#


اشاره پتنت اسنشال به سنسور دوربین جای گرفته در زیر نمایشگر

13 مارس 2018 بدون نظر 1343 بازدید

اشاره پتنت اسنشال به سنسور دوربین جای گرفته در زیر نمایشگر

ثبت پتنت اسنشال و قرار گیری سنسور دوربین در زیر صفحه نمایش

کمپانی اسنشال به تازگی پتنت جدید را ثبت کرده است که نشان دهنده سنسور دوربینی در قسمت زیرین صفحه نمایش این گوشی می باشد و می تواند کاربرد بسیار بالایی داشته باشد. کمپانی اسنشال با ارائه گوشی هوشمند اسنشال PH-1آن را به عنوان نخستین گوشی هوشمند این کمپانی عرضه نموده که دارای بریدگی در صفحه نمایش آن می باشد. این کمپانی برای اینکه بتواند سنسور دوربین را در صفحه نمایش گوشی هوشمند خود قرار دهد در قسمت بالای صفحه نمایش یک بریدگی کوچک را در نظر گرفته است. این بریدگی می تواند بهترین محل برای قرار دادن سنسور دوربین بوده و موجب ثبت تصاویر سلفی بسیار با کیفیتی خواهد بود.

بعد از آنکه کمپانی اپل هم با گوشی هوشمند آیفون۱۰ روندی شبیه به اسنشال را در برنامه کاری خود قرار داد، در حال حاضر کمپانی های بسیاری قدم در این عرصه گذاشته اند و در کنگره جهانی موبایل که در بارسلونا برگزار شده بود، کمپانی های سازنده بسیاری را دیدیم که جدیدترین تولیدات خود را به همراه بریدگی ای در بالای صفحه‌ نمایش راهی بازار کردند. با این وجود، احتمالا تمام کمپانی ها قرار نیست که بریدگی بالای صفحه ‌نمایش را برای قرار دادن سنسورهای دوربین به یک سنت و بهانه ‌ای برای خود کنند. پس از سرچ در خصوص پتنت ‌هایی که به ثبت‌ رسیده به وسیله اسنشال، ۲ پتنت جالب را مشاهده کردیم که در ارتباط به تعبیه سنسور دوربین می باشد و می تواند به عنوان گزینه ای ایده آل برای قرارگیری دوربین سلفی به شمار بیاید.

نخستین پتنت به دوربینی اشاره می کند که مانند نمونه ‌ی استفاده شده در گوشی Vivo Apex، در درون بدنه تعبیه شده است و در موارد لزوم، از بخش بالایی بدنه دیده خواهد شد؛ اما پتنت دوم، جذابیت بالایی داشته و به عنوان یک پتنت خلاقانه محسوب می شود. در خصوص این پتنت باید بگوئیم که سنسور دوربین در بخش زیرین صفحه ‌نمایش تعبیه شده است و به ‌واسطه ‌ی جمع کردن یکجای نوری که به وسیله صفحه ‌نمایش ساطع می گردد، دوربین کارعکس برداری خود را آغاز خواهد کرد و می تواند ثبت تصاویر را شروع کند.

استفاده از این پتنت می تواند به اسنشال در تولید گوشی‌ هوشمندی که هیچگونه حاشیه ای نداشته و بریدگی صفحه‌ نمایش نیز در آن دیده نمی شود کمک بسیار زیادی کرده و محصولی فوق العاده را طراحی نماید. اینگونه دیده می شود که برای اجرای چنین طرحی، باید بخش شفاف و واضحی در قسمت بالای دوربین به وجود آید تا به تابش و بازتابشی که نور به وسیله نمایشگر دارد اجازه داده شود؛ با این وجود مشخص نمی باشد که چنین چیزی در مرحله عمل موجب می شود دستگاهی زیبا طراحی شود یا خیر؛ البته این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که بسیاری از پتنت‌ها هرگز، به واقعیت تبدیل نخواهند شد؛ به همین جهت نمی‌ توان با قطعیت در خصوص اجرای چنین موردی در سال های آینده نظر داده و آن را تضمین کرد.

با توجه به پتنت نام برده شده می‌ توان به سعی ای که سازندگان گوشی ‌های هوشمند برای بهبود و پیشرفت دستگاهی بدون هیچ حاشیه و بریدگی پی برده و نسبت به تلاش آن ها اطمینان داشت که در آینده ای نزدیک این کمپانی ها تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا بتوانند محصولی خاص و زیبا را تولید نمایند که هیچ گونه حاشیه و بریدگی در مورد آن اجرا نشده باشد. با توجه به اعتقاد بسیاری از افراد و متخصصین این حوزه، بریدگی بالای صفحه ‌نمایش یکی از بدترین و ناراحت کننده ترین تِرِندی می باشد که طی سالها و روزهای اخیر در میان سازندگان گوشی های هوشمند باب شده و بسیار از آن در طراحی گوشی های هوشمند خود استفاده می کنند؛ به همین جهت تلاش برای از میان برداشتن این بخش چندان دور از ذهن نبوده و می تواند ایده ای بسیار جالب و کارآمد باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *