#


سامسونگ و احتمال کاهش سود عملیاتی غول فناوری کره ای در زمستان۲۰۱۸

9 مارس 2018 بدون نظر 1501 بازدید

سامسونگ و احتمال کاهش سود عملیاتی غول فناوری کره ای در زمستان۲۰۱۸

احتمال کاهش سود عملیاتی سامسونگ در زمستان سال جاری میلادی

پیش بینی های انجام شده نشان می دهد که سود عملیاتی کمپانی سامسونگ در طول فصل اول سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته کاهش چشمگیری خواهد داشت. کمپانی سامسونگ در طول سال۲۰۱۷ در زمینه مالی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است و حالا اینگونه به نظر می رسد که این روند در فصل اول سال جاری میلادی به خوبی گذشته نخواهد بود. گزارش هایی که در این خصوص به دست آمده نشان می دهد که کمپانی سامسونگ در طول زمستان۲۰۱۸ نسبت به پائیز سال گذشته میلادی سود عملیاتی بسیار کمتری به دست خواهد آورد. سامسونگ در طول فصل آخر سال گذشته میلادی موفق شده بود سود عملیاتی۱۴.۱ میلیارد دلاری را برای خود کسب کند و در این زمینه توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

تحلیل گرانی که در کره حضور دارند احتمال داده اند که سود عملیاتی کمپانی سامسونگ در ماه های ژانویه تا مارس دارای۴.۸ درصد کاهش خواهد بود که این میزان در مقایسه با سه ماهه سال گذشته میلادی رقم قابل توجهی برای این غول فناوری به شمار می آید. طبق نظریاتی که مطرح شده پنل های اولد یکی از عوامل مهم کاهش سوددهی عملیاتی این کمپانی می باشد. با توجه به اطلاعات مطرح شده فروش پنل های اولد این کمپانی بر اساس پیش بینی های این شرکت کره ای نبوده و اگر بخواهیم بهتر عنوان کنیم تقاضا در مورد این پنل ها آنگونه که سامسونگ توقع دداشته بالا نبوده و همین مساله موجب شده تا سود عملیاتی این کمپانی کاهش چشمگیری داشته باشد.

یکی از گزارش هایی که منتشر شده در خصوص علل کاهش سوددهی این کمپانی در زمنیه اولد می باشد که به تشریح این مساله می پردازد. در این میان سامسونگ پنل های اولد بسیار کمتری را در اختیار اپل قرار داده اشت که علت این مساله تقاضای پایین و بسیار کم در مورد آیفون۱۰ می باشد. البته ناگفته نماند در سه ماهه جاری نیز بخش تولید این دسته از پنل ها نتوانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد اما احتمال آن وجود دارد که بخش تولید پردازنده های سامسونگ به دلیل بالا بودن قیمت حافظه های DRAM عملکرد مالی بسیار خوبی را از خود نشان دهد.

یکی از دلایلی که موجب می شود عملکرد قسمت پردازنده های DRAM خوب باشد این است که سامسونگ در این زمینه سهم بسیار بیشتری را از بازار دارد که موجب می شود سوددهی در این قسمت بسیار بیشتر باشد. از دیگر قسمت هایی که موجب می شود سوددهی سامسونگ بالاتر برود سامسونگ موبایل می باشد. پیش بینی هایی که وجود دارد حاکی از آن است که سود عملیاتی سامسونگ موبایل به علت اینکه پرچم داران جدید سامسونگ وارد بازار شده اند چیزی در حدود۲۱ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این مساله می تواند نشان دهد که که سامسونگ در سال۲۰۱۸ چه عملکردی از خود نشان خواهد داد و سود دریافتی برای این کمپانی قدرتمند چقدر خواهد بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *