#


خطرات هوش مصنوعی

27 می 2019 بدون نظر 1417 بازدید

خطرات هوش مصنوعی

اگر خبرهای مربوط به هوش مصنوعی را دنبال کرده باشید می دانید که ربات ها و دستگاه های زیادی را به وجود آورده است که باعث شده است تا خطرات هوش مصنوعی نیز رو به افزایش باشد. بررسی هایی در سال گذشته صورت گرفته بوده است که نشان داده است که در سال های آینده خطرات هوش مصنوعی می تواند بسیار زیاد باشد .

درست است که پیشرفت های زیادی که در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد و همین پیشرفت های نیز بتواند موفقیت های زیادی را در زمینه تبدیل گفتار به نوشتار داشته باشد  واما این توانایی های شگفت انگیز باعث شده است تا بیش تر افراد خطرات هوش مصنوعی را فراموش کنند. هنوز زمان بسیار زیادی ومانده است تا هوش مصنوعی بتواند به استعداد بشر برسد و همین نیز در آینده خواهد توانست خطرهای زیادی را ایجاد کند زیرا این امکان وجود دارد که الگوریتم های هوش مصنوعی اتفاق هایی را به وجود اورند که قابل انتظار نباشند و دقت نکردن در به کار بردن آن ها نیز می تواند خطرات زیادی را به وجود آورد .

خطرات هوش مصنوعی

بررسی خطرات هوش مصنوعی

۱-خودروهای خودران : تصادف هایی که خودروهای خودران اوبر داشته اند نشان داده که فناوری هوش مصنوعی برخلاف آن چه سرمایه داران می پنداشته اند هنوز به این میزان پیشرفت نکرده است تا بتواند به صورت گسترده از آن ها استفاده شود . اکنون هوش مصنوعی به این میزان پیشرفت کرده است که به تازگی تاکسی های کاملا مستقل راه اندازی شده اند البته این تاکسی ها هنوز هم محدودیت هایی را دارند و نمی توانند بدون هیچ مشکلی در همه جهات حرکت کنند .

۲-استفاده های نظامی :کارفرمایان گوگل تکنولوژی های را در اختیار ارتش آمریکا قرار داده است که برای دسته بندی شیوه تصویربرداری از پهپاد مورد استفاده قرار می گرفته است . بعد از این اتفاق استفاده از هوش مصنوعی برای صلح و آشتی گسترش پیدا کرده است . استفاده های نظامی از هوش مصنوعی به تازگی آغاز شده است که از جمله خطرات هوش مصنوعی به شمار می رود و در آینده نیز به شدت با آن مقابله خواهد شد .

۳-فناوری تشحیص چهره برای نظارت کردن بر افراد : استفاده از تکنولوژی های تشخیص چهره می تواند به مسئولان در زمینه فناوری های نظارتی کمک کند. از این فناوری می توان برای باز شدن خودکار قفل های گوشی و یا تگ شدن خودکار در شبکه های اجتماعی نیز استفاده کرد .

فناوری تشخیص چهره می تواند باعث شود تابه حریم خصوصی افراد تجاوز شود این از جمله خطرات هوش مصنوعی است. امروزه از هوش مصنوعی در بسیاری از دولت ها استفاده می شود و آمازون نیز در حال فروش این فناوری است . از این فناوری در تشخیص چهره و هم چنین وب کم ها نیز استفاده خواهد شد و هم می تواند صورت افراد را شناسایی کند و هم می تواند حرکت های افراد را به کنترل خود در آورد . البته به دلیل خطرات هوش مصنوعی امسال برای استفاده از آن قوانینی وضع شده است .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *