#


تلویزیون های هوشمند

15 ژانویه 2019 بدون نظر 1565 بازدید

تلویزیون های هوشمند

تلویزیون های هوشمند از تعدای از سخت افزارها و یا نرم افزارها تشکیل شده است که در کنار هم قرار می گیرند و باعث به وجود امدن نتیجه مطلوب خواهد شد . در این تلویزیون ها بخش نرم افزاری وجود دارد که با به کار گیری از سیستم عامل لینوکس و یا بقیه سیستم عامل ها طراحی می شوند.

امروزه در بازار خرید تلویزیون ها ،بعد از تصاویر سه بعدی می توانیم فناوری های دیگری به نام تلویزیون های هوشمند ببینیم .این تلویزیون ها قادرند تا به اینترنت متصل شوند . هم چنین با بهره گیری از این تلویزیون ها می توان صدا و فیلم را پخش کرد و یا می توان محتوای دیجیتال را نمایش داد. مسلما این تکنولوژی همانند سایرین در ابتدای ورود گران خواهند بود . البته ما باید ببینیم این تلویزیونی ها دقیقا چه توانایی هایی دارند و ایا این قابلیت را دارند تا به جای تلوزیون های فعلی خود از ان استفاده کنیم یا خیر.

سازندگان می خواستند تلویزیون ها را هرچه بیشتر به کامپیوترها نزدیک کنند،ان ها می خواستند تمام امکانات و قابلیت های یک کامپیوتر را در تلویزیون قرار دهند.اما در نهایت به این نتیجه رسیدند مردم از ان ها این چیزها را نمی خواهند.مردم بیشتر از یک وسیله ساده استقبال خواهد کرد.

مردم به وسیله ای نیاز ندارند که چند ثانیه یا چند دقیقه نیاز به بوت شدن داشته باشد ،بعد از ان باید پروفایل مناسب خود را انتخاب کند و سپس پیغام های مناسب برای او نمایش داده شود انگاه منوی برای او باز شود و فرد بتواند برنامه دلخواه خود را از انجا انتخاب کند،این یک پروسه پیچیده است و مناسب یک سینمای خانگی نیست. بیشتر مردم انتظاری که از تلویزیون دارند این است که ان را روشن کنند و بتوانند به دنبال برنامه مورد علاقه خود بگردند اگر این برنامه را پیدا نکردند،ان گاه در اینترنت به دنبال ان خواهند گشت وبه این ترتیب استفاده از تلویزیون به حداقل خود خواهد رسید.

به طور کلی تلویزیون های هوشمند می خواهند کاری کنند تا کامپیوتر ها با تلویزیون ها ترکیب شوند. می کنند کامپیوتر را با تلویزیون پیوند دهد. البته زمان طولانی است که اتفاقی نیفتاده است به همین خاطر هم سازنده های زیادی در تلاش اند تا برای برطرف کردن این نیاز از سخت افزارهای زیادی استفاده کنند . کمپانی هایی نیز در این مورد فعالیت هایی را انجام دادند و موفق شدند دستگاه هایی را عرضه کنند که می توانست بیش تر فایل را اجرا کند و هم چنین قابلیت اتصال به اینترنت را نیز داشت.

تلویزیون های هوشمند  در تلاش بودند تا ویژگی ها را رونمایی کنند تا به استفاده از این وسیله دیگر کاربر نیاز به وسایل دیگر نداشته باشد . مثلا همان یک سرچ در اینترنت باعث می شود تا از دستگاه دور شویم . این بحث یک موضوع پیچیده است  و شرکت های بزرگی مانند گوکل تلاش می کنند تا بتوانند در این مورد بازار را از ان خود کنند.

تلویزیون های هوشمند این ویزگی را به ما می دهد که نیازی به داشتن اینترنت برای وصل شدن به پخش کننده ها نداریم . یعنی خواهیم توانست فایل هایمان را بدون استفاده از اینترنت مشاهده کنیم . با بهره گیری از تلفن های هوشمند می توانید به اینترنت وصل شوید و کارهایتان را به صورت اینترنتی انجام دهید برای مثال به چک کردن ایمیل ها بپردازید و یا با دوستانتان صحبت کنید.  به اتصال انواع پخش کننده ها به اینترنت نیازی نداشته باشیم. این موضوع بسیار مهم است و شرکت های تولید کننده بزرگ مانند ال جی و سامسونگ نیز به دنبال تولید ان هستند.

اولین تلویزیون های هوشمند

بعد از استفاده زیاد از تلفن های هوشمند و استقبال مردم از ان ها شرکت های بزرگ سعی کردند این تکنولوژی را وارد تلویزیون های هوشمند کنند. Smart TVاولین کامپیوترهای هوشمندی هستند که نخستین بار سامسونگ ان را ارائه کرده است و بعد کمپانی های ال جی و فیلیپس ان را گسترش دادند. امروز بیشتر شرکت ها در حال تولید Smart TV ها هستند البته با نام های گوناگونی ان را وارد بازار می کنند.برای نمونه سونی این تلویزیون ها را Internet TV نامیده است. البته درست است که برای ان ها نام های مختلفی وجود دارد اما ما همه ان ها را Smart TV می نامیم با وجود این که همه ان ها قدرت اتصال به اینترنت را دارند و سرویس های دیگری را نیز ارائه می کند.

تلویزیون های هوشمند ۲۰۱۹سامسونگ

سامسونگ  حتی این زمینه را توسعه داده است و قسمت های دیگری نیز مانند موس و یا صفحه کلید را نیز برای مدل های جدید ان ارائه کرده است که باعث شده است کارکرد ان ها بالا تر رود.

این تلویزیون دارای ویژگی Remote Access  است و با استفاده از این ویزگی کاربران می توانند از راه اتصال بی سیم فایل ها و سایر اطلاعات خود را در تلویزیون ها هوشمند نمایش داد. هنوز از این قابلیت جزئیاتی بیان نشده است و تنها ما می دانیم که ویژگی وصل شدن موس و کیبورد است .

این قابلیت برای افرادی که می خواهند بدون اتصال کابل HDMI بازی های کامپیوتری خود را روی صفحه نمایش بزرگتری مشاهده کنند ،مناسب است.این ویزگی سامسونگ را به هدفش که  یکپارچه سازی دیوایس ها است نزدیک می کند.

ویژگی Remote Access از فضای ابری نیزپشتیبانی می کند که باعث می شود کاربر در هرجای دنیا که باشد بتواند به دیوایس های خود دسترسی داشته باشد.

سامسونگ هم چنین اظهار کرده است که این ویژگی فقط با تعدادی از اپلیکیشن ها هم خوانی دارد و در مرحله اول بهره برداری از ان نباید انتظار کارکردی مانند به ویژگی Screen Mirroring  را از ان داشته باشیم.

چرا به تلویزیون های هوشمند نیاز داریم؟

تلویزیون های هوشمند حتما نسبت به تلویزیون های معمولی ویزگی های بیشتری دارند.با بهره گیری از این تلویزیون ها قادر خواهید بود تا تصویرهایی که پخش می شوند را در حال پخش ضبط کنید . با بهره گیری از ویزگی Time Shifting دیگر تصاویر زنده را از دست نخواهیم داد.تلویزیون های هوشمند کارکرد تلوزیون را تغییر داده است و با استفاده از ان می توانید بسیاری از کارها را که در کامپیوتر انجام می شود را با استفاده از صفحه نمایشی بزرگتر در این تلویزیون های هوشمند انجام دهید.با استفاده از گوشی های هوشمند می توان به کنترل این تلویزیون های هوشمند پرداخت . با بهره گیری از تلفن های هوشمند بهتر است نرم افزار  Smart TV  را نصب کرده و سپس بااستفاده از ان تلویزیون های هوشمند را کنترل می کنیم . البته روش های دیگری هم برای کنترل کردن تلویزیون وجود دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *