#


انتشار تصاویر مربوط به گوشی های بدون حاشیه ایکس زد۲ و نسخه کامپکت آن

25 فوریه 2018 بدون نظر 1975 بازدید

انتشار تصاویر مربوط به گوشی های بدون حاشیه ایکس زد۲ و نسخه کامپکت آن

سونی و انتشار تصویر گوشی های بدون حاشیه اکسپریا ایکس زد۲ و نسخه کامپکت آن

سونی ژاپنی توانسته طی ماه های اخیر گوشی های هوشمند جدیدی را طراحی و تولید نماید که به احتمال خیلی زیاد پرچم داران جدید این کمپانی خواهد بود. به تازگی در خصوص گوشی های هوشمند اکسپریا ایکس زد۲ و ایکس زد۲ کامپکت تصاویری منتشر شده است که موجب می شود کاربران و علاقه مندان همیشگی محصولات سونی بتوانند آشنایی بیشتری با این مدل از گوشی های سونی داشته باشند. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که این دو گوشی هوشمند دارای حاشیه های بسیار باریکی هستند که برای صفحه نمایش آن در نظر گرفته شده است و می تواند پاسخگوی مناسبی برای سلایق مختلف باشد.

برخلاف کمپانی های بسیاری که در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت دارند و طی سال های اخیر از طراحی بدون حاشیه و صفحه نمایش های کشیده که دارای ابعاد تصویر۱۸ به۹ است استفاده نموده اند کمپانی وسنی ترجیح داد تا همچنان در تولید گوشی های هوشمند خود از طراحی قدیمی خود استفاده نماید و گوشی هایی با حاشیه های بسیار صفحه نمایش و نسبت تصویر۱۶ به۹ استفاده کرده و زبان طراحی خود را تغییر ندهد. اما در حال حاضر این کمپانی گویا تغییر رویه داده و در آینده ای نزدیک گوشی هایی را عرضه خواهد کرد که دارای صفحه نمایش های بدون حاشیه می باشند. ایوان بلس که به عنوان یک افشاگر شناخته شده فعالیت دارد در روزهای گذشته تصویری از جدیدترین گوشی های هوشمند سونی را انتشار داده است که در طراحی آن ها از صفحه نمایش های بدون حاشیه استفاده شده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده گوشی هایی که تصاویر آن ها منتشر شده به نام اکسپریا ایکس زد۲ و ایکس زد۲ کامپکت در نمایشگاه MWC2018 رونمایی خواهند شد و کاربران می توانند نسبت به این دو گوشی هوشمند اطلاعات بیشتری را به دست بیاورند.

با توجه به اطلاعاتی که کاربران پرچم داران سونی عنوان کرده اند گوشی اکسپریا ایکس زد۲ دارای صفحه نمایش۵.۷ اینچی می باشد در صورتی که مدل کامپکت این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش۵.۰ اینچی است. در هر دو مدل این گوشی ها از پردازنده پر قدرت کوالکام به عنوان قلب تپنده آن ها استفاده شده است که به نام اسنپدراگون۸۴۵ شناخته می شود. دو گوشی فوق به صورت پیش فرض با اندروید اوریو۸.۰.۰ به وسیله سونی وارد بازار خواهند شد تا در اختیار کاربران و علاقه مندان این محصولات قرار بگیرند.

در طراحی اکسپریا ایکس زد۲ از ترکیب شیشه سه بعدی و آلومینیوم استفاده شده است و با توجه به زبان طراحی مدرنی که در آن قرار داده شده دارای نسبت تصویری است که در مقایسه با نسل قبلی پرچم داران سونی بالاتر می باشد. پنل های شیشه ای که در این گوشی ها به کار رفته براق می باشند و کمپانی ژاپنی در طراحی این مدل از گوشی های خود از رنگ های نقره ای و مشکی و صورتی و سبز استفاده کرده و با این چهار رنگ آن ها را وارد بازارهای جهانی خواهد نمود.

از سوی دیگر سونی در طراحی نسخه کامپکت گوشی جدید خود از بدنه ای بسییار مقاوم و ضد خش استفاده نموده که از جنس پلی کربنات می باشد. صفحه نمایشی که برای هردوی این گوشی ها به کار رفته فول اچ دی می باشد و از گوریلاگلس۵ برای پوشاندن آن ها استفاده شده است که موجب می شود در برابر ضربه های وارد شده و خراشیدگی در امان باشند.

در خصوص سنسور به کار رفته در دوربین پرچم دار جدید سونی باید بگوئیم همان سنسور۱۹ مگاپیکسلی می باشد که پیش از این در گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم استفاده شده است. این سنسور دارای قابلیت های بالایی می باشد و می تواند ویدئوهای۴K HDR ثنت نماید. یکی دیگر از قابلیت های این سنسور ثبت فیلم های سوپر اسلوموشن می باشد که دارای رزولوشن فول اچ دی نیز هستند. البته سونی در چینش دوربین گوشی اکسپریا ایکس زد۲ نسبت به دیگر مدل های کمی متفاوت عمل خواهد کرد درست همچون گوشی ایکس ای۲ که یکی از گوشی های میان رده این کمپانی محسوب می شود و گوشی ایکس ای۲ اولترا که چندی پیش در جریان نمایشگاه CES معرفی شدند. حسگر اثر انگشتی که سونی در پرچم داران جدید خود قرار داده نیز به مانند گوشی های بسیار دیگر در پنل پشتی قرار داده شده است و دیگر آن را به صورت ادغام شده با کلید پاور نخواهیم دید.

سونی برای قرار دادن اسپیکرهای اس فورس پنل جلویی این گوشی های جدید را در نظر گرفته است و در خصوص گوشی ایکس زد۲ باید بگوئیم به دلیل سیستم فیدبک هپتیکی صدایی که از آن خارج می شود به صورت هماهنگ با لرزش گوشی خواهد بود. البته ناگفته نماند سونی از این قابلیت در خصوص نسخه کامپکت پرچم داران جدید خود استفاده نکرده است و این گوشی هوشمند فاقد این ویژگی می باشد.

در خصوص اکسپریا ایکس زد۲ سونی از باتری به ظرفیت۳۱۸۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است که دارای قابلیت شارژ با استفاده از پورت یو اس بی نوع C می باشد البته ناگفته نماند این گوشی هوشمند را به صورت بی سیم نیز می توان شارژ کرد. در مقابل باتری به کار رفته در نسخه کامپکت دارای ظرفیت۲۸۷۰ میلی آمپر ساعتی می باشد و کاربران نمی توانند آن را به صورت بی سیم شارژ نمایند. با توجه به مشخصات ذکر شده باید منتظر ماند و دید که سونی از چه قابلیت های دیگری در خصوص پرچم داران جدید خود استفاده کرده است و آن ها را در نمایشگاه MWC به چه ویژگی های دیگری معرفی خواهد نمود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *