#


ساخت اسپیکر هوشمند با مشارکت مایکروسافت و کوانتا

12 می 2018 بدون نظر 1359 بازدید

ساخت اسپیکر هوشمند با مشارکت مایکروسافت و کوانتا

مشارکت مایکروسافت و کوانتا بر روی ساخت اسپیکر هوشمند

اسپیکرهای هوشمندی که به نام Invoke‌ طراحی و روانه بازار شده بود نتوانست موفقیتی در زمینه فروش به دست بیاورد و همین مساله موجب شد تا کمپانی مایکروسافت تصمیم دیگری را اتخاذ کند. این کمپانی تصمیم گرفته با کمپانی کوانتا به مشارکت بپردازد و اسپیکر هوشمند جدیدی را روانه بازار کند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اسپیکر هوشمند Invoke‌ که به وسیله کمپانی هارمن کاردن ساخته شده بود و بر اساس دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت کورتانا فعالیت می کرد بازار فروش خوبی را برای خود به ثبت نرساند و تنها موفق شده از این بازار تنها بخش بسیار کوچکی را به خود اختصاص دهد. البته باید بگوئیم که این مساله هیچ مشکل و نگرانی ای را برای مایکروسافت ایجاد نکرد و تنها موجب شد تا این کمپانی هدف بهتری را برای خود در نظر گرفته و به سمت جلو حرکت کند و در این عرصه تلاش بیشتری را از خود نشان دهد. برنامه ریزی ها و تصمیمات مایکروسافت به گونه ای است که تصمیم دارد با کمپانی کوانتا به مشارکت پرداخته و وارد مسیر تازه ای شود و اسپیکر هوشمند مدرنی را طراحی و تولید نماید.

زمانی که به اسپیکر هوشمند آمازون اکو توجه داشته باشید با خود فکر می کنید که این کمپانی چگونه موفق شده محصولی اینگونه کاربردی و خوب را وارد بازار نماید. اما باید به خاطر داشته باشید که آمازون محصول خود را به گونه ای عرضه می نماید که در زمینه تجارت و فروش به عنوان یک برند فوق العاده محسوب می شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که علیرغم اینکه دستیار شخصی هوشمند می تواند مهم ترین عامل در موفقیت اسپیکرهای هوشمند به شمار بیاید اما الویت دوم آن می باشد.

از اسپیکرهای هوشمند در زمینه پخش موسیقی استفاده می شود اما دستیار شخصی هوشمند این امکان را دارد که ویژگی های کاربردی بسیاری را برای کاربران فراهم نماید و همین مساله موجب می شود به عنوان الویت دوم به آن توجه شود. اپل در خصوص هوم پاد خود بیش از هر چیزی به این نکته توجه نشان داده است. کاربران این دسته از محصولات ترجیح می دهند به سراغ اسپیکرهای هوشمندی بروند که دارای کیفیت بالایی است و اگر در طراحی آن ها از دستیار شخصی هوشمند استفاده شده باشد مسلما مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت.

کمپانی مایکروسافت تصمیم دارد با کوانتا وارد همکاری شده و به این طریق کلیه خلاءهایی که در زمینه ساخت اسپیکرهای هوشمند وجود دارد را از میان بردارد. هم اکنون این کمپانی در حال طی کردن قدم های اولیه می باشد و عنوان کرده که اسپیکر هوشمند جدیدی که تولید می کند دارای اسنپدراگون۲۱۲ باشد. این تراشه به عنوان یکی از نخستین تراشه هایی شناخته می شود که در گوشی های هوشمند به کار گرفته می شود و پس از آن توانست وارد دنیای محصولاتی شود که براساس اینترنت اشیا کار می کنند. این تراشه دارای قابلیت های ویژه و خوبی می باشد که یکی از مهمترین آن ها مصرف بهینه انرژی می باشد. این پردازنده کوالکام به عنوان تراشه ای چهار هسته ای کورتکس A7 شناخته می شود و سرعت کارایی آن نیز۱.۳ گیگاهرتز است که GPU در نظر گرفته شده برای آن نیز آدرنو۳۰۴ می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *