#


اپل و عدم رونمایی از مک بوک ایر رتینا در نمایشگاه WWDC 2018

3 می 2018 بدون نظر 1591 بازدید

اپل و عدم رونمایی از مک بوک ایر رتینا در نمایشگاه WWDC 2018

عدم معرفی مک بوک رتینا اپل در نمایشگاه WWDC

گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است حاکی از آن است که اپل ساخت و تولید مک بوک ایر رتینا را که جانشین مک بوک ایر بوده و دارای صفحه نمایش رتینا می باشد را به سه ماهه ی سوم سال۲۰۱۸ به تعویق انداخته و مراسم WWDC محلی برای نمایش این دستگاه جدید نخواهد بود.

عنوان شده است که اپل در خصوص حذف مک بوک۱۲ اینچی و مک بوک ایر در حال حاضر بر روی لپ تاپ۱۳ اینچی جدیدی کار می کند که دارای صفحه نمایش رتینا بوده و قیمت آن بسیار اقتصادی می باشد اما وب سایت Digitimes طی گزارش جدیدی که منتشر کرده ادعا داشته است که اپل تولید این لپ تاپ جدید خود را تا سه ماهه ی سوم سال جاری میلادی به تاخیر خواهد انداخت. احتمال داده می شود که قیمت لپ تاپ۱۳ اینچی جدید نزدیک به۸۹۹ دلار باشد. با این وجود به نظر می آید که احتمال معرفی اپل از این لپ تاپ در مراسم WWDC نباشد. گزارشی که از سوی دیجی تایمز منتشر شده حاکی از آن است که زنجیره ی تامین اپل تا زمانی که این کمپانی شروع تولید را تایید کند مجبور به جمع کردن قطعات می باشد.

دیجی تایمز اعلام کرده محصول جدیدی که اپل طراحی کرده نسخه ای به روز از مک بوک ایر می باشد؛ اما بی تردید کوپرتینونشین ها این قابلیت را دارند در زمینه نام تجاری این دستگاه تصمیماتی را اتخاذ نمایند. دیجی تایمز ادعا کرده است که لپ تاپ جدید اپل دارای طراحی ظریف و باریک بوده و صفحه نمایش رتینا و تازه ترین پردازنده ی موبایل اینتل بر روی این محصول قرار داده شده است؛ اما جزئیاتی همچون تعداد پورت ها هنوز معلوم نمی باشد. در گزارشی که دیجی تایمز منتشر کرده اینگونه عنوان شده است:

با توجه به گفته هایی که از سوی منابع نزدیک به زنجیره ی تامین بیان کرده است اپل زمان شروع تولید مک بوک ایر را به صورت انبوه را از تاریخ ابتدایی فصل دوم سال جاری به سه ماهه ی سوم سال تغییر داده است و آن ها اعتقاد دارند که این تصمیم گیری موجب انباشته شدن قطعات و بهره وری پایین می گردد و این موضوع تا زمانی که عرضه ی محصول جدید این کمپانی آغاز شود یعنی تا فصل سوم سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد. به طور ظاهری اپل به زنجیره ی تامینی که دارد اعلام نموده که تولید انبوه مدل جدید لپ تاپ برای سال۲۰۱۸ تا قبل از سه ماهه ی دوم سال شروع نمی شود. کوپرتینونشین ها هنوز دلیلی برای این تصمیم گیری ناگهانی را عنوان نکرده اند. بعضی از کمپانی هایی که با اپل مشارکت تجاری دارند بر این باور هستند که این تعویق به وجود آمده موجب می شود تا مشکلاتی در چند قطعه ی کلیدی همچون تراشه به وجود بیاید و در واقع به این مساله ارتباط دارد.

کوپرتینونشین ها در رویداد WWDC که در سال گذشته برگزار شد نطق اصلی داشته که در آن نسخه ی ارتقا یافته کلیه مدل های مک بوک را معرفی کرده است به همین دلیل احتمال دارد کوپرتینونشین ها علیرغم شروع نشدن فرایند تولید انبوه مک بوک جدید در رویداد WWDC که در سال جاری برگزار خواهد شد به شکل کوتاه و گذرا این لپ تاپ جدید را نشان دهند. کمپانی اپل این رویداد را با محوریت رونمایی از دستاوردهای نرم افزاری خود برگزار خواهد کرد اما برخی مواقع این این رویداد به عنوان رونمایی از محصولات سخت افزاری نیز استفاده خواهد شد. کوپرتینونشین ها در این مراسم که برای توسعه دهندگان می باشد تصمیم دارند تا از جدیدترین نسخه ی پلتفرم های نرم افزاری خود که در برگیرنده ی iOS 12 ،macOS 10.14 ،watchOS 5 و tvOS 12 معرفی خواهد نمود.

در ماه ژانویه ی سال۲۰۱۸ جزئیاتی که در ارتباط با جلسه ای که کریگ فدریگی سرپرست آن است افشا شده است که با توجه به آن نسخه ی به روز iOS و macOS با محوریت به وجود آوردن بهبودهای قابل ملاحظه در کارکرد و پایداری وارد کار خواهند شد؛ به این ترتیب مهندسان این کمپانی این امکان را دارند که در صورت آماده نبودن ویژگی های جدید آن ها را در سال آینده ی میلادی به پلتفرم های نام برده شده می افزاید؛ البته این مساله به این معنی نمی باشد که در سال جاری میلادی شاهد معرفی از هیچ ویژگی جدیدی نمی باشیم بلکه کمپانی اپل تصمیم دارد به جای افزودن بیش از اندازه ویژگی های جدید بر روی رفع باگ ها و مشکلات نرم افزاری مختلف اکوسیستم خود طی سال های گذشته تمرکز خواهد کرد. حال باید منتظر ماند و دید که اپل در خصوص عرضه ی لپ تاپ جدید خود چه تدبیری خواهد اندیشید و زمان قطعی رونمایی این لپ تاپ چه تاریخی تعیین خواهد کرد و محصول معرفی شده چه ویژگی هایی را دارا خواهد بود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *