#


راهنمای نصب ریکاوری و روت در خصوص گوشی شیائومی A1 با استفاده از رام اوریو

15 فوریه 2018 6 نظر 2311 بازدید

راهنمای نصب ریکاوری و روت در خصوص گوشی شیائومی A1 با استفاده از رام اوریو

راهنمایی اصولی برای نصب ریکاوری و روت گوشی شیائومی Mi A1 به وسیله رام اوریو

کمپانی شیائومی که با همکاری گوگل می A1 را به تازگی طراحی و معرفی نموده است در روزهای اخیر بروزرسانی اوریو را برای آن اعمال کرده است ولی برخی نمی دانند که چگونه باید کارهای روت و آنلاک و همچنین نصب ریکاوری را بر روی آن انجام دهند. در این مطلب قصد داریم این موارد را به گونه ای آموزش دهیم تا کار با آن برای تمام افراد به راحتی انجام شود.

شیائومی Mi A1 که در واقع به عنوان نسخه‌ی جهانی تلفن هوشمند  Mi 5x از کمپانی چینی شیائومی محسوب می شود در اصل به عنوان محصول مشترک شیائومی و گوگل می باشد که در سال پیش به عنوان قسمتی از پروژه‌ ی اندروید وان نام برده شده است. بزرگترین تفاوتی که این گوشی با همتای خود یعنی Mi 5X دارد رام اندروید خالصی است که در آن وجود دارد. ناگفته نماند شیائومی برخی از برنامه‌ های خود همچون اپلیکیشن دوربین را در آن تعبیه کرده است. این گوشی هوشمند چندی پیش به‌ روزرسانی اندروید اوریو در مورد آن اجرا شده است و با این سیستم عامل می تواند کارایی بالاتری داشته باشد.

نکات اصولی و مهم که باید نسبت به آن ها توجه کافی داشته باشید:

ـ در روش روت کردنی که در این مطلب قصد آموزش آن را داریم مشکلی برای دریافت نسخه به ‌روزشده OTA به وجود نمی آورد.

آموزش‌های ارائه شده تخصصی می باشد بنابراین بهتر است اگر تجربه‌ی کافی در این زمینه ندارید از اجرای آن‌ها منصرف شده و به دنبال راه حل دیگری باشید.

دستکاری‌ هایی که در مورد سیستم های خود به وجود می آورید ا موجب از بین رفتن گارانتی گوشی خواهد شد و می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد.

مواردی که برای این کار لازم است

نصب درایورهای ADB و فست‌بوت بر روی گوشی

در ابتدا این نصب کننده‌ ی آسان را دانلود کرده وپس از اینکه نصب‌کننده‌ ی آسان درایورها را دانلوی کردید بر روی فایل ستاپ که در آن وجود دارد جفت‌ کلیک نمائید تا صفحه‌ی زیر برای تان باز شود.

 

درایور ADB

 

در این صفحه از شما پرسیده می شود که آیا قصد دارید درایورهای ADB را نصب کنید و یا خیر که در صورت تمایل باید کلمه Y را که به معنای بله است فشرده و پس از آن دکمه اینتر را بفشارید. این کار موجب می شود تا درایورهای مورد نظر بر روی کوشی شما نصب شود. پس از این مرحله سوال دیگری نیز از شما پرسیده می شود که آیا تمایل دارید دستورات ADB از تمام قسمت های ویندوز قابلیت دسترسی داشته باشد یا خیرر که بهتر است مجددا کلید Y را بفشارید و پس از آن کلید اینتر را بزنید تا بتوانید به راحتی درایورهای گوشی را نصب کنید. برای اینکه بتوانید درایورهای گوشی را نصب کنید صفحه دیگری نیز برای شما باز خواهد شد که موجب می شود درایورهای یو اس بی اندروید بر روی سیستم گوشی شما نصب گردد. زمانی که کلیه درایورها و فست بوت به خوبی بر روی گوشی شما نصب شد پنجره ای به رنگ آبی که وجود دارد به خودی خود بسته خواهد شد و می توانید کار خود را به اتمام برسانید.

ایجاد پوشه ای کاری و قرار دادن فایل های دانلود شده در آن

دانلود فایل oreo_3.2.2_recovery.img و قرار دادن در پوشه کاری درست شده برای دسترسی راحت تر

دانلود فایل patched_boot.img و قرار دادن آن نیز در پوشه کاری که موجب می شود کار کردن با گوشی را برای شما راحت تر کند.

دانلود فایل twrp-3.2.1-installer-tissot-FIXED_By_DroidMester.zip و قرار دادن در کنار فایل های دانلود شده دیگر که در پوشه کاری قرار داده شده است.

دانلود نسخه جدید و به روز  magisk managerکه موجب می شود تا راحتی کار برای کاربر فراهم شود.

نیازهای اولیه برای کار نصب

گوشی Mi A1 دارای جدیدترین نسخه به روزرسانی شده اوریو می باشد و کار نصب بر روی آن راحت تر است.

فعال کردن USB Debugging و OEM unlockingکه موجب می شود کار نصب به راحتی انجام شده و کاربر با مشکل بسیار کمی روبه رو باشد. برای اینکه بتوانید این دو برنامه را داشته باشید باید از طریق دولوپر آپشنز این کار را انجام دهید و برای دسترسی به این برنامه نیز باید وارد تنظیمات گوشی شده و وارد قسمت درمورد گوشی شوید. در این قسمت باید بر روی بیلد نامبر پنج مرتبه پشت سر هم ضربه بزنید تا این برنامه به عنوان یک توسعه دهنده نام برده شود. این کار موجب می شود تا تنظیمات جدید در گوشی شما به وجود بیاید که به نام دولوپر آپشنز نامیده می شود و پس از آن می توانید به عقب بازگشته و وارد قسمت دولوپر آپشنز شوید. زمانی که وارد این بخش شدید باید فایل یاد شده را پیدا کرده و آن ها را فعال نمائید.

روت کردن شیائومی ای۱

برای اینکه بتوانید این کار را در مورد گوشی شیائومی خود انجام دهید باید به این ترتیب عمل کنید:

خاموش کردن گوشی و نگه داشتن همزمان کلیدهای  تغییر صدا پایین و پاور، گوشی را به حالت فست ‌بوت برده و رها کنید. اتصال گوشی با استفاده از کابل یو اس بی به سیستم و اکسترکت کردن فایل  patched_boot.img.zip که پیش تر دانلود کرده بودید. پس از این کار در بر روی قسمت خالی پوشه کلید شیفت را نگه دارید و راست کلیک کنید و گزینه Open Command  را برگزینید. پس از اینکه این کار را انجام دادید پنجره سی ام دی باز خواهد شد که در این پنجره بهتر است دستور زیر را وارد نمائید و با این کار نصب ریکاوری شما به پایان خواهد رسید. fastboot boot patched_boot.img

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *