#


رونمایی از نخستین تبلتی که مبتنی بر سیستم عامل کروم می باشد

28 ژانویه 2018 بدون نظر 1879 بازدید

رونمایی از نخستین تبلتی که مبتنی بر سیستم عامل کروم می باشد

رونمایی از نخستین تبلتی که مبتنی بر سیستم عامل کروم می باشد

طی سال های گذشته تبلت های با کیفیت بسیاری وارد بازار شده اند که از آن ها به نام تبلت های هیبریدی و کروم بوک یاد می شود. این تبلت ها کارایی بسیار بالایی داشته و توانسته اند افراد بسیاری را به سمت خود جذب کنند اما در حال حاضر گویا نسل جدیدی از تبلت ها که بر اساس سیستم عامل کروم عمل می کنند به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

پیش از این شاهد عرضه کروم بوک ها در ده سال گذشته بوده ایم که چگونه توانستند در بازارهای جهانی با عملکرد خوب و مناسب خود کاربران بسیاری را به سمت خود جلب کنند. یکی از عواملی که موجب موفقیت کروم بوک ها بوده این است که در حوزه آموزشی توانسته اند عملکرد بسیار مناسبی را از خود نشان دهند و به موفقیت هایی نیز در این حوزه دست پیدا کرده اند. کروم بوک از لحاظ قیمتی بسیار ارزان می باشند و این مساله موجب شده تا در زمینه فروش نیز رقم قابل توجهی را به خود اختصاص دهند.

حدود یک دهه از عرضه کروم بوک ها می گذرد و در دو سه سال اخیر تبلت های هیبریدی نیز وارد بازار شده اند که کیبورد متصل به آن ها قابلیت جداشدن را دارا می باشد و می توان از آن ها به سادگی استفاده کرد. تا کنون هیچ تبلتی وارد بازار نشده است که بتواند بر اساس سیستم عامل کروم عمل کند و اینگونه به نظر می آید که کمپانی ایسر قصد دارد تبلتی را به بازار وارد کند که از سیستم عامل کروم برای عملکرد مناسب آن استفاده شده باشد.

با توجه به گزارش هایی که منتشر شده است کمپانی ایسر در نمایشگاهی کخ در لندن برگزار شده بود و به نام نمایشگاه تکنولوژی آموزشی شهرت دارد تببلت جدیدی را معرفی نموده است که برای عملکرد بهتر و کارایی بیشتر از سیستم عامل کروم در طراحی آن استفاده شده است. کمپانی ایسر در این نمایشگاه در زمینه کروم بوک ها نیز دو مورد را معرفی نمود در حالی که در مراسمی که برگزار شد هیچ خبری در خصوص تبلت کروم ایسر مطرح نشده است.

این مطلب در حالی است که هنوز در خصوص مشخصات این تبلت اطلاعاتی در دسترس نیست اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ایسر در خصوص تبلت کروم خود از صفحه نمایش۸ اینچی استفاده کرده باشد که نسبت تصویر آن۳ به۴ است و تبلت کروم خود را با این ویژگی وارد بازارهای جهانی نماید. این اندازه صفحه نمایش به کاربر اجازه می دهد تا از ابعاد تصویری بسیار خوب و با کیفیتی برخوردار باشد و بتواند تصاویر را بهتر تماشا کند.

در روزهایی که کروم بوک ها در حال توسعه بودند و قصد داشتند خود را به کاربران معرفی نمایند سیستم عامل کروم فقط قابلیت این را داشت که اپلیکیشن هایی را که برای این سیستم عامل طراحی و توسعه پیدا کرده بودن را اجرا کند اما در حال حاضر این سیستم عامل توسعه بیشتری پیدا کرده و می تواند اپلیکیشن هایی را که بر اساس اندروید طراحی شده اند را نیز به اجرا دربیاورد.

این قابلیت ویژه موجب شده است تا تولید کنندگان و کاربران بتوانند از تبلت هایی که مبتنی بر کروم هستند استفاده بیشتر و بهتری داشته باند. تولید کنندگان این دسته از محصولات می توانند در دنیای فناوری تغییرات عمده ای را به وجود بیاورند و این مساله در آینده این حوزه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

کمپانی ایسر هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص تبلت جدید خود و زمان دقیق عرضه آن منتشر نکرده است و در خصوص قیمت این تبلت نیز هنوز اطلاع درستی در دست نمی باشد و معلوم نیست این کمپانی چه برچسب قیمتی برای تبلت جدید خود در نظر گرفته است. تنها چیزی که مشخص است این که این تبلت جدید می تواند کارایی بسیار بهتری نسبت به کروم بوک ها و تبلت های هیبریدی داشته باشد و به کاربران خود اجازه خواهد داد تا با استفاده از آن بتوانند کارها و برنامه های خود را به بهترین شکل انجام دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *