#


بازوبند واقعیت مجازی چه کاربردهایی دارد؟

28 ژانویه 2019 بدون نظر 1705 بازدید

بازوبند واقعیت مجازی چه کاربردهایی دارد؟

واقعیت مجازی همان تلاشی است که انسان ها انجام می دهند تا بتوانند مرزهای میان دنیای واقعی و مجازی را از میان بردارند. به بیان دیگر تکنولوژی واقعیت مجازی دنیای واقعی را حذف می کند و دنیای مجازی در راستای همان دنیای واقعی در ان است. در این مطلب به بررسی بازوبند واقعیت مجازی می پردازیم که مسلما برای شما جذاب خواهد بود.

در واقعیت مجازی کاربر با بهره گیری از پلتفرم واقعیت مجازی وارد دنیایی می شود که در راستای همین دنیای واقعی است و نیازی ندارد که حتما به خوابی عمیق بروید. واقعیت مجازی این قابلیت را دارد تا بتواند زیبا ترین و عجیب ترین ایده ها را نیز جامه عمل بپوشاند.

دانشجویان دانشگاه ویتربی بازوبند هوشمند واقعیت مجازی را گسترش داده اند که قادر است برای انسان احساس لامسه را شبیه سازی کند. تکنولوژی واقعیت مجازی درحال پیشرفت است و هنوز باید راه طولانی را بپیماید تا بتواند به واقعیت نزدیک تر شود.

هدست‌های واقعیت مجازیدر زمینه دیداری و شنیداری پیشرفت های زیادی را داشته اند اما در احساس های دیگر مانند حس لامسه کار به خصوصی انجام نشده است و امید است تا بتوان در این حوزه نیز محصولاتی مطابق بر واقعیت مجازی را ارائه کرد.

ویژگی های بازوبند واقعیت مجازی

بازوبند واقیعت مجازی قادر است تا حس لامسه را به صورت طبیعی برای هر فرد اجرا کند. با بهره گیری از این فناروی جدید کاربر وقتی که بازوبند را به دست خود می بندد حس می کند واقعا شخصی دست او را لمس می کند و از این راه می تواند حس لامسه را به خوبی بفهمد. زمانی که کاربر این بازوبند را به دستش می بندد احساس لامسه مانند احساس لرزیدن در زمان بازی با بهره گیری از دسته بازی نیست . در این بازوبند ها از هیچ قسمت فیزیکی برای القا این حس استفاده نشده است.

در طرح اولیه این بازوبند کاربر با بستن بازوبند به دست خود فکر می کند که شخصی انگشت خود را روی دست وی می کشد. این بازوبند را باید در قسمت ارنج تا مچ دست ببندید.

بازوبند واقعیت مجازی

در قسمت های داخلی این بازوبند از اسپیکرهای هوشمندی استفاده شده است که قادرند این احساس را به فرد القا کنند که فرد دیگری انگشتانش را روی دست وی می کشد.

چیزی که در ازمایشگاه ها مورد بررسی قرار گرفته است ساخت راه هایی سخت افزاری است که سیگنال هایی را تولید می کند که قادر است در دنیای مجازی احساسات واقعی را برای هر فرد ایجاد کند. بازوبند معرفی شده تشکیل شده از تعداد زیادی محرکات صوتی است که حس لامسه را با لرزش خود می تواند ایجاد کند . اسپیکرهایی که در داخل بازوبند قرار دارد محرکاتی برای حس لامسه هستند .

با بستن این بازوبند ها احساس ارامشی در فرد ایجاد می شود. ساخت چنین ابزاری می تواند به ارتباط های اجتماعی نیز کمک کند. برای مثال فرض کنید شخصی برای دلداری دادن بهش ما دستش را روی شانه شما می گذارد این همان حس ارامشی است که از راه لامسه به فرد منتقل می شود.

فناوری واقعیت مجازی حالتی را برای فرد به وجود می اورد که با استفاده از حس لامسه می تواند استرس خود را کم کند و حتی بر بیماری هایی مانند افسردگی نیز فائق اید. این بازوبند به سالمندانی که فرزندانشان از ان ها دوراندکمک می کند تا بتوانند با بهره گیری از این بازوبند احساس خوبی را داشته باشند و ارامش برای ان ها به همراه داشته باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *