#


کلیدهای میانبر مفید کیبورد چه کاربردی دارند؟

17 نوامبر 2018 بدون نظر 2021 بازدید

کلیدهای میانبر مفید کیبورد چه کاربردی دارند؟

آشنایی بیشتر با کلیدهای میانبر مفید کیبورد

به صورت میانگین هر فردی که هر روز هشت ساعت را جلوی کامپیوتر می نشیند با به کار بردن ماوس به جای کیبورد در طول سال شصت و چهار ساعت از زمانش را بیشتر از دست می دهد.

کلیدهای میانبر بسیاری وجود دارند که روزانه با آن ها سر و کار داریم. به طور مثالCtrl + C برای کپی کردن و یا Ctrl + V برای جانمایی. ولی کلیدهای میانبر بسیاری نیز وجود دارند که تاکنون آن ها را استفاده نکرده ایم که در ادامه قصد داریم تا شما را با آن ها آشنا کنیم.

Redo

برای استفاده کنندگان از ویندوز: تمامی ما اطلاع داریم که نقش Ctrl + Z در ویندوز به صورت مرحله به مرحله برگشتن به عقب می باشد ولی آیا اطلاع داشتید که کلیدهای میانبری برعکس این کار هم وجود دارد؟ با شورتکات Ctrl + Y می توانیم یک یا چند گام به جلو برویم.

برای کاربران مک: Command + Shift + Z

اسکرین شات از پنجره فعال

برای کاربران ویندوز: کلید Print Screen از مجموعه صفحه عکس می گیرد ولی چنانچه قصد دارید تنها از پنجره فعال اسکرین شات بگیرید کلیدهای میانبر Alt + Print Screen را به همراه هم بزنید. به این ترتیب دیگر احتیاجی نیست اسکرین شات را ویرایش نمایید.

برای کاربران مک: Command + Shift + 4 پس از آن کلید Space را کلیک کنید. این کار مکان نما از crosshair به ایکون مربوط به دوربین متغیر خواهد بود . اکنون بر روی پنجره ای که قصد دارید اسکرین شات بگیرید کلیک کنید.

ابزار عکس گرفتن

برای استفاده کنندگان از ویندوز: برای اسکرین شات گرفتن از قسمتی از صفحه کلیدهای میانبر Windows + Shift + S را به صورت هم زمان فشار دهید و قسمتی از صفحه که قصد دارید آن را ذخیره نمایید را انتخاب کنید. قسمت انتخابی در کلیپبورد ذخیره می شود.

برای استفاده کنندگان از مک: Command + Shift + 4 این کلیدهای میانبر مکان نما را از arrow به crosshair تغییر می دهد.  و حال روی پنجره موردنظر باید کلیک کرده  و crosshair را دور بخش هایی که می خواهید بکشید.

پوشه جدید

برای استفاده کنندگان از ویندوز: شایع ترین روش برای درست کردن پوشه جدید راست کلیک و انتخاب گزینه فولدر جدید می باشد. شیوه راحت تر زدن هم زمان سه کلید Ctrl + Shift + N است.

برای افرادی که از مک استفاده می کنند: Shift + Command + N

صفحه کلید ایموجی ها

برای استفاده کنندگان از ویندوز۱۰: با زدن این کلیدهای میان بر صفحه کلید ایموجی به نمایش در خواهد آمد.

برای استفاده کنندگان از مک: مکان نما را در بخشی از صفحه که قصد دارید ایموجی را وارد نمایید قرار دهید و کلیدهای Command + Control + Spacebar را هم زمان فشار دهید.

Minimize کردن تمام پنجره ها

برای استفاده کنندگان از ویندوز: با فشار دادن هم زمان کلیدهای Windows + M همه ی پنجره های باز را به صورت  Minimize در می آورد.

برای استفاده کنندگان مک: Option + Command + M

قفل کردن پنجره

برای استفاده کنندگان از ویندوز: در صورتی که Minimize کردن پنجره ها کافی نمی باشد با کلیدهای میانبر Windows + L پنجره را می توانند قفل کنند. برای باز کردن آن باید رمز عبور ویندوز را وارد نمایید.

برای استفاده کنندگان از مک: Control + Shift + Power

حالت ناشناس مرورگر کروم

برای استفاده کنندگان از ویندوز: بیشتر ما می دانیم که در مرورگر کروم کلیدهای میانبر Ctrl + N و Ctrl + T برای باز کردن پنجره و صفحه جدید می باشند ولی در صورتی که قصد دارید از حالت مجازی مرورگر کروم استفاده نمایید باید از کلیدهای Ctrl + Shift + N استفاده نمایید.

برای استفاده کنندگان از مک: Command + Shift + N

باز کردن آخرین پنجره های بسته شده

برای استفاده کنندگان از ویندوز: برای باز کردن آخرین صفحه هایی که آن ها را بسته اید از کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + T استفاده نمایید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *