#


رونمایی از۴ لپ تاپ اینسپایرون دل و مجهز به تراشه رایزن

5 مارس 2018 بدون نظر 1601 بازدید

رونمایی از۴ لپ تاپ اینسپایرون دل و مجهز به تراشه رایزن

دل و رونمایی از۴ لپ تاپ اینسپایرون مجهز به تراشه رایزن

کمپانی دل به عنوان یکی از تولیدکننده های محصولات دیجیتال معرفی می شود که در زمینه تولید کامپیوترهای رومیزی نیز عملکرد بسیار خوبی را نشان داده است. این کمپانی به تازگی چهار لپ تاپ۱۷ تولید نموده است که نمونه های جدید لپ تاپ های آن بوده و از تراشه های رایزن۳ و۵ که به وسیله AMD تولید شده استفاده نموده است. تمام این لپ تاپ های جدید ویژگی هایی دارند که موجب بهتر شدن کیفیت و کارایی آن ها شده است که استفاده از پردازنده گرافیکی وگا یکی از خصوصیات مهم می باشد.

کمپانی دل طی روزهای اخیر از چهار کامپیوتر رومیزی خود که عضوی از خانواده لپ تاپ های اینسپایرون است رونمایی نموده و این لپ تاپ های جدید را معرفی کرده است. مهمترین خصوصیتی که موجب متمایز نشان دادن این لپ تاپ ها از دیگر محصولات این خانواده می باشد پردازنده هایی است که به وسیله کمپانی AMD تولید شده و در بخش سخت افزاری آن ها به کار رفته است. کمپانی دل تصمیم دارد در مورد این لپ تاپ ها از رایزن۵ نسخه۲۵۰۰ یو در کنار گرافیک وگا۸ و همچنین رایزن۳ نسخه۲۰۰ یو در کنار گرافیک وگا۳ استفاده نماید که موجب می شود این دستگاه ها به عنوان نخستین لپ تاپ های این کمپانی شناخته شوند که در طراحی آن ها از این نوع APU استفاده شده است. البته ناگفته نماند در مورد هر کدام از پردازنده ها دو مدل مجزا نام برده شده است.

تمامی لپ تاپ های معرفی شده دل دارای صفحه نمایش۱۷.۳ اینچی می باشد که رزولوشن آن ها فول اچ دی بوده است. در حال حاضر استاندارد رایج در خصوص صفحه نمایش لپ تاپ ها۱۵.۶ اینچ می باشد که لپ تاپ های دل دارای صفحه نمایش هایی هستند که کمی از این استاندارد بزرگ تر می باشد و همین مساله موجب شده در گروه لپ تاپ های عریض قرار بگیرند. پنلی که در صفحه نمایش این لپ تاپ ها استفاده شده از نوع ال ای دی بک لایت می باشد که مات نیز است و همین مات بودن باعث شده در محیط هایی که روشنایی زیاد است از بازتاب نور جلوگیری شود. تمام لپ تاپ های معرفی شده در حالی عرضه خواهند شد که رنگ تمام آن ها نقره ای پلاتینیوم می باشد.

دو پورت یو اس بی۳ نسل اول در کنار یک پورت یو اس بی ۲ در بخش درگاه این لپ تاپ ها قرار داده شده است که در نزدیکی آن ها درگاه اچ دی ام آی و درگاه ورودی کارت حافظه اس دی قرار داده شده است. این لپ تاپ های جدید دارای ویژگی های دیگری همچون درایو نوری، وای فای دوبانده و باتری۳ سلولی۴۲ وات ساعتی می باشند و این موارد موجب ارتقای کاربرد آن ها شده است. میزان حافظه ذخیره سازی اطلاعات و رم نیز در خصوص نسخه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و مدل های متنوع از کارت حافظه های گوناگونی نیز برخوردار هستند.

مدل پایه ای که دل طراحی کرده دارای پردازنده رایزن۳ و حافظه رم۸ گیگابایتی می باشد که در کنار یک ترابایت حافظه ذخیره سازی به کار گرفته شده است و قادر به چرخش۵۴۰۰ دور در دقیقه می باشد. مدلی که قدرت بیشتری دارد دارای۱۲ گیگابایت حافظه رم بوده و در آن نیز یک ترابایت حافظه ذخیره سازی در نظر گرفته شده است. یکی دیگر از محصولات دل با پردازنده رایزن۵ و۱۶ گیگابایت رم که از نوع دی دی آر۴ است و فرکانس آن۲۴۰۰ می باشد به همراه دو ترابایت حافظه عرضه خواهد شد. دل بسته پشتیبانی خاص را دلیلی بر تفاوت قیمت یکصد دلاری این دو مدل معرفی نموده است و علاوه برآن هیچ تفاوت دیگری از نظر سخت افزاری بین این دو محصول وجود ندارد.

هیچ کدام از نسخه های این لپ تاپ ها دارای کارت حافظه اس اس دی نمی باشد و این مساله برای هیچ کاربری دلسرد کننده نخواهد بود چرا که ویژگی های خوبی در طراحی این لپ تاپ ها به کار رفته و تمام این موارد موجب شده تا لپ تاپی خوب و کاربردی طراحی شود که هیچ کمبودی را برای کاربر فراهم نخواهد کرد و می تواند برای کاربرد روزمره پاسخگویی مناسبی داشته و از لحاظ کارکردی نیز مناسب و ایده آل باشد. همین مساله موجب شده تا کاربران عدم وجود حافظه اس اس دی را در نظر نگرفته و از کار با این لپ تاپ ها رضایت خواهند داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *