#


تحول دیجیتال چیست؟

23 آوریل 2019 بدون نظر 697 بازدید

تحول دیجیتال چیست؟

برای تحول دیجیتال نمی توان یک تعریف واحد را ارائه کرد زیرا برای هر سازمان و شرکت تعریف تحول دیجیتال متفاوت است. اگر بخواهیم یک تعریف عمومی از تحول دیجیتال بیان کنیم باید بگوییم که به معنای یکسان سازی تکنولوژی های دیجیتالی در همه بخش های یک کسب و کار است.

همین یکسان سازی باعث می شود تا بتوان تغییرات زیادی را در مورد ارزش به مشتری و کارکرد ان ایجاد کرد.زمانی نیاز خواهد بود تا روش های قدیمی که شرکت براساس ان ایجاد شده است را از بین برده و روش های جدیدتری را به جای ان جایگزین کنیم.از این طریق می توانیم کارهای جدیدتری را نیز در شرکت انجام دهیم.

برای درک بهتر می توانیم بگوییم تحول دیجیتال باعث از بین رفتن فاصله ای می شود که بین انتظار مشتری دیجیتال و ارزش واقعی وی وجود دارد.تحول دیجیتال با محور تکنولوژی هایی که باعث تحول می شوند در کارهای سازمان ها تغییر ایجاد می کنند.

بیش تر شرکت ها این موضوع را می دانند که دیجیتالی شدن پنج تا  ده سال آتی تاثیرات خوبی را روی درامد ان ها خواهد داشت.البته این بدان معنی نخواهد بود که شرکت های قدیمی قادر نیستند به رهبرانی برای کار تبدیل شوند ان ها نیز قادرند البته باید در این پروسه سرمایه گذاری کنند و بعد از ان همراه با تکنولوژی به سختی کار کنند.

تحول دیجیتال

بررسی ارکان تحول دیجیتال

برای دیجیتالی کردن سه رکن وجود دارد که عبارتند از :

۱-تحولاتی در تجربه مشتری:تکنولوژی زمانی به شرکت ها این فرصت را می دهد تا از روش های نوین نیازهای مشتری خود را براورده کند.هم چنین تجربیات مشتری برای گسترش دادن یک محصول نوین توسط شرکت درک می شود .شرکت باید بتواند با تغییردادن محصولات دیجیتال خود خواسته های مشتری را هم که در حال تغییر است پاسخ دهد.

۲-تحول در فرایندهای عملیاتی : تکنولوژی به تنهایی قادر نیست تا مشکلات را که نیاز به چابکی دو سرعته دارند را رفع کند.شرکت ها نیاز دارند که عملیات ها را ساده کنند ، در فرایندها تنگناها را بشناسد و کار در هر فرایند را کم کنند.شرکت ها در تلاش اند تا خدمت های دیگر دیجیتالی را نیز برای کاربر مثل بررسی محصول با بهره گیری از اینترنت اشیا فراهم کند.

۳-تحولی درمدل ها کسب و کار :با استفاده از دو روش می توان در دیجیتال کردن کسب و کارها تحول ایجاد کرد.مورد اول این است که کارها واقعا جهانی شده باشد و از نظر دیجیتالی شرکت هم می تواند دیجیتالی شود و این فرصت داده می شود تا بتوان به سنجش ردپای دیجیتال پرداخت.

شرکت داخلی با این حضور دیجیتالی این اجازه را دارد تا برای به دست اوردن بازارهدف به رقابت در یک جهان در حال کوچک شدن بپردازد.

راه دوم نیز این است که دیجیتال راه های نوین و شبکه ای را برای وصل شدن به سایر شریک ها و مشتریان برای شرکت فراهم می کند و همین نیز باعث می شود تا رابطه های کاری جدیدی ایجاد شود . همین طور که خود کسب و کار در حال افزایش است ارزش شبکه ان نیز توسعه می یابد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *