#


اپل و نگاهی نزدیک به مک بوک پرو۱۳

27 دسامبر 2017 3 نظر 2043 بازدید

اپل و نگاهی نزدیک به مک بوک پرو۱۳

اپل و نگاهی نزدیک به مک بوک پرو۱۳

کمپانی اپل در سال۲۰۱۷ میلادی مک بوک پرو خود را عرضه نمود که دارای صفحه نمایشی۱۳ اینچی بوده است و در واقع نسخه جدیدتر و به روزتر لپ تاپی می باشد که از سوی این کمپانی در سال۲۰۱۶ میلادی عرضه شده است. در این لپ تاپ جدید به جای پردازنده های اسکای لیک از تراشه های پردازنده نسل هفتم کبی لیک استفاده شده است که موجب ارتقا یافتن سرعت پردازش اطلاعات گردیده است.

مطمئنا همه بر این مساله اتفاق نظر دارند که اپل یکی از برترین نام هایی است که در زمینه طراحی و تولید کامپیوترهای شخصی فعالیت دارد. حدود چهل و یک سال پیش بود که این کمپانی توانست اولین کامپیوتر خود را با نام اپل آی وارد بازار کرده و در اختیار مردم قرار دهد.

کمپانی اپل در حدود بیست و هفت سال پیش موفق شد رایانه قابل حمل خود را با نام مکینتاش پروتیبل طراحی و تولید نماید که دارای ظاهری زمخت بود و بسیار سنگین و حجیم به نظر می رسید. وزنی که این کامپیوتر قابل حمل داشت کمی بالا و به میزان۷.۲ کیلوگرم بود و قیمت بسیار زیادی نیز برای آن در نظر گرفته شده بد. قیمت۷۳۰۰ دلاری برای این کامپیوتر قابل حمل موجب شده بود تا به عنوان یک رایانه گران قیمت شناخته شود و هر کسی قدرت خرید آن را نداشته باشد.

پس از کامپیوترهای آی مک این کمپانی اقدام به طراحی مک بوک پرو نمود که دومین مدل رایانه ها این کمپانی به شمار می رود و در خصوص پردازنده های آن ها به جای تراشه های Power PC از پردازنده های Core استفاده شده است که شرکت اینتل کار طراحی آن ها را بر عهده داشته است.

این کمپانی پس از مدل های مختلفی از لپ تاپ ها و کامپیوترها که روانه بازار کرد در حال حاضر نسخه ارتقا یافته مک بوک پرو را وارد بازار کرده است که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

طراحی مک بوک پرو۱۳ اینچی

زمانی که با مک بوک پرو برای نخستین بار روبه رو می شوید به جزء زیبایی و بی نقصی چیزی در آن مشاهده نخواهید کرد. این کمپانی با طراحی زیبای مک بوک پرو قصد داشته حد آرامانی دقت در مهندسی را به دیگر رقبای خود نشان دهد و در این کار تا حدودی نیز موفق عمل کرده است.

اگر لبه های این لپ تاپ زیبا را لمس کنید متوجه خواهید شد که دو نیمه پائین و بالای آن تا چه اندازه با یکدیگر مطابقت دارند و این مساله می تواند موجب هیجان زدگی شما شود. اپل در طراحی دو نیمه مک بوک از قطعاتی جداگانه استفاده کرده است اما زمانی که این دو قطعه بر روی یکدیگر قرار می گیرد شما قطعه ای صاف و یکدست را مشاهده خواهید کرد که از آلومینیوم درست شده و کاملا یکپارچه است.

کمپانی اپل برای این مدل ازلپ تاپ های خود دو رنگ خاکستری و نقره ای را در نظر گرفته است که موجب می شود لپ تاپ زیباتر به نظر برسد. لوگوی درخشان ایمن کمپانی جای خود را با لوگوئی که براق بوده و از یاقوت کبود درست شده است عوض کرده و در مک بوک پرو خودنمایی می کند.

این تغییر رنگ لوگو موجب شده تا لپ تاپ مک بوک پرو با نمونه عادی خود هماهنگی بیشتری داشته باشد. در طراحی لولاهای این لپ تاپ نیز به جای کاورهای پلاستیکی از نمونه های آلومینیومی استفاده شده است اما برای اتصال بخش زیرین این لپ تاپ به مانند گذشته از پیچ های پنج سر استفاده شده است و این بخش هیچ تغییری را پیدا نکرده است.

حاشیه های صفحه نمایش این لپ تاپ کمتر شده و این مساله موجب شده است تا لپ تاپی کوچک تر و سبک تر از گذشته داشته باشیم. وزنی که این لپ تاپ ارتقا یافته دارد۱.۳۷ کیلوگرم می باشد و ضخامت کلی آن چیزی کمتر از۱۵ میلی متر است که موجب می شود تا لپ تاپ زیبایی خود را بیشتر نشان دهد.

لولاهای محکم و مقاومی که در این لپ تاپ به کار رفته موجب می شود تا صفحه نمایش آن چرخشی تا زاویه۱۴۰ درجه داشته باشد و هیچ لرزشی در حین انجام کارهای تایپی در صفحه نمایش آن دیده نمی شود. زمانی که این لپ تاپ جذاب را باز کنید ترک پد موجود در ان توجه شما را به خود جلب خواهد کرد که بخش وسیعی از پایه آن را در اختیار خود قرار داده است.

صفحه نمایش و پایه ای که بر روی آن قرار گرفته دارای استحکام بسیار زیادی است و علیرغم ضخامت کم می تواند مقاومت بالایی در برابر خمیدگی داشته باشد و به طور کلی باید گفت اپل در طراحی این لپ تاپ دقت بسیار زیادی را به کار برده است تا بتواند محصولی زیبا و در عین حال کاربردی را ارائه نماید.

این لپ تاپ جدید با وجود وزن و ضخامت کمی که دارد به عنوان کوچک ترین لپ تاپ دنیا شناخته نمی شود اما همچنان از آن به عنوان پریمیوم ترین لپ تاپ در جهان نام برده می شود. کمپانی اپل زبان طراحی مخصوص به خود را دارد که موجب می شود تا گاهی به عنوان محافظه کار و یا کسل کننده شناخته بشوند اما با وجود این اپل همواره در کارهای خود تلاش بسیاری را انجام داده و توانسته محصولاتی قابل قبول را تولید نماید.

کیبورد مک بوک پرو اپل

کمپانی اپل در سال گذشته زمانی که مک بوک۱۲ اینچی خود را معرفی می کرد در خصوص مکانیزم کیبوردی که تازه طراحی بود نیز رونمایی کرده و آن را به نام مکانیزم پروانه ای معرفی نمود. اپل در خصوص این مکانیزم ادعا دارد کیبورد باریک تر از گذشته می شود و عملکرد بهتر ودقیق تری نیز خواهد داشت. به نظر این غول عظیم فنوری زمانی که کاربران از این کیبورد برای تایپ استفاده نمایند تجربه لذت بخشی را به دست خواهند آورد و این کیبورد یکی از نکات مثبت لپ تاپ مک بوک پرو به شمار می رود.

عمقی که صفحه کلیدهای این کیبورد برای حرکت دارد ۰.۵ میلی متر است که موجب شده برخی از کاربران عنوان کنند در صورتی که مدت زمان زیادی از این صفحه کلید برای تایپ استفاده شود افراد خسته خواهند شد. علاوه بر عمق حرکتی کم صدایی که به هنگام تایپ با این کیبورد تولید می شود نسبت به کیبوردی که در نسل پیش از آن به کار رفته کمی بیشتر خواهد بود و این می تواند یک نکته منفی در خصوص کیبورد مک بوک پر به شمار برود.

ترک پد مک بوک پرو اپل

اگر به صفحه کیبورد این لپ تاپ جدید نگاه کنید در فاصله ای کمی پائین تر از آن ترک پدی را خواهید دید که نسبت به نسل پیش از خود کمی افزایش اندازه داشته است. اندازه بزرگی که این ترک پد در مک بوک پرو دارد موجب شده تا قسمت اعظمی از محل استراحت دست را که بر روی این لپ تاپ وجود دارد در انحصار خود قرار دهد و موجب شده تا کاربر بتواند فضای بیشتری در اختیار داشته و ژست های حرکتی چند انگشتی را انجام دهد.

تنها نکته ای که در خصوص این ترک پد باید عنوان کنیم تاخیر بسیار ناچیزی است که میان حرکت انگشت و نشان گر ماوس وجود دارد که می توان آن را نادیده گرفت چرا که این تاخیر بسیار کم بوده و اصلا به چشم نمی آید.

صفحه نمایش مک بوک پرو

اپل به عنوان یکی از کمپانی هایی شناخته می شود که برای با کیفیت تر دیده شدن صفحه نمایش تولیدات خود وسواس زیادی را به خرج می دهد.این کمپانی همواره از پنل های خوبی در تولیدات خود استفاده کرده است و در خصوص مک بوک پرو از لپ تاپی۱۳ اینچی استفاده کرده است که همچون گذشته رتینا می باشد و رزولوشن آن۱۶۰۰ در۲۵۶۰ پیکسل می باشد. حداقل روشنایی به کار رفته در نمایشگر مک بوک پرو۳.۳۱ نیت است که موجب شده این نمایشگر گزینه بسیار مناسبی برای لپ تاپ جدید اپل به شمار برود.

اسپیکر مک بوک پرو

اسپیکرهای تعبیه شده در لپ تاپ جدید اپل در دو سمت کیبورد قرار دارند و به عنوان اسپیکرهای بسیار با کیفیتی شناخته می شوند. زمانی که این اسپیکرها به منبع تغذیه به صورت مستقیم متصل شوند تقویت صدای آن به نقطه اوج خود خواهد رسید و صدایی کاملا شفاف و بدون هیچ گونه نویزی به گوش خواهد رسید.

دوربین

در مک بوک پرو اپل دوربین فیس تایم قرار داده شده است که دارای رزولوشن۷۲۰ پی می باشد و نمی توان از آن برای برقراری تماس ویدئویی استفاده کرد.

باتری مک بوک پرو

اپل در طراحی مک بوک پرو۱۳ اینچی خود از یک باتری۵۴.۵ وات ساعتی استفاده کرده است که در مقایسه با باتری به کار رفته در نسل پیش از خود دارای۲۷ درصد کاهش می باشند. این کمپانی معتقد است به دلیل بالا رفتن توان پردازشی ظرفیت باتری کمی کاهش پیدا کرده و این کاهش ظرفیت باتری هیچ تاثیر منفی در شارژدهی آن نداشته است. این موارد به همراه موارد دیگر موجب شده تا لپ تاپ مک بوک پرو به عنوان یک لپ تاپ کاربردی شناخته شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *