وقتی  سخن از شارژهای بی سیم به میان می اید منظور همان شارژ های القایی است در این فناوری برای به وجود اوردن میدان مغناطیسی به صورت متناوب از یک ایستگاه برای شارژ استفاده می شود . زمانی که در فاصله نزدیک این میدان مغناطیسی دیوایسی قرار می گیرد می تواند تنها با یک سیم پیچ القایی به دریافت انرژی لازم بپردازد. و همین باعث می شود تا انرژی مورد نیاز برای شارژ شدن را دیوایس ها به صورت بی سیم به دست اورند.  مسواک های بی سیم و بقیه دیوایس های مورد استفاده در حمام نیز از جمله تکنولوژی های اند که از فناوری شارژ بی سیم استفاده می کنند.

همین تکنولوژی از زمان های دور دچار مشکلاتی بوده است از جمله این مشکلات می توان به کند شارژ شدن ان ها و یا بازدهی پایین ان ها اشاره کرد . البته مشکلات بیان شده برای دستگاه هایی مثل مسواک هلی بی سیم که همیشه مورد استفاده نیستند و تنها چندین دقیقه مورد استفاده قرار می گیرند خیلی جدی نیست.

از دیگر فایده های تکنولوژی شارژ بیسیم این است که این دستگاه ها نسبت به شارژ های بی سیم از ایمنی بیش تری برخوردارند.مثلا فرض کنید یکی از وسایل مورد استفاده در حمام با استفاده از شلرژ های بی سیم در حال شارژ شدن باشد ان گاه شما می خواهید وسیله را از شارژش جدا کنید ان هم با دست خیس !!!!!! این خود مسلما می تواند خطرساز باشد. این تنها مشکل شارژهای بی سیم نیست بلکه مشکلات دیگری از جمله قطع شدن سیم ، کوتاه بودن سیم شارژر و… را نیز به همراه دارد .

شارژ های بیسیم نوعی از جادو گری نیست و تنها به نوعی از سخت افزارهای به خصوص نیاز دارد تا بتواند کار کند. البته سخت افزاری که از ان حرف می زنیم هم باید در درون دیوایسی که شارژ می شود قرار گیرد. طراحی بیش تر دیوایس هایی که وجود دارند به گونه ای است که در درون ان ها سیم پیچ القایی وجود ندارد و برای این که به صورت بی سیم شارژ شود به یک اداپتور جدا نیاز دارد تا به ان وصل شده و بتواند به جای سیم پیچ القایی قرار گیرد.

مزایای شارژهای بی سیم

شارژهای بی سیم فوایدی دارند که از جمله ان ها می توان به حذف سیم ها اشاره کرد. در شرایطی که در ان قرار داریم درصورت وجود داشتن کابل های زیادی که به دستگاه های الکترونیکی اطرافمان اگر بتوانیم حتی یکی از ان ها را هم حذف کنیم این کار بسیار خوبی خواهد بود . از دیگر فواید این دستگاه این است که می توان ان را در کنار بقیه اجسام  قرار داد  به صوت کلی هر وسیله ای را به راحتی می توان به پدی برای شارژ وایرلس تبدیل کرد.

در این شارژ های بی سیم هیچ گونه درگاه فیزیکی وجود ندارد و همین باعث می شود تا هیچ راهی برای نفوذ اب و گرد و غبار به درون ان وجود نداشته باشد و بدین وسیله اسیب کم تری می بیند. این دستگاه هم چنین این قابلیت را دارد تا بتواند زمانی که شارژ باتری پر شد خود به خود شارژ را قطع کند.

معایب شارژهای بی سیم

میدان مغناطیسی از جمله مولفه هایی است که شارژ های بی سیم به ان نیازمندند . ممکن است این میدان ها قدرت زیادی داشته باشند البته اگر به منابع قوی مغناطیسی وصل نباشند اثر این میدان ها نیز کم خواهد بود. همین نکته درباره ایستگاه های شارژ بی سیم نیز حاکم است .

برای مثال مسواک های بی سیم زمانی که مسواک ها روی شارژر بی سیم جای می گیرند مسواک شارژ خواهد شد . حال شاید فکر کنید این که مسواک روی شارژر قرار گرفته است باعث شارژ شده است و علت شارژ شدن همین تماس این دو بوده است اما این فقط ظاهر قضیه است و برای شارژ کردن مسواک میدان مغنناطیسی بسیار ضعیف است که تنها قادر است در فاصله ای در حد میلی متر به شارژ مسواک بپردازد.

البته این تکنولوژی دارای مشکلاتی از قبیل کند شارژ شدن و بازدهی پایین ان است . با بهره گیری از شارژ های بی سیم مسلما سرعت و تاثیر شارژر هایی با اتصال فیزیکی را نخواهد داشت . اگکر به دنبال سرعت در شارژ هستید همان شارژر های سیمی گزینه های مناسبی برای شما خواهند بود.

از دیگر معایبی که شارژ بی سیم دارند می توان به سیم پیچ القایی اشاره کرد . اگر چه در مرور زمان اندازه ان کوچکتر از قبل شده است اما هنوز هم قسمتی از فضای درونی دیوایس را می گیرد . شرکت های بزرگ در تلاش اند تا بتوانند دیوایس هایی کوچک و با وزن کم تر بسازند مسلما ان ها از این سیم پیچ ها استفاده نمی کنند. البته امید داریم روزی این سیم پیچ ها ان قدر کوچک شوند تا بتوانند در دیوایس های کوچک نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

گوشی هایی با فناوری بی سیم

تعدا کمی از گوشی ها هستند که زمانی که در کارخانه ساخته می شوند دارای قابلیت شارژ بیسیم اند . دیگر گوشی ها که از کارخانه این قابلیت را ندارند باید کاور گوشی و یا کیس ان را عوض کنند . از این کاورها و کیس ها می توان برای هر گوشی بهره برد. البته اگر می خواهید ان ها را خریداری کنید حتما قبل از خرید توجه کنید که با گوشی هوشمند شما سازگاری داشته باشند.

اگر کاوری را برای شارژ بی سیم تلفن تان پیدا نکردید با استفاده از آداپتور یونیورسال قادر خواهید بود که از این فناوری بهره بردی . با آداپتور یونیورسال حتی گوشی های قدیمی هم می توانند از این فناوری برخوردار شوند.
حال فکر کنید که گوشی هوشمند شما پیش فرض قابلیت شارژ بی سیم را دارد و یا با وصل شدن به یک وسیله بیرونی این امکان برای او فراهم خواهد شد در این جا قدم بعدی که باید بردارید همین خرید یک شارژ وایرلس است . شارژ های وایرلس ویژگی ها و شکل ها و اندازه های مختلفی دارند . با توجه به نیازی که دارید می توانید برای خرید شارژ های بی سیم اقدام کنید.

امروزه از شارژ بی سیم استفاده می شود که قابلیت خوبی دارد و قادر است تا در چارچوب به خصوصی عمل کند. سوالی که در این جا به وجود می اید این است که ایا این تکنولوژی در همین حد باقی خواهد ماند ؟ احتمال این وجود دارد که این تکنولوژی گسترش پیدا کند البته همان طور که بیان شد این تکنولوژی مشکلاتی را هم دارد که برای حل ان ها باید راه حل های اندیشیده شود .

از من بپرس

Recent Posts

معرفی نرم افزارهای گرافیکی

امروزه تکنولوژی پیشرفت های بسیار زیادی داشته است به همین دلیل هم دستگاه های هوشمندی…

5 سال ago

زبان های برنامه نویسی که برای هک مورد استفاده قرار می گیرد

برای این که به دنیای هک و امنیت وارد شوید نیاز است تا دانش های…

5 سال ago

نکاتی که باید در بارگذاری محتوای ویدئویی به آن ها توجه کنیم؟

اگر وارد کسب و کار جدیدی شده اید و محصول جدیدی را تولید می کنید…

5 سال ago

ترفندهایی برای افزایش کیفیت نتایج جست و جوی گوگل

در این مطلب با چند مورد از ترفندهای بسیار ضروری در جست و جوهای گوگل…

5 سال ago

برندهای گوشی موبایل

موبایل ها از مهم ترین و محبوب ترین گجت هایی است که بین مردم رایج…

5 سال ago

جی کم چیست ؟

GCam یکی از قابلیت ها و دستاوردهای گوگل است که در مورد مبحث عکاسی است…

5 سال ago