#


توقف تولید آیفون۱۰ در تابستان۲۰۱۸ از سوی اپل

23 ژانویه 2018 بدون نظر 2523 بازدید

توقف تولید آیفون۱۰ در تابستان۲۰۱۸ از سوی اپل

توقف تولید آیفون۱۰ در تابستان۲۰۱۸ از سوی اپل

آیفون۱۰ جدیدترین پرچم دار کمپانی اپل می بشاد که در سال۲۰۱۷ به وسیله اپل عرضه شد و به عنوان یک گوشی هوشمند و قدرتمند معرفی شده است. این پرچم دار اپل دارای امکانات بسیار پیشرفته ای نسبت به دیگر محصولات این کمپانی می باشد که توانسته مورد علاقه افراد بسیاری قرار بگیرد. این اواخر شایعات بسیاری در خصوص این گوشی هوشمند اپل مطرح شده است که مینگ چی کو برخی از آن ها را پاخ داده و اعلام کرده کمپانی اپل تصمیم گرفته تا آیفون۱۰ در تابستانی که پیش رو قرار دارد دیگر در چرخه تولید قرار نگیرد و گوشی جدیدتری جایگزین این پرچمدار شود.

احتمالا آیفون۱۰ نتوانسته به میزان فروشی که اپل انتظار داشت دست پیدا کند ولی آخرین مدل از گوشی های هوشمند اپل هرگز به عنوان شکست برای این کمپانی شناخته نمی شود. این گوشی به میزانی توانسته مورد توجه علاقه مندان خود قرار بگیرد که نام آن به عنوان یک از گوشی های برتر سال۲۰۱۷ معرفی گردیده است و در سرتاسر جهان علاقه مندان بسیاری به محصولات اپل این گوشی هوشمند را برای خود تهیه کرده اند و از امکاناتی که در آن طراحی شده است استفاده می کنند.

در طراحی ظاهری این گوشی هوشمند در قسمت بالای صفحه نمایش بریدگی وجود دارد که در کنار قیمت۱۰۰۰ دلاری آن موجب شده کاربران بسیاری نیز از خرید آن صرف نظر کرده و به دنبال آیفون های ارزان تری رفته و آن ها را خریداری نمایند. علیرغم کلیه مواردی که در خصوص آیفون۱۰ عنوان شده است توقف تولید و از رده خارج شدن آن در تابستان پیش رو می تواند برای کاربران علاقه مند به این گوشی هوشمند خبری غافلگیر کننده باشد. با توجه به گزارشی که به تازگی از سوی KGI منتشر شده است اپل تصمیم گرفته پیش از اینکه پرچمدار جدید خود را معرفی نماید آیفون ایکس را از خط تولید خارج کرده و تولید این گوشی هوشمند پیش از پائیز۲۰۱۸ به طور کامل متوقف شود.

توقف تولید آیفون۱۰ در دوران کاری اپل اولین باری است که اتفاق می افتد و تا کنون پیش نیامده اپل قبل از اینکه آیفون جدیدی را معرفی کند مانع تولید آیفون قبلی شود و قیمت آن را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

موسسه KGI تمام حواس خود را معطوف بازارهای چین نموده و در خصوص میزان فروشی که آیفون ایکس در این بازار داشته بررسی های بسیاری انجام داده و اعلام کرده طراحی استفاده شده برای این گوشی هوشمند موجب شده تا میزان فروش آن به میزانی که انتظار می رفت نرسد.

اپل در خصوص آیفون۱۰ از صفحه نمایش بزرگی به اندازه۵.۸ اینچی استفاده کرده است اما موسسه KGI عقیده دارد بریدگی موجود در قسمت بالای نمایشگر که برای قرار دادن سنسورهای گوشی در نظر گرفته شده است موجب شده کاربران گمان کنند این گوشی در مقایسه با یک آیفون پلاس نمایشگر بسیار کوچکی برخوردار است و این مساله تا حدودی نظر کاربران را از خرید آیفون۱۰ برگردانده است.

با توجه به اینکه در بیشتر بازار مربوط به گوشی های هوشمند هیچ مقیلسی وجود ندارد به همین دلیل بیشتر استفاده کنندگان می پندارند گوشی های مدل پلاس به عنوان گوشی های بزرگی که قابل دسترسی هستند شناخته می شوند و باید بگوئیم این ارزیابی چندان هم غیر قابل قبول نیست و تا حدودی می تواند موضوع همینطور باشد.

با توجه به این مسائل احتمالا اپل بخواهد از طراحی موجود در آیفون ایکس برای نسخه های بعدی آیفون های خود نیز استفاده کند و باید دید که آیا اپل در طراحی مدل های جدید نیز بریدگی بالای صفحه نمایش را حفظ می کند یا به شیوه ای دیگر عمل خواهد کرد. در خصوص زبان طراحی صفحه نمایشی که اپل به کار خواهد گرفت می توانیم با اطمینان بگوئیم که نمایشگر را بدون حاشیه اضافی عرضه خواهد کرد و حاشیه تا حاشیه را همچنان در طراحی محصولات خود دنبال خواهد کرد.

اگر از نحوه عملکرد آیفون ایکس بگذریم باید این مسئله را در نظر داشته باشیم که اپل قصد دارد به عنوان نخستین کمپانی در جهان شناخته شود که در سال۲۰۱۸ دارای ارزشی به میزان یک میلیارد دلار است. البته با وجود اینکه آیفون۱۰ نتوانسته به میزانی که انتظار می رود فروش داشته باشد ولی باز هم احتمال فروش آیفون ها با قدرت بسیاری وجود دارد و این محصولات می توانند درآمد بالایی را برای کمپانی اپل به همراه داشته باشند.

اگر آیفون۱۰ پیش از معرفی پرچم دار جدید اپل از خط تولید کنار گذاشته شود در واقع موجب می شود به عنوان یک مدل محدود از آن نام برده شود که به گونه ای می توان آن را مناسب دانست و علت آن هم این است که آیفون۱۰ در ابتدا نیز به عنوان یادبودی برای دهمین سالگرد تولید آیفون طراحی شده بود و در سالروز تولد این سری از محصولات اپل معرفی شده است. در حال حاضر نیز هنوز مشخص نیست که خبر توقف تولید و از رده خارج شدن این گوشی هوشمند می تواند فروش زیادی را برای آن در پی داشته باشد یا اینکه هیچ تاثیری نداشته باشد.

باید تا زمان مقرر منتظر ماند و دید اپل چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت و آِیفون۱۰ چه روزهایی را در پیش روی خود خواهد داشت.این گوشی هوشمند با وجود قیمت بالا و بریدگی بالای نمایشگر خود توانسته علاقه مندان بسیاری را داشته باشد چرا که عملکرد خوب و فوق العاده ای را از خود نشان داده است و همین موضوع موجب شده تا افراد بسیاری برای خرید محصول کوپرتینونشین ها اقدام کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *