت بالای حسگر اثر انگشت داخل صفحه نمایش کوالکام، سه برابر حسگرهای معمولی است؛ با این‌ وجود، سنسور اولتراسونیک کوالکام حتی در موقعی که دست شما رطوبت داشته باشد و یا چرب باشد، می تواند هویت خود را شناسایی کند. ضمن اینکه ماژول لازم برای ترکیب حسگر اثر انگشت با نمایشگر، تنها ۰.۴۴ میلی‌متر ضخامت دارد. حسگر اثر انگشت جدید کوالکام، می ‌تواند زیر پوشش‌ های شیشه‌ ای به ضخامت ۸۰۰ میکرون به‌ خوبی کار کند؛ درحالی ‌که سنسور اثر انگشت خازنی معمولی، فقط می تواند زیر شیشه‌ ای به ضخامت ۲۰۰ تا حداکثر ۳۰۰ میکرون هویت کاربران را شناسایی کند.

در ابتدای مطلب به این نکته اشاره کردیم که توسعه سیستم تشخیص چهره سه‌ بعدی هزینه بالایی برای تولید کنندگان گوشی‌ های هوشمند به همراه دارد؛ ولی این هزینه چه تأثیری روی قیمت محصولات رده بالا می گذارد؟ آن‌ طور که مشخص است، حسگرهای سه‌ بعدی استفاده شده در آیفون ۱۰ نزدیک به ۶۰ دلار به هزینه تولید یک گوشی اضافه می‌ کند. در ضمن اینکه تولید کنندگان باید از نرم‌ افزاری خیلی خوب، سخت‌ افزاری عالی و … استفاده نمایند که هر کدام، هزینه جدا گانه‌ ای را به همراه دارد. همچنین تولید کنندگان، نگرانی‌ هایی مبنی بر نقض احتمالی پتنت‌ های به ثبت رسیده توسط کمپانی اپل دارند؛ این مسئله موجب خواهد شد تا کمپانی های مختلف برای ارائه گوشی‌ های هوشمند خود با سیستم تشخیص چهره در بازارهای جهانی، مشکلات و نگرانی‌ هایی داشته باشند.

در ارتباط با محصول رده بالای میت ۲۰، باید گفت که مشخصات این مدل مدتی پیش منتشر شده بود؛ اعضای آینده سری «میت» ممکن است  با نام تجاری میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو عرضه خواهند شد و برعکس پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به دوربین دوگانه مجهز می شوند. هوآوی همچنین پردازنده کرین ۹۸۰ را به همراه آن‌ها معرفی خواهد کرد؛ این تراشه به عنوان جانشین پردازنده محصول رده بالای کرین ۹۷۰ ارائه می‌ شود که هم اکنون ، در سری «میت ۱۰» و محصولات رده بالای آینده پی ۲۰ و پی ۲۰ پرو به ‌کار گرفته شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *