#


تکنولوژی های جدید در دیتاپروژکتور

15 ژانویه 2019 بدون نظر 1675 بازدید

تکنولوژی های جدید در دیتاپروژکتور

دیتا پروژکتور دستگاهی است که تشکیل شده از یک لامپ و لنز است .دیتاپروزکتور ها وظیفه دارند تا تصویرها را از منابع زیادی بگیرند و بعد زا دیافت ان ها شروع به پردازش ان ها بپردازد و نهایتا نیز ان ها را روی صفحه نمایش بزرگتر نمایش دهند . اندازه بزرگتر ان بسته به لنز و فاصله ای که دستگاه از پرده نمایش دارد متفاوت خواهد بود. در زمان قدیم از این وسیله تنها برای نمایش دادن تصاویر ویدئویی استفاده می شده است و اساس نام گذاری ان هم همین موضوع بوده است . البته امروزه نام های زیادی به ان می گویند برای مثال دیتا پروژکتور ،مدیا پروژکتور و لی ما به جای همه نام ها تنها به ان پروژکتور می گوییم.

مسلما با رشد روزافزون تکنولوژی دیتا پروژکتور ها نیز تغییرات زیادی کرده اند و توانسته اند انتظارات زیادی که کاربران دارند را براورده کنند. اولین مرحله گسترش دادن این دستگاه این بوده است که باعث زیاد شدن روشنایی می شده است که همین ویژگی باعث شده است تا بیش تر مورد استفاده قرار بگیرد. البته با گسترش فناوری های نوین وسایل و ابزارهای دیگری هم افزوده شده است. این دستگاه برای این که به شکل امروزی برسد مراحل زیادی را طی کرده است.

از پروژکتورها در بسیاری از مکان ها استفاده می شود برای مثال می توان اداره ها ، گالری ها ،دانشگاه ها و مدارس و یا حتی منازل را نام برد . تا به حال تعداد زیادی ویدئوپروژکتور در کاربردهای مختلف وارد بازار شده است.

دیتاپروژکتور

تاریخچه ویدئو پروژکتور

تاریخچه ساخت پروژکتور ها به سال ۱۸۹۷ برمی گردد.این محصول را برای نخستین بار شخصی به نام فرانسیس جنکینز عرضه کرد. ویدئو پروژکتور از عکس های زیادی تشکیل شده اند که این عکس ها چسبیده به یک دیگرند و سرعت نشان دادن ان ها توسط کامپیوتر برابر یک بیست و چهارم ثانیه است. فرانسیس جنکینز  امکانات مالی را برای این اختراع نداشته است و به کمک های فرد دیگری توانسته است این اختراع را به اخر برساند . البته همان شخص دستکاه را از فرانسیس جنکینز دزدید و به یک شرکت فروخت . شرکتی که این دستگاه را خریداری کرد به خاطر شهرتی که ادیسون در ان زمان داشت ان را ادیسون ویتاسکوپ نامیدند. همین سخن باعث شد تا مدت ها همه فکر کنند مخترع دستگاه ادیسون بوده است. در حالی که حامی مالی مخترع ان را دزدیده بوده است و به فروش رسانده است.

کاربردهای ویدئو پروژکتور

  • تماشای فیلم در محوطه های باز: تماشای فیلم یا مسابقات در فضای باز خاطره یا شیرین و دلچسب را برای شما به همراه می اورد .حتی شما قادر خواهید بود پرده نمایش ویدئو پروژکتور را جایی نزدیک به استخر ببرید(محلی که به دور از پاشیدن اب باشد) و درحالی که در اب خنک شناور هستید به تماشای فیلم یا عکس های خود بپردازید.
  • دورهمی با خانواده:دورهمی با افراد خانواده لحظات بسیار شیرینی را برای خانواده رقم خواهد زد.شما می توانید در کنار خانواده به مرور خاطرات ولحظات خود بپردازید.
  • جهت یابی اسان تر نقشه شهر:  با بهره گیری از ویدئو پروزکتورها در منزل و یا محل کار می توانید نقشه شهر را بیابید و مکان خود را نیز در ان پیدا کنید. حالا که  مدارس و مراکز آموزشی  اغلب مجهز به ویدئو پروژکتور هستند.
  • استفاده از قابلیت وب کم ها:امروزه وب کم های زنده زیادی در سایر دنیا وجود دارد که با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید ان هارا پیدا کنید.برای مثال شما می توانید تصویر زنده ابشار نیاگارا را در ابعاد بزرگ و به صورت زنده ببینید.
  • انجام بازی های ویدئویی روی صفحه نمایش های بزرگ:مطمئنا بازی کردن با یک صفحه نمایش بزرگ بسیار لذت بخش تر از صفحات کوچک لب تاپ یا گوشی های هوشمند خواهدبود.
  • استفاده در گیم نت ها: گیم نت کاربرد زیادی را در گیم نت ها دارند زیرا برای نشان دادن تصویرها در اندازه های بزرگ بسیار کار امد اند.

علاوه بر موارد ذکر شده ویدئوپروژکتورها موارد استفاده های گوناگونی خواهد داشت. با مقداری خلاقیت و بنا به نیازتان قادر خواهید بود از این وسیله استفاده های بیش تری ببرید.

پروژکتور جدید ال جی

سال گذشته شرکت ال جی از پروژکتور لیزری نوین خود که HU80KA نام داشته است را ارائه کرده اند . این پروژکتورها توسعه یافته اند و این شرکت کره ای از پروژکتوری رونمایی کرده است که دارای دو لیزر است و دقت ان در وضوح رنگ ها نسبت به نمونه های قبلی بیش تر است .

پروژکتور HU85L قادر است تصویری به اندازه ی ۹۰ اینچ را به وجود اورد در زمانی که فاصله شما از دیوار برابر ۲ اینچ است زمانی که همین فاصله به میزان ۷ اینچ رسید تصویر شما نیز برابر ۱۲۰ اینچ خواهد شد.  را در حالی که فقط دو اینچ از دیوار فاصله دارد پدید آورد اما اگر این فاصله را به ۷ اینچ رساند می‌توان تصویری ۱۲۰ اینچی دریافت کرد. دیتا پروژکتور قادر است رزولوشن ۴k با ۲۵۰۰ لومنس نمایش دهد اما سخنی از HDR نخواهد بود .

این پروژکتور دولیزره دارای یک طراحی متفاوت و ساختارشکن است.هم چنین بسیار کوچک است و نیازی به فضای بسیار بازی ندارد.  در قسمت کناری این دستگاه دو اسپیکر با قدرت پنج وات وجود دارد که از WebOS بهره می برد و از قابلیت های هوش مصنوعی نیز برخوردار است. پروژکتور می تواند همه وظیف های یک سینمای خانگی را انجام داده و ان ها را برطرف کند.

ال جی درباره این پروژکتور می گوید که این محصول از دو لیزر ابی و قرمز استفاده می کند ،اما هنوز مشخص نیست رنگ سبز چگونه در این میان تولید می شود.احتمال می دهیم در لیزر ابی از یک فسفر زرد استفاده شده باشد که ترکیب ان با ابی باعث تولی رنگ سبز شده باشد،اما این فقط یک احتمال است و ممکن است دلیل دیگری داشته باشد.

این محصول نیز مانند تلویزیون های هوشمند ال جی از دستیار گوگل و الکسا استفاده می کند. با استفاده از WebOS نیز می‌توان به مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها دسترسی داشت و با کنترل صوت نیز ویژگی های دیگری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. اگر ال جی این رویه را ادامه دهد امید داریم تا در بهار اینده این محصول به قیمت ۳هزار دلار عرضه شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *