#


تکنولوژی کاهش حجم تصاویر

17 ژانویه 2019 بدون نظر 1927 بازدید

تکنولوژی کاهش حجم تصاویر

زمانی که با تبلت خود عکس گرفته اید و می خواهید از حجم ان بکاهید لازم است ان را کراپ کرده تا از حجم ان کاسته شود.این کار را می توانید با استفاده از وب سایت های عرضه کننده عکاسی انجام دهید اما ما به دنبال روشی فراتر از ان هستیم.منظور از کم کردن حجم تصویر این نیست که کیفیت چاپ عکس را کم کنیم.

کم کردن حجم تصاویر کار اسانی است البته بیش تر مدیران سایت کار را درست انجام نمی دهند و این مشکل را می توانیم در بسیاری از سایت ها و وبلاگ های فارسی ببینیم. حال اگر عکسی را که گرفتید در کامپیوتر بریزید و ان جا ان را باز کنید خواهید دید که اندازه بزرگ ان کارامد نخواهد بود در این جا است که کم کردن حجم تصاویر موضوعی بسیار مهم است .

بهترین ابزار و ساده ترین ان ها برای کم کردن حجم تصاویر که همه از ان ها استفاده می کنند استفاده از Windows paint است. این نرم افزار روی سیستم عامل ویندوز پیش فرض نصب شده است. با استفاده از این نرم افزار می توان اندازه های تصویر را تغییر داد . ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد بسیار زیاد است و مورد معرفی شده از ساده ترین ابزارهاست.

کاهش حجم تصاویر

برنامه های هوشمندی فراوانی برای کم کردن حجم تصویر وجود دارد. کاربرانی که از اینترنت ۳G و ۴G بهره می برند، نیاز بیشتری خواهند داشت زیرا می خواهد با استفاده از پهنای باند کمتری  پول کمتری را نیز برای پهنای باند استفاده کنند.

یکی از برنامه های قدرت مندی که در این زمینه وجود دارد استفاده از برنامه Reduce Photo Size بوده است. این برنامه مناسب افرادی است که استفاده زیاد از اینترنت می کنند و همیشه مشغول اپلود تصاویرند،بهره گیری از این برنامه ها به کم کردن هزینه ها کمک می کند.

تکنولوژی جدید فیسبوک در زمینه کاهش حجم تصاویر

فیسبوک از ابزار خود برای کاهش حجم تصاویر را به صورت متن باز منتشر کرده است وبه این ترتیب سایر شرکت ها نیز می توانند از ان استفاده کنند. اپلیکیشن های زیادی برای فشرده کردن عکس و تصاویر وجود دارد که زمانی که شما به اپلود کردن عکس ها می پردازید ان ها را فشرده می کند. فشرده کردن عکس ها بسیار مفید است زیرا برای ان دسته از عکس هایی که حجم زیادی دارند دیتا بیشتری مصرف شده است و درنتیجه مدت زمان زیادی برای لود شدن ان وقت نیاز است.

حال فیسبوک از ابزار جدید خود برای کم کردن حجم عکس ها رونمایی کرده است که Spectrum نام دارد ،این ابزار به زودی در سایر اپلیکیشن ها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این تکنولوژی برای فیسبوک بسیار مناسب است زیرا عملکرد ان در کاهش حجم عکس ها خوب نیست و برای بارگذاری ان وقت زیادی از کاربر تلف خواهد شد.حال کاربران منتظرند تا ببینند ایا با استفاده از این تکنولوژی خروجی بهتری از این تکنولوژی که به صورت متن باز است خواهد گرفت یا خیر.

فیسبوک درباره این تکنولوژی این گونه بیان می کند که با استفاده از ان می توان حجم عکس ها را تا ۱۵ درصد کاهش دهد و هم چنین عکس ها همان کیفیت قبل خود را نگه می دارد .این پروژه را می توان از سایت گیت هاب دریافت کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *