#


ایکس وان لایت خوش قیمت ترین گوشی پائین رده نفوس

27 دسامبر 2017 يك نظر 1923 بازدید

ایکس وان لایت خوش قیمت ترین گوشی پائین رده نفوس

ایکس وان لایت خوش قیمت ترین گوشی پائین رده نفوس

تی پی لینک یکی از کمپانی های فعال در عرصه محصولات دیجیتالی است که توانسته در این زمینه تولیدات خوبی را وارد بازار نماید. این کمپانی به تازگی یک گوشی هوشمند با نام نفوس ایکس وان لایت را طراحی و تولید نموده است که به عنوان یک گوشی پائین رده شناخته می شود اما قیمت مناسبی که برای آن در نظر گرفته شده است موجب شده در میان کاربران به عنوان یک گوشی خوش قیمت شهرت پیدا کند.

مدت زمان زیادی است که کمپانی های چینی وارد عرصه گوشی های هوشمند شده اند؛ برخی از این کمپانی ها در ابتدای کار خود گوشی هایی تولید می کردند که کیفیت بسیار پائینی داشتند و قیمت کم آن ها موجب می شد تا افرادی که از لحاظ مالی ضعیف هستند نسبت به آن ها توجه بیشتری نشان بدهند. این کمپانی ها در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شرکت هایی هستند که در بازار تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارند.

کمپانی تی پی لینک یکی دیگر از کمپانی های چینی است که از دو سال پیش که وارد بازار گوشی های هوشمند شده توانسته گوشی های هوشمند متنوعی را تولید نماید و آن ها را با قیمت مناسبی وارد بازار کند. قیمتی که این کمپانی تازه وارد در مورد گوشی های هوشمند خود دارد موجب شده تا کاربران بسیاری به استفاده از این گوشی های ارزان قیمت روی بیاورند.

تی پی لینک که پیش تر به عنوان تولید کننده تجهیزات و وسایل شبکه شناخته می شد با تاسیس برند نفوس (Neffos) توانست گوشی های هوشمند خوبی را با قیمت کم عرضه نماید. این کمپانی به تازگی گوشی هوشمند پائین رده خود را با نام نفوس ایکس وان لایت وارد بازار کرده است که در ادامه به بررسی اختصاری در خصوص آن خواهیم پرداخت.

طراحی نفوس ایکس وان لایت

اگر به دنبال یک گوشی رده پائین هستید نباید انتظار داشته باشید تا از یک طراحی خارق العاده روبه رو باشید. اگر به ظاهر نفوس ایکس وان لایت توجه کنید ظاهر جالبی را خواهید دید؛ طراحی ظاهر این گوشی با وجود قیمت پائین آن جالب به نظر می رسد. کلیدهای ناوبری خازنی که در حاشیه این گوشی وجود دارد موجب شده تا ظاهر این گوشی حاشیه مناسبی را داشته باشد.

ابعادی که این گوشی هوشمند دارد با صفحه نمایش۵ اینچی آن سازگاری مناسبی دارد. کمپانی تی پی لینک در طراحی گوشی نفوس ایکس وان لایت به گونه جالبی عمل کرده است تا وزن سنگینی نداشته باشد به همین دلیل۱۳۸ گرم برای وزن این گوشی بسیار مناسب به نظر می رسد.

در این مدل از گوشی برند نفوس سه کلید ناوبری خازنی وجود دارد که دو تا از آن ها شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد و گاهی ممکن است کاربران در استفاده از این کلیدهای ناوبری دچار خطا شوند. کمپانی تی پی لینک در طراحی نفوس ایکس وان لایت از چراغ اعلان نیز استفاده کرده است که در هنگام شارژ شدن و یا دریافت اعلانی شما را مطلع خواهد کرد. شیشه ای که در طراحی این گوشی رده پائین استفاده شده است D2.5 می باشد و به طرز جالبی با بخش های کناره دستگاه هماهنگ شده و یکپارچگی مناسبی را دارد.

در طراحی گوشی ارزان قیمت تی پی لینک از درگاه یو اس بی نوع C استفاده نشده است و اسپیکر و میکروفونی که در آن تعبیه شده در دو سمت درگاه میکرو یو اس بی قرار داده شده است. طراحی و جنس به کار رفته در پنل پشتی دستگاه موجب می شود تا کاربران رضایت کامل را داشته باشند.

انحنای به کار رفته در پنل پشتی این دستگاه موجب می شود تا کاربران به هنگام استفاده از این گوشی با یک دست راحت تر عمل نمایند. قابی که در پنل پشتی قرار داده شده است پلاستیکی می باشد و به نحوی طراحی شده که به سادگی نلغزیده و کاربر به هنگام استفاده راحت تر عمل نماید.

محل قرارگیری کلیدهای پاور و کلیدمربوط به تغییر حجم صدا در بخش راست گوشی و در سمت کناری آن می باشد و لبه سمت چپ گوشی برای قرار گیری درگاه سیم کارت و کارت حافظه آن در نظر گرفته شده است.

حافظه ای که در این گوشی رده پائین تی پی لینک وجود دارد۱۶ گیگابایت حافظه داخلی می باشد اما می توان آن را تا۱۲۸ گیگابایت افزایش داد. برند نفوس در طراحی این گوشی ارزان قیمت حسگر اثر انگشت را در پنل پشتی قرار داده و قسمت زیرین دوربین را برای قرار گیری آن انتخاب کرده است و رنگ های خاکستری و طلایی برای این گوشی موجب شده تا کاربرانی که به دنبال گوشی های به صرفه هستند انتخاب رنگی محدود اما زیبایی را پیش رو داشته باشند.

نمایشگر نفوس ایکس وان لایت

نمایشگری که در این گوشی تی پی لینک به کار رفته۵ اینچ بوده و از نوع اچ دی است. پنلی که در این نمایشگر قرار داده شده از نوع IPS LCD می باشد ودارای رزولوشن۱۲۸۰ در۷۲۰ مگاپیکسل می باشد. رنگ هایی که در این گوشی دیده می شوند چندان جالب نیستند اما برای افرادی که به دنبال گوشی های ارزان قیمت هستند می تواند گزینه مناسبی به شمار برود.

نوار مشکی که در صفحه نمایش ایکس وان لایت قرار دارد به هنگام روشن بودن صفحه موجب می شود تا زیبایی آن لطمه ببیند و این برای یک گوشی هوشمند نکته جالبی به شمار نمی رود.

اسپیکر نفوس ایکس وان لایت

اسپیکر موجود در این گوشی در لبه پائینی آن قرار داده شده است و به عنوان اسپیکری تنها شناخته می شود که در پشت پنجره سمت راست این گوشی قرار داده شده است. دریچه ای که در بخش چپ گوشی دیده می شود به عنوان میکروفون به کار می رود و نباید آن را با اسپیکر دستگاه اشتباه گرفت. اسپیری که در این گوشی وجود دارد صدای بلندی نداشته و باید گفت صدای آن پائین تر از حد متوسط می باشد اما صدایی که از آن خارج می شود کیفیت مطلوبی دارد.

دوربین نفوس ایکس وان لایت

دوربینی که در پنل پشتی این دستگاه قرار گرفته دارای سنسور۱۳ مگاپیکسلی بوده و دیافراگم آنf/2.0 می باشد و فناوری فوکوس خودکار یکی دیگر از قابلیت های این گوشی به شمار می رود. دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور۵ مگاپیکسلی می باشد که از زاویه۸۴ درجه ای برای دید بهتر استفاده می نماید.

دوربین سلفی این گوشی دارای قابلیتReal Time Beauty می باشد که موجب می شود تصاویر سلفی بسیار با کیفیتی را برای خود ثبت نمائید. تنظیماتی که برای این دوربین سلفی وجود دارد بسیار ساده بوده و می توان به راحتی آن را انجام داد و از کیفیت بهتری برای ثبت تصاویر خود بهره مند گردند. دوربین این گوشی هوشمند قابلیت های دیگری نیز دارد که موجب می شود در صورت تمایل به داشتن گوشی ارزان قیمت می تواند پاسخگوی نیاز های کاربران باشد.

باتری نفوس ایکس لایت وان

باتری که این گوشی دارد دارای ظرفیت۲۲۵۰ میلی آمپر ساعتی می باشد و می توان گفت گزینه مناسبی برای این گوشی پائین رده می باشد و می تواند در صورت استفاده کم برای یک روز کامل پاسخگو باشد اما اگر قصد وبگردی دارید بهتر است انتظاری از این گوشی نداشته باشید؛ چرا که نمی تواند از پس این کارها بربیاید و باید به فکر جایگزینی بهتر باشید، اما اگر کار چندانی با گوشی ندارید و هزینه برایتان اهمیت دارد می توانید این گوشی را با خیال راحت استفاده نمائید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *