#


چگونه می توان از گلکسی نوت ۹ بهتر استفاده کرد؟

30 سپتامبر 2018 بدون نظر 1785 بازدید

چگونه می توان از گلکسی نوت ۹ بهتر استفاده کرد؟

نکاتی برای بهتر به کار بردن گلکسی نوت۹ سامسونگ

سامسونگ این اواخر پرچم ‌دار تازه سری گلکسی نوت خود را با خصوصیات سخت افزاری به روز شده و البته همان ظاهر شناخته شده پیشین روانه بازار نموده است. نوت ۹ یک تلفن همراه با قیمت بالا است و استفاده کنندگان می ‌خواهند این را بدانند بعد از پرداخت مبلغ زیاد به چه قابلیت‌ های فوق العاده ای دسترسی خواهند داشت.

البته با تحقیقات نخستین گلکسی نوت ۹ سامسونگ توسط رسانه ‌های گوناگون می ‌توان به خصوصیات برتر این موبایل پرچم ‌دار پی برد، با توجه به این برخی مواقع خیلی از خصوصیت های ریز ولی قابل توجه فقط به واسطه موشکافی به دست می آیند. در این خصوص در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را برای استفاده بهتر از گلکسی نوت ۹ سامسونگ را به شما معرفی کنیم.

شخصی سازی کلیدهای ناوبری

یکی از خصوصیات نه چندان فوق العاده گلکسی نوت ۹ سامسونگ قابلیت شخصی سازی کلیدهای ناوبری حرکت بین صفحه ‌های گوناگون پلتفرم است. این مورد وقتی اهمیت بالاتری پیدا می‌ کند که از قبل، شما یک موبایلی که برند سامسونگ نباشد را داشته باشید. از طرفی دیگر کمپانی های سخت افزاری همیشه میان ‌برهای زیادی را بر روی این دکمه ‌ها می گذارند.

تنها کافی است مسیر Settings > Display > Navigation Barرا در گلکسی نوت ۹ برای شخصی سازی کلیدهای ناوبری بروید. همچنین در این صفحه می‌ توانید مقدار حساسیت کلید دکمه هوم را هم مشخص کنید.

ریموت S PEN

در واقع بهترین خصوصیت گلکسی نوت ۹ سامسونگ نسبت به نسل پیشین استفاده از یک قلم استایلوس با قابلیت پشتیبانی از بلوتوث است. با همین خصوصیت از S PEN پرچم ‌دار تازه سامسونگ می‌ توان به عنوان یک ریموت برای ثبت نمودن عکس های سلفی، عوض کردن آهنگ در موزیک و یا کنترل اسلایدر استفاده نمود.

خصوصیت ریموت S PEN قلم نوت ۹ به صورت پیش ‌فرض فعال شده است، با توجه به این برای مطالعه این موضوع تنها کافی است از مسیر Settings > Advanced features > S Pen > S Pen Remote  آن را دنبال کنید.

تشخیص دست خط

S PEN مناسب ترین راه برای نوشتن می باشد، بنابراین خصوصیت تشخیص دست خط گلکسی نوت ۹ این امکان را برای شما فراهم می آورد که به جای تایپ کردن، نوشته یا کلمات را با دست خط خود بر روی صفحه ترسیم نمایید. هر چند به این دقت کنید که برای بهره مندی از این خصوصیت پشتیبانی از زبان وارد شده است و توجه به فهمیدن درست کلمات و حروف هم در زبان ‌های گوناگون متفاوت است.

پوشه امن Secure Folder

یکی دیگر از خصوصیات مشترک موبایل های رده بالای سامسونگ، استفاده از پوشه امن Secure Folder است که می‌ تواند به صندوقی برای محافظت از هر نوع اطلاعات تان از افراد دیگر باشد. Secure Folder  به جز سازگاری با روش‌ های بیومتریک، حتی توانایی پنهان نمودن اپلیکیشن ‌های نصب شده هم دارد.

بر همین اساس کلیه عکس‌ ها، پیام ‌های نوشتاری، اپلیکیشن ‌ها و هر چیزی که استفاده کننده بخواهد با ویژگی پوشه امن از چشم افراد دیگر دور خواهد ماند. نکته جالب توجه اینجاست که در کنار این خطوط امنیتی که کمپانی سامسونگ در پوشه امن استفاده کرده است، استفاده کننده این امکان را دارد که حساب ‌های کاربری جدایی را جهت دسترسی به اپلیکیشن‌ ها ایجاد نماید.

آیکون ‌های اطلاع ‌رسانی بیشتر

به صورت پیش فرض در قسمت بالای صفحه نمایش گلکسی نوت ۹ فقط ۳ آیکون اطلاع ‌رسانی از شرایط باتری، آنتن دهی و ساعت نمایش داده شده است، با توجه به این قابلیت نمایش شمار بیشتری از آیکون های اطلاع ‌رسانی هم وجود دارد. جهت دسترسی به این خصوصیت فقط می بایست مسیر Settings > Display > Status Bar  را انجام داده و در آخر گزینه “Show recent notifications only” را غیر فعال نمایید.

قابلیت کار به یک دست گلکسی نوت ۹ سامسونگ

با توجه به اندازه بزرگ نمایشگر نوت ۹، استفاده کردن از این گوشی مقداری سخت به نظر می‌ آید. این سختی زمانی خود را نشان می دهد که هدف استفاده از گوشی فقط با یک دست را داشته باشید که با توجه به این در بیشتر مواقع این اتفاق رخ نمی افتد، با این وجود کمپانی سامسونگ امکان استفاده کردن با یک دست را هم به ‌منظور آسان ‌سازی هر چه بیشتر دسترسی پیدا کردن به منوها در این گوشی پیش‌ بینی کرده است. برای دسترسی پیدا کردن به این خصوصیات فقط کافی است در قسمت تنظیمات گوشی به زیر گروه Advanced بروید و گزینه One-handed Mode را فعال سازی نمایید. به این توجه داشته باشید که پس از این کار فقط کافی است از گوشه قسمت چپ پایین صفحه نمایش به طرف وسط آن سوایپ کنید، با انجام این کار قابلیت شخصی سازی طریقه فعال کردن آن هم وجود خواهد داشت.

شخصی سازی مالتی تسکنیگ

گلکسی نوت ۹ سامسونگ هم مثل خیلی از موبایل های بزرگ اندرویدی به خوبی امکان چند پنجره ‌ای یا مالتی تسکنیگ را عرضه می ‌کند؛ ولی باید آن را اول فعال کرد. این امکان به شما این قابلیت را می ‌دهد تا دو اپلیکیشن را به طور هم ‌زمان باز کرده و از آن‌ ها استفاده نمایید.

استفاده کننده توانایی این را دارد که صفحه نمایش را به دو صفحه هم اندازه تقسیم بندی نماید، با وجود این بخشی از اپلیکیشن را هم می توان جدا کرد تا در قسمتی از پنل نمایش داده شود. همین طور قابلیت App Pair، مثل نمونه های پیشین با تعریف پنجره های مالتی ‌تسکینگ، از پیش برنامه ها را جفت می ‌کند و فقط با یک کلیک دو پنجره از قبل تعریف شده باز می ‌شوند و نیازی نیست هر دفعه این کار را تکرار نمایید. اگر دل تان می خواهد جای اپلیکیشن ‌ها را در حالت multi window  جا به جا کنید، تنها کافیست با استفاده از rotate آن ‌ها را به حالت دلخواه تان تغییر دهید.

بالا بردن حساسیت نمایشگر

بی تردید کسی که با این شرایط اقتصادی ۱۰۰۰ دلار برای به دست آوردن یک گلکسی نوت ۹ سامسونگ پول می پردازد، از لوازم جانبی گوناگونی برای بدنه و صفحه نمایش آن هم استفاده خواهد نمود. کاملاً مشخص است که با قرار دادن محافظ بر روی صفحه نمایش، حساسیت پنل پایین تر بیاید. هر چند کمپانی سامسونگ فکر همه چیز را کرده است به صورتی که با فعال نمودن مورد Touch Sensitivity در بخش تنظیمات پیشرفته گوشی، حساسیت صفحه نمایش به فرامین لمسی را تا میزان بالایی می توان افزایش داد.

تغییر مکان دکمه دوربین

اگر به هر علتی میلی به استفاده کردن از قلم اس پن تحت عنوان ریموتی برای ثبت کردن تصاویر سلفی را نداشتید، به احتمال زیاد برای تان جالب باشد که بدانید می ‌توان شاسی شاتر اپلیکیشن پیش ‌فرض دوربین گلکسی نوت ۹ را به هر مکانی از صفحه انتقال داد. این حالت موجب راحت تر شدن قابلیت ثبت تصاویر در زمان کار با یک دست می ‌شود.

Screen-off memos

یکی از امکانات سه نسل قبلی گلکسی نوت سامسونگ، یادداشت‌ برداری در وضعیت خاموش بودن صفحه نمایش یا Screen-off memos است. به خاطر این خصوصیت برای یادداشت برداری توسط اس پن دیگر نیازی به روشن کردن صفحه نمایش و رفتن به برنامه مخصوصی نیست و فقط با بیرون آوردن قلم به صفحه یادداشت برداری منتقل خواهید شد. همین طور با انتخاب آیکون سنجاق این صفحه را می توان برای ۳۰ دقیقه و حتی هنگام خاموش کردن دوباره صفحه نمایش نیز فعال نگه داشت.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *