#


بازاریابی در اقتصاد دیجیتال

25 آوریل 2019 بدون نظر 1321 بازدید

بازاریابی در اقتصاد دیجیتال

امروزه دنیای کسب و کار را اقتصاد دیجیتال دچار تحولاتی کرده است.در دنیای امروزه روابطی که بین خریداران و فروشنده ها وجود دارد مانند گذشته نیست و دچار تغییر و تحولاتی شده است و دیگر تنها فروشندگان نیستند که روابط بین آن ها را اداره می کنند.

امروزه دنیای دیجیتال کاری  کرده است تا همه افراد بتوانند به سرعت به جمع آوری اطلاعات بپردازند و امکانات، محصولات و سایر ویژگی های هر محصول را بدست آورند.زمانی که شرکت ها به شرکت های آنلاین تبدیل شدند شکل بازاریابی ان ها هم دچار تغییر شده است و به بازاریابی در اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است.

تحولاتی که اقتصاد دیجیتال ایجاد می کند باعث می شود تا کسب و کارهای بسیار جدیدی به وجود آیند. بعضی از این کسب و کارها عبارتند از : تبلیغات آنلاین ، تبلیغات ابری ،تجارت – الکترونیک.

اقتصاد دیجیتال

تبلیغات آنلاین

از جمله نتایج اقتصاد دیجیتال می توان به تبلیغات آنلاین اشاره کرد که توسعه زیادی هم یافته است. نمونه هایی که تبلیغ محور جدید آن هاست عبارتند از : امکانات رایگان ، راه های پرداخت جدید برای هزینه ها در اثر هر هزار نمونه و هزینه در ازای هر کلیک .

کسب و کارهای ابری

منظور از کسب و کارهای ابری آن دسته از امکانات و خدماتی است که از راه اینترنت به مردم ارائه می شوند.پیشینه کسب و کارهای ابری به سال ۱۹۹۰ برمی گردد .در این زمان در گوگل ، هاتمیل ؛ یاهو امکانات ایمیلی رایگانی از همین موارد ارائه شده است.این روش فوایدی دارند که عبارتند از :قابلیت گسترش و رشد ،آسان تر شدن همکاری ، هزینه اندک برای تنظیمات و کم تر شدن منابع عملیاتی .

گرایش های اساسی اقتصاد دیجیتال و بازاریابی B۲B

گرایش های اساسی که به همراه بقیه موضوعات اساسی و بنیادین برای پشتیبانی از بازاریابی B۲B برای گسترش برنامه ها و نوآوری در استراتژی بازاریابی عبارتند از : بیش تر شدن مشتری مداری ، افزایش بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی، ازمسیر تکی به سمت بازار تا رسیدن به بازاریابی چندکاناله و بیش تر شدن فشار برای بهینه تر شدن اجرای بازاریابی.

بازاریابی در اقتصاد دیجیتال

یکی از راهبرد های بازاریابی ،بازاریابی عصر چهارم است.که باعث شده است شرکت ها چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین با هم ارتباط برقرار کنند.برای ساختن یک برند، محتوا و سبک با هم ترکیب می شود و در آخر نیز باعث تکمیل کردن اتصال ماشین به ماشین با رابطه انسان با انسان می شود .همین نیز باعث می شود تا ارتباطات بین مشتریان نیز قوی تر از قبل شود.

همین نوع از بازاریابی باعث می شود تا بازاریابان بتوانند به اقتصاد دیجیتال وارد شوند . بازاریابی دیجیتال و بازاریابی به روش سنتی در کنار هم با عنوان بازاریابی نسل چهارم شناخته می شوند و با هم به هم زیستی می پردازند. هدف آن ها نیز این است که در مشتریان تمایلی ایجاد شود تا از برند موردنظر حمایت های لازم را انجام دهند.

نکته ای که در این جا وجود دارد این است که باید بدانید بازاریابی دیجیتال قصد ندارد تا جای بازاریابی به روش سنتی را بگیرد بلکه آن دو در مسیر مشتری هرکدام نقش های خود را برای این همزیستی انجام می دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *