#


چند راهکار ساده برای افزایش سرعت کامپیوتر

افزایش سرعت کامپیوتر
2 جولای 2017 بدون نظر 1829 بازدید

چند راهکار ساده برای افزایش سرعت کامپیوتر

چند راهکار ساده برای افزایش سرعت کامپیوتر:

به وسیله چند راهکار ساده می توانید سرعت کامپیوترتان را افزایش دهید، در اینجا به برخی از این روش ها اشاره خواهیم کرد:

Restart یا راه اندازی دوباره:

توجه داشته باشید ف بعد از مدتی که کامپیوتر شما خاموش روشن نشده باشد ممکن است با افت سرعت مواجه شوید .دراین صورت   قبل از انجام هر کاری کنید آن را Restart یا راه اندازی مجدد کنید.

اجرای برنامه در پس زمینه و مشکلات آن:

یکی از مهم ترین  دلایلی که کامپیوتر شما دارای افت سرعت می شود این است که برنامه ای در پس زمینه کامپیوتر در حال اجرا می باشد . برای اطلاع و مشاهده برنامه هایی که  در حال اجرا هستند و مقدار مصرفی پردازنده و حافظه برنامه های در حال اجرا باید به قسمت Task Manager بروید و برنامه هایی را که ممکن است مقدار حافظه زیادی را اشغال کنند را End Task بکنید. نکته دیگر این است که اگر آنتی ویروس و نرم افزار هایی که کارهای اسکن را انجام می دهند را در کامپیوتر خود دارید سعی کنید که بیشتر اوقات در پس زمینه سیستم در حال اسکن نباشند،و در مواقع غیرضروری آنها را ببندید.

 پاک کردن فایل های موقت در سیستم  (Temp Files):

بیشتر برنامه ها یی که در کامپیوتر شما در حال اجرا هستند دارای فایل های موقت می باشند که در حافظه داخلی سیستم ذخیره میشود  و فضای زیادی را اشغال می کنند که باعث کندی سیستم می شود .با پاک کردن این نوع فایل ها با نرم افزارهای مختلف به بالا رفتن سرعت سیستم کمک می کنید.

سعی کنید درایو های خلوت تری داشته باشید:

حداقل  شما باید ۲۰۰-۵۰۰ مگابایت در درایو های سیستم فضای خالی داشته باشید. این حداقل مقدار از حافضه سیستم برای پردازش و فایل های موقت مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما آنتی ویروس نصب کنید و آن را بروزرسانی کنید:

یکی از دلایل مهم کندی کامپیوتر شما ویروس گرفتن آن است با نصب و بروز رسانی یک آنتی ویروس قوی و اسکن کامپیوترتان از کند شدن سیستم تان جلوگیری کنید.

ویندوز و درایور ها را بروزرسانی کنید:

اطمینان داشته باشید که آخرین نسخه ویندوز و درایور را نصب کرده اید.بروزرسانی ویندوز در بهبود سرعت سیستم تان نقش مهمی دارد.

بعد از استفاده دو ساله احتمالا به ارتقاء رم نیاز دارید:

همانطور که در بالا گفته شد یکی از دلایل کند شدن کامپیوتر پردازش برنامه های زیاد در پس زمینه می باشد که اگر شما رم پایین داشته باشید باعث کندی سیستم می شود.معمولا بعد از دو سال که از سیستم استفاده می کنید احتمالا به رم بیشتری نیاز خواهید داشت. بنابراین شما می توانید با در نظر گرفتن سیستم خود رم مورد نیاز را تهیه کنید. به طور مثال ۱ گیگابایت رم برای سیستم های bit32 و ۲ گیگابایت برای سیستم های bit64 مناسب می باشد.

هارد درایو خود را ارتقاء دهید:

همچنین فضای بیشتر درایو ها نیز به بالا رفتن سرعت کامپیوترتان کمک می کند.پس اگر از سرعت پایین سیستم تان ناراضی هستید و می خواهد یک ارتقاء مفید انجام دهید . هارد درایو با فضای بیشتر می تواند به سرعت و کارایی سیستم شما کمک قابل توجه ای بکند.

Registry Cleaner در مراحل آخر:

در بیشتر مواقع پیشنهاد نمی کنیم این کار را انجام دهید  ولی اگر از مرحله های قبلی نتیجه  مناسب و قابل قبولی نگرفتید می توانید Registry Cleaner را امتحان کنید.

از خنک کننده ها برای پایین آوردن گرمای زیاد کامپیوتر استفاده کنید:

اطمینان داشته باشید که سیستم و پردازنده شما زیاد داغ نمی کند .چرا که گرمای زیاد باعث آسیب های جدی و قابل توجهی به سیستم تان وارد می کند .می توانید از فن ها و خنک کننده های مناسب برای کم کردن دمای سیستم تان استفاده کنید .همچنین به این نکته توجه داشته باشید که خاک درون سیستم می تواند مسیر چرخش هوا را مسدود کرده و باعث داغ کردن کامپیوتر شود. پس از تمیز بودن داخل سیستم تان اطمینان حاصل کنید.

درایو ها را پاکسازی کنید و مجدد سیستم را راه اندازی کنید:

در آخر اگر هیچ کدام از مراحلی که دربالا گفته شد  کمکی به بالا رفتن سرعت کامپیوتر شما نکرد می توانید با پاکسازی هارد درایو و راه اندازی مجدد سیستم تان باعث افزایش بازدهی آن شوید. یکی از عوامل کندی سیستم نرم افزار ها و درایور های قدیمی هستند.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *