#


تکنولوژی جدید در چاپگرها

15 ژانویه 2019 بدون نظر 1805 بازدید

تکنولوژی جدید در چاپگرها

از جمله وسایل جانبی کامپیوتر می توان به پرینتر ها اشاره کرد . وظیفه چاپگرها این است که تصاویر ساخته شده را روی کاغذ  با استفاده از کامپیوتر چاپ کند. از این دستگاه می توان به عنوان دستگاه های خروچی کامپیوتر نام برد . مهم نسیت که کاربران برای چه منظورهایی از کامپیوتر استفاده می کنند ان ها در زمان های مختلف از این چاپگرها برای چاپ عکس استفاده می کنند . هرکدام از انوع چاپگرها دارای شکل های خاص خود هستند که برای هدف های مختلف و کارهای مختلفی نیز استفاده می شوند.

چاپگرها

امروزه اکثر متقاضیان چاپگرها با محاسبه قیمت ها به سرعت و کیفیت ان را نیز توجه دارند.تولیدکنندگان چاپگرهایی را ارائه داده اند و تغییراتی را نسبت به سایر مدل ها در ان ارائه داده اند که باعث شده است تا توجه متقاضیان به ان ها جمع شود. مانند چاپگرهای جوهر نشان این ویژگی را دارند تا به دوربین های دیجیتالی متصل شوند و بدین ترتیب نیز در بحث چاپ کردن تصاویر تحولات زیادی صورت گرفته است . اگر در این چاپگر ها از کاغذ ها و جوهر استفاده شود تصاویر واضح تر خواهند شد . از جمله چاپگرهایی که دارای کیفیت بالایی اند می توان به چاپگرهای لیزری تک رنگ اشاره کرد.

انواع چاپگرها

چاپگر های سوزنی : در این نمونه از پرینترها با استفاده از نقطه های کوچکی به نام دات می توان علائم را حاصل کردکه این نقطه ها با استفاده از سوزن های نازکی که Pin  نام دارند و نوارهای رنگی با ان برخورد می کنند و باعث می شود تا رنگ ها روی کاغذ ایجاد شود . این نوع از چاپگرها در هنگام کار کردن صداهای زیادی را تولید می کنند البته سرعت ان ها به صورت میانگین ۳۰۰ کاراکتر در ثانیه است. چاپگرهایی به مدل های   LQ-100 ، LO1170 ،  LQ300  از نوع این دسته از چاپگرها هستند. اگر تعداد سوزن های به کار رفته در این چاپگرها زیاد شود چاپگرها قادرند تا تصویرها را با ظرافت بیش تری تولید کنند که حتما هم گران تر از سایر موارد اند.

چاپگر های حروفی: به این نوع از چاپگرها چاپگرهای افتاب گردان هم می گویند . اعدا و سایر نشانه ها در این نوع از چاپگرها روی یک کره به شکل برجسته ای وجود دارند . هر شکلی که بخواهد چاپ عکس رایگان شود در قسمت جلویی هد این چاپگرها  قرار خواهند گرفت و با وارد شدن ضربه ها علامت مورد نظر چاپ خواهد شد . این نوع از پرینتر همانند همان دستگاه های ماشین نویسی قدیمی است . با استفاده از این چاپگرها به صورت میانگین می توان میان ۱۰ تا ۹۰ کاراکتر را در هر ثانیه تایپ کرد.

چاپگرهای غیر ضربه ای: این نوع از چاپگرها کارها با استفاده از ضربه صورت نمی گیرد. این نوع از چاپگرها دارای صدای کم تری هستند و از ان پس قیمت ان نیز بالاتر است . اساس کار این چاپگرها کار با حرارت و یا لیزر است . در این نوع چاپگرها، قیمت چاپ عکس پایین تر است.

چاپگرهای جوهرافشان:  به این خاطر به این دستگاه ها جوهر فشان می گویند زیرا دارای مخزن هایی از جوهرند .این دستگاه دارای روزنه هایی است که جوهر از ان ها خارج می شود و روی کاغذ ریخته می شود و بعد از ان شکلی که می خواهیم روی کاغذ نقش کشیده می شود . اگر بخواهیم نوعی از پرینترهایی باکیفیت را معرفی کنیم از این چاپگرها یاد می شود زیرا سرو صدای ان ها نیز کم است . از این چاپگرها می توان برای نقاشی و یا سایر کارهای گرافیکی بهره برد . برا نگه داری از این چاپگرها باید کارهایی را انجام داد از جمله ان ها این است که بعد از چند مدت حتما یک تصویر را با استفاده از ان چاپ کنید.

چاپگرهای حرارتی: این نوع از چاپگرها کاغذهای به خصوصی دارند. این پرینترها دارای سوزن هایی هستند که با حرارت دادن ان ها روی کاغذها تغییراتی روی کاغذهای مخصوص ان صورت می گیرد. مشکلی که در این نوع از چاپگرها وجود دارد این است که کاغذهای ان بعد از مدت زمانی تغییر رنگ می دهند طوری که حتی دیگر نوشته های ان را نیز شاید قابل دیدن نباشد.

چاپگرهای لیزری: عملکرد این دستگاه ها مثل همان دستگاه فتوکپی است . در ابتدا لیزرها با روشن و خاموش شدن به کاغذها انرژی می دهد بعد بنابر مقدار انرژی که کاغذ گرفته است تصاویر روی کاغذ نقش می بندد. از این نوع چاپگرها می توان به عنوان بهترین چاپگرها نام برد زیرا هم قیمت ان مناسب است و هم کیفیت ان بالاتر است .

تاریخچه چاپگرها

اولین پرینتر الکترونیکی در سال ۱۹۶۸ وارد بازار شد. پرینترهای اولیه تجاری عمدتا از مکانیزم و تکنولوژی های ماشین های تحریر استفاده می شد.نتیجه حاصل از نخستین پرینترهاسرعت کمی دارند .در سال های ۱۹۸۴و۱۹۵۸  نخستین پرینترهای لیزری و پرینتر از جمله پرینترهایی است که تحولی را در این زمینه ایجاد کرده است .

در سال های ۱۹۹۰تا ۲۰۰۰ ایمیل ها و اینترنت پیشرفت زیادی کرده است و نیاز مردم هم برای استفاده از چاپگرها هم بیش تر شده است . این نیاز بعد از گذشت زمان کاهش پیدا کرد . از دلایل این کاهش  پشتیبانی ابری و یا ارائه کتاب های مجازی بوده است .

چاپگرهای جدید

یکی از فناوری های بشر که باعث شده است کارهای مدلسازی راحت تر انجام شود ،پرینت سه بعدی است.پرینترهای سه بعدی وسایلی هستند که به وسیله ان می توانید هر مدلی را که خواستید به صورت سه بعدی بسازید.چاپگرهای سه بعدی برای ساختن محصولات خود از ذوب کردن پلاستیک بهره می برند.از این چاپگرها در صنعت می توان بهره برد.

پرینترهای سه بعدی برای ساختن محصولات از فلزها و یا سایر مواد صنعتی استفاده می کنند. فرقی بین پرینترهایی که در داخل خانه هستند و پرینترهای سه بعدی وجود دارد از جمله این تفاوت ها این است که مواد اولیه ای که در پرینترهای سه بعدی استفاده می شوند شامل مواد مختلفی هستند و بسته به ان چه از خروجی می خواهیم تعیین می شود.

در  دهه اخیر از پرینترهای سه بعدی برای ساختن قطعات هواپیما و موشک ها استفاده می شود. غیر از ساختن قطعه های هواپیما در بخش های دیگری از هوافضا نیز کاربرد دارد. با بهره گیری از پرینترهای سه بعدی می توانیم بدون هیچ مشکلی قطعه های هواپیما را بسازیم و در ارائه و استفاده ان ها مشکلی نداشته باشیم.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *