#


حذف بسته های اینترنت موبایل ترکیبی شبانه و روزانه

21 آگوست 2018 بدون نظر 1219 بازدید

حذف بسته های اینترنت موبایل ترکیبی شبانه و روزانه

بسته های ترکیبی اینترنت حذف خواهد شد

براساس گفته های مسئولان وزارت ارتباطات بسته ‌های ترکیبی شبانه که معمولا بین ساعات دو شب تا هفت صبح برای مخاطبان به صورت رایگان ارائه می شوند و یا بسته ‌هایی که فقط برای شب ارائه می‌ گردند و کاربر باید پول جداگانه ‌ای برای این بسته ها پرداخت کند جایگاهی در مقررات نخواهند داشت و باید کنار گذاشته شوند. برای آن دسته از افرادی که اینترنت رایگان شبانه را برای دانلود فیلم‌ و سریال مورد استفاده قرار می دادند، خبر حذف بسته‌ های ترکیبی برای آن ها خوب نبوده، با این وجود همواره هیچ یک از اپراتورها این بسته ‌های ترکیبی را حذف نکرده ‌اند.

یک سال پیش سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات رادیویی بیانیه ای به اپراتورها فرستاده که طبق آن، اپراتورها مجبور به تغییر و حذف بعضی از بسته ‌های خود شدند. در همین خصوص «همراه اول» در بعضی از بسته‌ ها تغییراتی را به وجود آورده و بسته‌ های شبانه نامحدود خود را حذف کرده است. ولی بعد از مدتی اعتراضات مخاطبان در خصوص این بسته های اینترنتی به وجود آمد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدتی قبل در یک مصاحبه گفته بود که عرضه بسته‌ های ترکیبی شبانه و روزانه از طریق اپراتورها ممنوع شده است و دیگر نباید فروخته شوند ولی همچنان این بسته ‌ها در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. «نسترن محسنی» معاون بررسی‌ های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این رابطه گفته است:

«وزیرارتباطات درست فرموده اند، چرا که در مقررات موردی به عنوان تقسیم شبانه و روزانه وجود ندارد؛ در اصل چنانچه تعرفه‌ ای اعلام شده، برای تمام ساعات شبانه‌ روز یکسان بوده و این گونه تقسیم ‌بندی وجود ندارد.»

اگر طرح آزادسازی تعرفه‌ های اینترنت تصویب و اجرا شوند، اپراتورها می‌ توانند برای ساعت هایی که پیک ترافیکی کم است، پیشنهادهای ارزان‌ قیمت‌ تری در اختیار کاربران خود قرار دهند که البته نباید باعث خدشه دار شدن رقابت شود. همان طور که محسنی گفته است، این مسئله جدا از موقعیت کنونی بوده و هم اکنون تقسیم ‌بندی شبانه و روزانه هرگز در قانون وجود ندارد:

«البته ارائه بسته به این شکل که قسمتی از حجم مخصوص ویژه شب و قسمتی از آن ویژه روز باشد، خلاف مقررات نبوده بلکه باید مقدار تعرفه در کل شبانه ‌روز به یک اندازه باشد. معاونت بررسی‌ های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این مسئله را نظارت می ‌کند و در صورتی که ارائه اینترنت را بر خلاف تعرفه گزارش شده و خلاف مقررات مشاهده کند، با آن برخورد و اعمال قانون خواهد کرد.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *