#


بازاریابی B2B چیست ؟

11 ژوئن 2019 بدون نظر 2499 بازدید

بازاریابی B2B چیست ؟

منظور از بازاریابی B2B بازاریابی محصولات یک کار و یا ارگان است . تکنیک های بازاریابی B2B براساس اصول بازاریابی مصرف کننده است و اما با روش خاصی اجرا می شود .مصرف کننده ها در زمان خرید هر محصول علاوه بر این که به قیمت آن توجه می کنند با سایر موارد مانند وضعیت و محبوبیت آن نیز توجه دارند این درحالی است که در بازاریابی B2B تنها روی قیمت و سود تمرکز می شود .

در این نوع از تجارت هر چیزی که بتواند خرید و فروش محصولات را سرعت بخشد و این کار را راحت تر کند در یک مکان واحد جمع می شوند. از موضوعات بسیار مهم و پرچالشی که امروزه در بازاریابی B2B وجود دارد این است که برای ترویج روابط از راه رسانه های اجتماعی راه های بسیار جدیدی کشف شود . در این میان شرکت هایی که در این زمینه حرفه ای بوده اند برای استفاده از رسانه های اجتماعی راه های بسیار جدید را برا منفعت خود پیدا کرده اند .

در بازاریابی B2B خرده فروشی جایگاهی ندارد و معمولا خریداران به دنبال این هستند تا عمده خرید کنند و از این راه سود بسیار خوبی را هم بدست آورند. خرده فروشی رسیک بسیار بالایی دارد و هم چنین خریداران هر جنسی را به صورت اینترنتی نمی خرند.

B2B بازاریابی B2B

انواع بازاریابی B2B

۱-بلاگ ها : بلاگ ها اگر به روز باشند باعث می شود تا مخاطبان بسیار زیادی به آن ها جذب شوند. بلاگ ها قادرند تا محتواهای بسیار زیادی از نوع نوشته ، عکس و .. را در خود جای دهند.

۲-جستجو : به هر میزان که الگوریتم های گوگل تغییرمی کند فنون سئو نیز در این زمینه دچار تغییر می شود و درنهایت پست را به پستی با حساسیت بالا تبدیل می کند البته در هر بازاریابی B2B باید حساب شود . برای مثال جدیدا تمرکز از روی کلمه های کلیدی برداشته شده است و به سمت هدف جست و جو کشیده می شود .

۳-فضای اجتماعی : شبکه های مجازی زمانی که شما در آن ها فعال باشید به شما چشم اندازهای بسیار مفیدی را در این باره می دهد. خریداران B2B هر روز بیش تر از قبل به دنبال فروشنده ها در این شبکه ها می گردند.

۴-ایمیل : اثری که این سرویس دارد به صورت کلی بسیار کم تر شده است اما به این زودی ها به صورت کلی از میان نخواهد رفت . برای زیاد شدن پیام ها در صندوق پیام ها از ابزاری به نام Linkedln استفاده می شود .

۵-ویدئو : این نوع محتوها می تواند در چند دسته قرار گیرد که ارزش دسته بندی های جداگانه را نیز دارد.

چه کسانی بهتر است از بازاریابی B2B استفاده کنند ؟

این نوع بازاریابی برای هر شرکتی که به شرکت دیگری چیزی را می فروشد می تواند مفید و موثر خواهد بود . این نوع از بازاریابی برای محصولات و کارهای بسیار زیادی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد . در این کمپین ها هدف همان کسانی هستند که روی تصمیم برای خرید تاثیر بسیار زیادی دارند . این مورد می تواند بسیاری از افراد از جمله کارمندان در سطح پایین یک شرکت و یا مدیر در سطح بالای یک شرکت باشد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *