#


تجهیز احتمالی گلکسی نوت۹ به سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش

15 فوریه 2018 9 نظر 2769 بازدید

تجهیز احتمالی گلکسی نوت۹ به سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش

گلکسی نوت۹ به احتمال زیاد به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز خواهد شد

کمپانی سامسونگ برنامه های ویژه ای را برای توسعه خود دارد که هم اکنون نیز تحقیقات بسیاری را برای توسعه تکنولوژی اختصاصی خود به کار گرفته تا بتواند سنسور اثر انگشت را در قسمت زیرین صفحه نمایش قرار دهد.

گلکسی نوت۹ به احتمال خیلی زیاد اولین گوشی هوشمند سامسونگ می باشد که سنسور اثر انگشت آن در قسمت زیرین صفحه نمایش قرار داده شده است و قابلیت استفاده از آن برای کاربر بسیار راحت تر خواهد بود. به تازگی گزارش‌ های جدیدی از کشور چین منتشر شده است که به تعدادی از پتنت‌ هایی که اخیرا به وسیله غول تکنولوژی کره ‌ی جنوبی یعنب سامسونگ به ثبت رسیده است، اشاره کرده و آن ها را در دسترس کابران و علاقه مندان به محصولات سامسونگ قرار داده است. اینگونه به نظر می رسد کمپانی کره ای سامسونگ تصمیم ندارد از راه حل های ارائه شده به وسیله کمپانی های دیگر همچون راهکاری که به وسیله سیناپتیکس ارائه شده بود در خصوص این سنسور استفاده نماید و به جای آن تصمیم دارد سنسور اثر انگشتی را که برای گلکسی نوت۹ در نظر گرفته است رابه وسیله فناوری اختصاصی که برای خود طراحی کرده است بسازد.

علیرغم اینکه این رویکرد هزینه ‌های بسیار زیادی را در زمینه تحقیق و توسعه گوشی ‌های هوشمند کمپانی سامسونگ افزایش خواهد داد ولی در مدت زمان طولانی باعث می شود صرفه ‌جویی در هزینه ‌ها بسیار قابل توجه باشد و علاوه بر آن سود کلانی را نیز به مرور زمان به سمت سامسونگ کره ای روانه خواهد کرد. چرا که این رویکرد موجب می‌ شود تا سامسونگ برای پرداخت هزینه ای که به جهت دریافت مجوز‌های لازم به کمپانی های دیگر باید پرداخت کند بتواند به راحتی از این تکنولوژی اختصاصی خود در مورد محصولاتی که در آینده خواهد تولید کرد استفاده نماید و عملکرد بهتری را از محصولات خود ارائه دهد تا کاربران بتوانند بهترین تجربه را از کار با این گوشی های هوشمند داشته باشند.

محل قرارگیری حسگر اثر انگشت در قسمت زیرین صفحه نمایش خواهد بود تا کاربران گلکسی نوت۹ بتوانند کارایی راحت تری از این گوشی هوشمند داشته باشند. سامسونگ به تازگی چند طرح را در این خصوص به ثبت رسانده است که موجب می شود تا علاقه مندان به محصولات این کمپانی بتوانند با آشنایی بیشتری به سمت خرید این مدل از گوشی های هوشمند سامسونگ بروند. البته ناگفته نماند طرح منتشر شده قابلیت کار کردن بسیاری را دارد که باید بررسی های لازم در خصوص آن انجام شود و تغییرات نهایی در خصوص آن انجام شود و پس از آن سامسونگ می تواند در خصوص کهکشانی های جدید خود از آن ها استفاده نماید.

در مورد تحقیق و بررسی هایی که در مورد این گوشی هوشمند وجود دارد این گونه عنوان شده است که بخش اصلی طراحی این کمپانی که مسئول طراحی تجهیزات است و در شهر سئول قرار دارد در حال حاضر بر روی این پروژه فعالیت دارد تا بتواند طرحی کاربردی و ایده آل را در اختیار کاربران آن قرار بدهد. البته مدارک و شواهد موجود اینگونه نشان می دهد که سامسونگ از سال۲۰۱۶ که گوشی های هوشمند گلکسی اس۷ را معرفی نمود کار بر روی این پروژه را آغاز کرده باشد اما در مورد توسعه این فناوری تا زمانی که گلکسی اس۸ وارد بازار هیچ اقدامی را انجام نداده است. در هر صورت کاربرانی که از محصولات سامسونگ استفاده می کنند انتظار این را دارند که سامسونگ جدید ترین مدل های گوشی خود را در حالی وارد بازارهای جهانی نماید که از این فناوری جدید در آن ها نیز استفاده شده باشد.

کمپانی چینی وایو به عنوان نخستین تولید کننده گوشی های هوشمند شناخته می شود که این فناوری جدید را بر روی یکی از گوشی های هوشمند خود مورد استفاده قرار داده است و به نوعی می توان گفت این کمپانی موجب معرفی این فناوری در وهله اول شده و پس از آن کمپانی های دیگر سعی کردند این فناوری را توسعه داده و طرحی به مانند آن را برای خود طراحی نمایند. این کمپانی در ماه های نخست سال جاری میلادی از گوشی Vivo X20 Plus UD  رونمایی به عمل آورد که موجب شگفتی افراد بسیاری شد و پس از آن توانست نام خود را در سرتاسر جهان بشناساند. با توجه به رشد و توسعه ای که در دنیای امروزه وجود دارد انتظار آن می رود که به زودی گوشی های هوشمند دیگری نیز تولید شوند که در آن ها از تکنولوژی و حسگرهای تشخیص هویت در مورد آن ها استفاده شده است و همچنین تولید کنندگان بسیاری به سوی بهره مندی از این فناوری جدید بروند و در خصوص محصولات خود از آن ها استفاده نمایند.

به احتمال بسیار زیاد در گوشی هایی که در آینده تولید می شوند هر دو سنسور تشخیص هویت و سنسور اثرانگشت در قسمت زیرین صفحه ‌نمایش قرار داده خواهند شد و این قابلیت را دارند که کاربر هر کدام از این دو سنسور را که بخواهند به صورت دلخواه انتخاب شود و کاربر بتواند به راحتی از آن استفاده نموده و کاربرد گوشی نیز بسیار آسان تر باشد. اینگونه به نظر می رسد که کمپانی سامسونگ توانایی های جدیدی را در خصوص قلم گلکسی نوت۹ تعیین کرده است که موجب می شود این قلم کارایی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد و بتواند در مواقع لزوم کارایی مناسبی را از خود نشان بدهد.

این گوشی هوشمند در ماه اوت و یا در روزهای نخست ماه سپتامبر معرفی خواهد گردید و باید منتظر ماند تا از عملکردی که سامسونگ برای راضی نگه داشتن علاقه مندان و کاربران خود انجام می دهد اطلاع کافی به دست آورد. البته ناگفته نماند سامسونگ برای اینکه بتواند نظر کاربران خود را نسبت به این موضوع جلب کند باید این فناوری را با دقت بسیاری به کار بگیرد تا کاربر بتواند به راحتی با آن کارهای روزانه خود را انجام دهد.

علاوه بر این با توجه به اطلاعیه ای که منتشر شده است گلکسی نوت۹ در تاریخ۲۵ فوریه در نمایشگاه MWC2018 به صورت کاملا رسمی معرفی خواهد شد و چند روز پس از آن نیز به صورت رسمی عرضه شده و در اختیار کاربران و علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *