#


دلایل کم اهمیت شدن تعویض باتری در گوشی های هوشمند

باتری
24 ژوئن 2017 بدون نظر 1819 بازدید

دلایل کم اهمیت شدن تعویض باتری در گوشی های هوشمند

دلایل کم اهمیت شدن تعویض باتری در گوشی های هوشمند:

این روزها گوشی هایی با باتری قابل تعویض بسیار کم شده و طرفداری ندارند.به نوعی این موضوع اهمیتش را نزد هم مصرف کننده هم تولیدکننده از دست داده است و قابل تعویض بودن باتری مزیت محسوب نمی شود.
سال های گذشته گوشی های اندروید به خاطر جداشدن باتری از آنها در برابر گوشی های آیفون دارای مزیت بودند و شرکت های سازنده این نوع گوشی ها از این موضوع برای تبلیغ و بازاریابی برای گوشی ها استفاده میکردند.
اما اکنون این موضوع حتی برای گوشی های اندروید نیز دیگر اهمیتی ندارد! زیرا دیگر نیازی به باتری قابل تعویض نیست.

در اینجا به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم:

پیشرفت سریع باتری ها:

پیشرفت سریع باتری ها طی این چند سال مهمترین دلیل برای کاهش نیاز به تعویض آنهاست.امروزه از فناوری های مختلفی استفاده شده و باتری های با شارژدهی بالا تولید می شود.حتی فناوری هایی مثل شارژ بی سیم یا سریع که به کاربر امکان شارژ در مدت زمان بسیار کوتاه و یا بدون کابل را می دهد به نوعی استاندارد در گوشی ها تبدیل شده است.در صورت نیاز با شارژ نیز شارژهای همراه یا همان پاور بانک ها در دسترس بیشتر افراد هستند و دیگر نیازی به باتری دوم نیست!

عمر مفید گوشی:

از طرفی به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی عمر مفید گوشی ها کم شده و هنگامی که باتری یه گوشی دچار مشکل شود کاربر به جای تعویض باتری گوشی خود را تعویض می کنند.عمر مفید باتری یک گوشی تقریبا دوسال است و کاربران نیز اکثرا بعد از دو سال گوشی خود را تعویض می کنند.

سلیقه افراد:

دلیل دیگر تغییر سیلقه ی افراد است،به طوری که امروزه افراد ترجیح می دهند یک گوشی زیبا و کارآمد بخرند و بعد ممکن است به فکر خرید کارت حافظه یا…بیافتند نه باتری دوم،لذا تولیدکنندگان گوشی ها نیز به فکر تولید لوازم جانبی پرطرفدار و جدید هستند و تمایلی به تولید باتری یدک ندارند.

مسئله زیبایی و خوش دست بودن:

با حذف باتری دست سازندگان گوشی در طراحی داخلی گوشی بازتر است و خریداران جدا از دوربین و…. به زیبایی و خوش دست بودن گوشی اهمیت زیادی می دهند.لذا تولیدکنندگان باتری قابل تعویض را با بدنه های باریکتر و مواد مرغوب تر جایگزین کرده اند زیرا اینگونه مدیریت فضای داخلی گوشی راحتر بوده و می توان آپشن هایی مانند غیر قابل نفوذ در برابر آب را به آن اضافه کرد.

شرکت هایی مثل سامسونگ و اچ تی سی نیز این روزها گوشی های با باتری غیر قابل تعویض تولید می کنند مانند گلکسی اس۵ یا ۶،که در گلکسی اس ۸ این روند تکمیل شده و این گوشی با بدنه نازک و زیبا همچنین ضد آب تولید شده است.

شرکت ال جی خیلی دیر به فکر حذف باتری قابل تعویض افتاد و اخرین گوشی با باتری قابل تعویض جی ۵ بود که به دلیل اینکه نتواست از نظر ظاهر وبدنه با گوشی های جدید رقابت کند فروش خوبی نداشت.لذا ال جی نیز به فکر تغییراتی در گوشی های خود افتاد و باتری قابل تعویض راحذف کرد و نتیجه اش جی ۶ شد که بسیار زیباتر و با کیفیت تر است.

بی اهمیت شدن باتری قابل تعویض در بازاریابی :

به خاطر بی اهمیت شدن باتری قابل تعویض این موضوع در بازاریابی نیز اهمیتی ندارد و امروزه لذت کارکردن با گوشی های هوشمند به حدی است که حاضر نیستیم به خاطر تعویض باتری آن را از دست بدهیم.
لذا افرادی که هنوز باتری قابل تعویض برایشان اهمیت دارد باید سراغ گوشی های قدیمی یا سطح پایین رفته و دور گوشی های زیبا و باکیفیت امروزی را خط بکشند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *