#


آیا هوآوی در ۵ سال آینده در بازار لپتاپ از HP و اپل پیشی می گیرد؟

هواوی
15 ژوئن 2017 بدون نظر 1315 بازدید

آیا هوآوی در ۵ سال آینده در بازار لپتاپ از HP و اپل پیشی می گیرد؟

آیا هوآوی در ۵ سال آینده در بازار لپتاپ از HP و اپل پیشی می گیرد؟

شرکت هوآوی که از جمله شرکت های نو پا در زمینه طراحی و تولید گوشی های همراه هوشمند به شمار می رود و توانسته به سرعت جایگاه ممتازی در بازار تلفن همراه از آن خود کند، قصد دارد تا با ورود به بازار لپ تاپ و کامپیوتر شخصی، ظرف ۵ سال آینده به یکی از قدرت های این حوزه تبدیل شود.

به گزارش ازمن بپرس بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت هوآوی، این شرکت در عرض ۳ تا ۵ سال آینده به عنوان یکی از بزرگ ترین سازندگان کامپیوترهای شخصی از شرکت های همچون اپل، لنوو و اچ پی پیشی خواهد گرفت.

لپ تاپ هایی با عنوان  MateBook:

در ماه می سال جاری میلادی یعنی اردیبهشت ماه سال جاری این شرکت چینی خبری در خصوص تولید لپ تاپ هایی با عنوان MateBook D، MateBook X و MateBook E منتشر کرد. با توجه به این اخبار MateBook X از جمله لپ تاپ هایی است که قرار است با MacBook اپل رقابت کند. بر اساس همین اخبار می توان گفت این شرکت راه خود را برای ورود به بازار کامپیوترهای شخصی باز کرده است.

توانایی در تولید گوشی هوشمند:

مدیر اجرایی این شرکت در مصاحبه ای اعلام کرده است که هر گاه شرکت هوآوی تصمیم گرفته است تا در حوزه ای وارد شود و محصولی در آن حوزه به بازار ارائه دهد بسیار موفق عمل کرده است و به یکی از رهبران کلیدی آن حوزه تبدیل شده است. او همچنین اضافه کرده است که این امر به دلیل ابتکار عملی است که در دست این شرکت قرار دارد. وی عقیده دارد این شرکت توانایی های منحصر به فرد خود را پیش از این در زمینه تولید گوشی های هوشمند به نمایش گذاشته است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص زمانی که قرار است شرکت هوآوی صدر نشین فروش لپ تاپ در بازار جهانی شود گفته است که به احتمال زیاد حداکثر ظرف مدت ۵ سال آینده این شرکت به عنوان صدر نشین در میان تولید کنندگان لپ تاپ خواهد بود.

متاسفانه طی سال های اخیر رونق بازار کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ افت شدیدی داشته است اما در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ میلادی یعنی اواخر سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ شمسی توانسته است تا حدود ۰٫۶ درصد رونق پیدا کند. هر چند این میزان افزایش رونق مطلوب نیست اما رشد مثبت امیدوار کننده ای است.

بر اساس آمار منتشر شده از IDC شرکت های تولید کننده لپ تاپ از جمله دل، اچ پی، لنوو، اپل و ایسر از جمله ۵ بازیگر برتر در بازار لپ تاپ هستند و بر اساس اخبار منتشر شده از هوآوی این شرکت ظرف ۵ سال آینده به برترین تولید کننده لپ تاپ تبدیل خواهد شد.

صدرنشینی در بازار فروش لپ تاپ در سالهای آینده:

بر اساس اظهار نظر مدیر اجرایی شرکت هوآوی، این شرکت مطمئن است که ظرف ۵ سال آینده صدر نشین بازار فروش لپ تاپ خواهد بود. وی بیان کرده است که در زمینه طراحی و ساخت لپ تاپ ها تکنولوژی های مشترکی با تکنولوژی های استفاده شده در طراحی و ساخت گوشی های هوشمند وجود دارد و چون شرکت هوآوی در زمینه تکنولوژی های استفاده شده در طراحی و ساخت گوشی های همراه هوشمند از قبیل استفاده از هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و همچنین واقعیت مجازی به شکوفایی کامل رسیده است بنابراین می تواند از شکوفایی در زمینه ساخت لپ تاپ های منحصر به فرد نیز استفاده کند و به یکی از قدرت های طراحی و تولید لپ تاپ تبدیل شود.

جایگاه سوم فروشنده تلفن همراه در سهم بازار جهان:

فعالیت شرکت هوآوی با طراحی و ساخت تلفن های هوشمند شروع شد و در این زمینه این شرکت توانست علی رغم نوپا بودن به موفقیت های بی نظیری دست یابد. در آمد سالیانه این شرکت در سال ۲۰۱۶ میلادی در حدود ۱۷۸ میلیارد یوآن معادل ۲۶٫۱۹ میلیارد دلار بوده است. همچنین این شرکت توانسته است در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۳۹ میلیارد دستگاه تلفن همراه هوشمند را در بازار موبایل ارائه دهد و این میزان باعث شده است این شرکت جایگاه سوم فروشنده تلفن همراه در سهم بازار جهان برای فروش تلفن همراه هوشمند را به خود اختصاص دهد.

تاکتیک راهبردی برای ساخت یک اکو سیستم برای جذب مشتری:

از طرفی مدیر عامل بخش سرویس مشتری تلفن های هوشمند هوآوی در آخرین اظهار نظر خود بیان داشته است که تا سال ۲۰۲۱، این شرکت به عنوان یکی از برترین تولید کننده گان تلفن همراه هوشمند در جهان معرفی خواهد شد. شاید کمی عجیب باشد که با وجود رکود در بازار کامپیوتر و لپ تاپ، این شرکت چنین ادعایی را داشته باشد اما از طرفی می توان گفت این موضوع یک تاکتیک راهبردی برای ساخت یک اکو سیستم برای جذب مشتری برای محصولات هوآوی است.

تاکتیک ایده اتصال همه چیز به هم:

از دیگر محصولات این شرکت می توان به ساعت هوشمند هوآوی و همچنین روتر های وای فای اشاره کرد. شاید استراتژی هوآوی در جذب مشتری با استفاده از تاکتیک ایده اتصال همه چیز به هم یکی از نقاط مثبت این شرکت در تولید محصولات مختلف است. همچنین این استراتژی بر اساس گفته مدیر اجرایی هوآوی یکی از عواملی است که باعث رونق گرفتن کسب و کار در این شرکت شده است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *