#


دگردیسی دیجیتال چیست؟

22 آوریل 2019 بدون نظر 11409 بازدید

دگردیسی دیجیتال چیست؟

دگردیسی دیجیتال از جمله موضوعاتی است که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. از این اصطلاح در بیش تر موارد مثل کتاب ها ، مقالات و.. استفاده می شود و اما هنوز تعریف درستی از ان مطرح نشده است و تنوع زیادی در تعاریف وجود دارد.البته در همه تعریف هایی که وجود دارد دگردیسی دیجیتال یکی از مباحث سازمانی است.

به بیان دیگر بهره گیری از اصطلاح دگردیسی دیجیتال برای اکثر تغییراتی که از گسترش تکنولوژی دیجیتال در همه موارد اجتماعی و تجاری و… ناشی می شود .

دگردیسی دیجیتال

تاریخچه دگردیسی دیجیتال

استفاده از این اصطلاح بیش تر در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بوده است.در سال ۲۰۰۴ نیز برای مدت زمانی این اصطلاح در اینترنت سرچ شده است. برای اولین بار رسما از این اصطلاح در مقاله اریک اشتولترمن و آنا فورس استفاده شده است.

عوامل بروز دگردیسی دیجیتال

۱-استارتاپ ها: زمانی مردم فکر می کردند که برای این که یک کار خوب داشته باشند باید نیروی کار بسیار زیادی داشته باشند اما زمانی که شرکت های کوچک موفقیت های زیادی به دست اوردند این موضوع را نشان دادند که می توان با بالابودن دانش بازدهی را بالا برد.در همین زمان بوده است که استارتاپ ها به وجود امدند.استارتاپ ها توانستند که با بهره گیری از دانش فناوری اطلاعات ، کم ترین استفاده از نیروی کار انسانی و درامد ثابت برپایه فناوری کارهای جدید زیادی را انجام دهند.

۲- اینترنت اشیا: اساس کار اینترنت اشیا این است که هر وسیله ای که بتواند کنترل شود باید قابلیت اتصال به اینترنت را نیز داشته باشد.با بهره گیری از اینترنت اشیا می توان به خودروهای خودران، خانه های دیجیتالی و بسیاری از وسایل دیگر دست یافت.

این تکنولوژی جدید موجب شده است تا بسیاری از کشورها ان را بپذیرند و هزینه های مالی زیادی را به ان اختصاص دهند.در سال های اینده نیز اشیای زیادی را خواهیم دید که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند.همین هم باعث می شود تا تکنولوژی های جدید دیگری برای سریع تر شدن دگردیسی ظهور پیدا کنند.

۳-سرعت رد و بدل کردن اطلاعات : تکنولوژی نسل پنج ارتباط ها از نشانه های بالابودن سرعت تبادل اطلاعات است که باعث ایجاد دگردیسی دیجیتال می شود.

کسانی که وسایل دیجیتالی را تولید می کنند همواره به دنبال این هستند که تا سرعت تبادل اطلاعات را زیاد کنند.همین سرعت باعث می شود تا شتاب تکنولوژی های دیجیتالی بیش تر شود.

۴-هوشمندی در دیجیتال : انسان ها همواره از وسایل هوشمند استفاده می کند وهمین هم باعث می شود تا موفقیت های زیادی را کسب کند. پس انسان می خواهد تا این هوشمندی را وارد سایر مسائل دیگر نیز بکند.برای همین مسائلی مثل هوش مصنوعی ، هوش مسیریابی و .. به وجود امده اند. سامانه هایی که برای تجزیه و تحلیل تجارت وجود دارد می تواند در مورد سازمان ها و شرکت ها موفقیت های زیادی را به همراه اورد.

روترها با بهره گیری از هوش مصنوعی می توانند بهترین مسیر را انتخاب کرده به مدیریت مسیرها نیز بپردازد.این ها تنها بخش هایی از اثرات هوشمندی بر عصر دیجیتال بوده است و الان در این دگردیسی می خواهد هوشمندی در بحث صفر و یک مطرح شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *