#


بهترین انتخاب کدام است؟ لپ تاپ یا پی سی؟

لپ تاپ
18 سپتامبر 2017 بدون نظر 1743 بازدید

بهترین انتخاب کدام است؟ لپ تاپ یا پی سی؟

بهترین انتخاب کدام است؟ لپ تاپ یا پی سی؟

روزی که آی پد به عرصه جهانی معرفی شد استیوجابز اعلام کرد که دیگر روزگار پی سی به سر رسیده و حالا عصر بعد از پی سی شروع شده است.
در سالهای اخیر با وجود ویندوز۸ آرتی و برنامه آفیس به صورت لمسی برروی رایانه هایی که به صورت لمسی کار می کنند دیگر نیازی به پی سی وجود ندارد. شاید گمان کنید با تکنولوژی های جدیدی که هر روزه شاهد تولد آنها هستیم دیگر نیازی به پی سی ها یا همان کامپیوتر های خانگی نباشد.شاید اینچنین باشد ولی چند دلیل محکم وجود دارد که با تکیه بر آنها می توان مانع شروع عصر بعد از پی سی ای که استیو جابز در مورد آن سخن گفته شد.

۱ـ پی سی ها یا همان کامپیوتر های خانگی از لحاظ قیمتی بسیار ارزان تراز لپ تاپ ها می باشند.

۲ـ کامپیوتر های خانگی یا پی سی ها قدرت و توان بالاتری نسبت به لپ تاپ ها دارند. پردازنده هایی که در لپ تاپ ها وجود دارند کوچک تر از پردازنده های پی سی هستند و برای اینکه لپ تاپ کمتر داغ کند و با هدف اینکه انرژی کمتری کصرف شود تولید می شوند.
اما افرادی که در کار تولید پی سی هستند با فراغ بال می توانند پردازنده های قوی تری را تولید کنند.باید بگوئیم زمانی که می خواهیم لپ تاپی را بخریم در نظر گرفتن سایز آن یک سری محدودیت را برای ما به دنبال خواهد داشت در صورتی که در مورد پی سی ها به هیچ عنوان اینگونه نیست.

لپ تاپ

لپ تاپ

اگر یک فن کوچک بر روی لپ تاپ نصب گردد مصرف انرزی نیز کمتر خواهد بود ولی همین موضوع در قدرت لپ تاپ نقش مهمی خواهد داشت ولی پی سی دراین مورد بدون محدودیت فعالیت می کند. به همین دلیل سازندگان پی سی با توجه به استاندارد هایی که وجود دارد حداکثر سرعت و قدرت را برای آن در نظر می گیرند.

پی سی این اجازهرا به شما می دهد که همزمان چند وسیله جانبی را به آن متصل کنید و دارای تعداد پورت بالاتری نسبت به لپ تاپ است در حالی که شما به راحتی تعداد پورت های کمی که در لپ تاپ وجود دارد را می بینید.
شما با پی سی قادر هستید چند نمایشگر اضافی را درآن واحد داشته باشید. تحقیقاتی که در این مورد انجام شده نشان داده که هرچقدر نمایشگر شما بهتر و باکیفیت تر باشد به همان اندازه نیز محصول تولید شده شما از گرافیک بهتری برخوردار خواهد بود.
در زمینه بازی نیز شما با پی سی بهتر عمل خواهید کرد در صورتی که لپ تاپ اینگونه نیست.
اگر از همه این موارد بگذریم کارت های گرافیک و صدا بر روی پی سی بهتراز لپ تاپ نصب و عمل می کنند.

پی سی ها ویژگی های دیگری نیز دارند که عبارتند از:
آسان ترکارکردن با نرم افزار هایی که به صورت حرفه ای و غیر حرفه ای برروی پی سی وجود دارد.
ترکیدهایی که در لپ تاپ وجود دارد گاهی یک کاربر حرفه ای را به دردسر می اندازد به گونه ای که آن کاربر موظف است صفحه کلید و موس جداگانه برای خود تهیه کرده وکلی وسیله وابزار به همراه خود داشته باشد؛ اما در خصوص پی سی اینگونه نیست و استفاده کنندگان پی سی می توانند با پائین ترین ویژگی ای که سیستمشان دارد با قدرت و سرعت بالاتری از یک برنامه حرفه ای استفاده کنند.

از یک پی سی مرده می توان به عنوان هارد و یا آکواریوم استفاده کرد: زمانی که لپ تاپ شما از کار می افتد وبه اصطلاح می میرد شما نمی توانید خیلی برای آن کاری بکنید ولی از یک کامپیوتر خانگی از کار افتاده می توانید به عنوان یک ذخیره وهارداستفاده کنید.
پی سی ها امنیت وعمر طولانی تری نسبت به دسکتاپ ها دارند: شما نمی توانید همچون لپ تاپ یک پی سی را نیز به همراه خود ببرید بنابراین احتمال اینکه پی سی شما به دست یک سارق بیفتد خیلی کم می باشد اما لپ تاپ ها اینگونه نیستند واز امنیت بسیار پائینی برخوردارند.

لپ تاپ

لپ تاپ

شما خود می توانید سازنده پی سی مورد علاقه خود باشید:
اگر سری به اینترنت بزنید خواهید دید که سایت های مختلفی وجود دارد که قطعات رایانه ای را فروخته وبه شما راهکار سرهم کردن یک پی سی مورد علاقه تان را می دهد.
با توجه به تمام موارد ذکر شده به این نتیجه میرسیم که باوجود اینکه داشتن لپ تاپ ورایانه های لوحی برای افراد در عصر حاضر یک امر ضروری به شمار می رود ولی قدرت بالا وقیمت ارزان و مقاوم بودن پی سی ها باعث می شود که یک پی سی هرگز ازبین نرود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *