#


وردپرس یا جوملا کدام یک بهتر است ؟

12 می 2019 بدون نظر 1535 بازدید

وردپرس یا جوملا کدام یک بهتر است ؟

در زمان راه اندازی سایت سوالی که بیش تر افراد را درگیر خود می کند این است برای راه اندازی سایت خود از چه سیستمی برای مدیریت سایت استفاده کنند. جوملا برای مدیریت سایت بهتر است و یا وردپرس. هرکدام از این سیستم های مدیریت محتوا فواید و معایب خودش را دارد که به بررسی  آن ها می پردازیم تا بتوانید برای طراحی سایت خود براساس ویژگی ها و امکانات در دسترس  بهترین آن ها را انتخاب کنید .

وردپرس

مقایسه وردپرس و جوملا

۱-بهینه سازی ورپرس و جوملا برای موتورهای جست و جو : یکی از مواردی که در موفقیت سایت تاثیر بسیار زیادی دارد همین افزایش یافتن سئوی سایت است . زیرا باعث می شود تا تعداد کاربران بسیار بیش تری از طیق موتورهای جست وجو به سایت شما سربزنند.

در وردپرس برای بهینه سازی بیش تر افزونه ای را به نام Yoast Seo دارد که کاربران با استفاده از همین ویژگی می توانند سئوی سایت خود را بهبود بخشند .

همین افزونه در وردپرس برای این که به کاربران خود نشان دهد که تا چه میزان در این بهینه سازی موفق بوده است از یک سیستم نورپردازی استفاده کرده است که با استفاده از رنگ بندی قرمز ، نارنجی و سبز این سطوح را به کاربران خود نشان می دهد. این افزونه هم چنین کمک می کند تا بتوانید مشکلاتی را که محتوا داراست را برطرف کنید .

طبق بررسی های انجام شده وردپرس از جوملا در این زمینه بسیار بهتر عمل می کند وبرای بهینه سازی سئو می تواند بسیار مفید باشد.

۲-امنیت : وردپرس در بین سیستم های مدیریت محتوا بسیار بیش تر محبوبیت دارد و همین نیز باعث می شود تا کاربران بسیار بیش تری داشته باشد و علاوه بر آن به سایت های آن نیز حمله های بیش تری می شود . باید بدانید اگر از وردپرس استفاده می کنید باید روی امنیت افزونه های آن تمرکز بسیار بیش تری داشته باشید زیرا در حالت پیش فرض بسیاری از آن ها فعال نیستند.

و اما جوملا در هنگام ورود به سایت به صورت پیش فرض از تاییدهای دومرحله ای استفاده کرده است که باعث شده است امنیت بیش تری را داشته باشد.

۳-پتانسیل سفارشی سازی : سفارشی سازی به صورت کلی به این معنا است که کاربران حرفه ای و مبتدی بدون این که به دانشی برای کدنویسی احتیاج داشته باشند  از افزونه ها و پوسته های وردپرس و جوملا استفاده کنند. برای فهمیدن این موضوع که کدام یک از این موارد بهتر است تنها لازم است تا خودتان این مقایسه را به صورت ساده انجام دهید می توانیم به همان مقایسه ای که در مورد اول شد اشاره کنیم . و متوجه شویم که وردپرس در این زمینه قوی تر است .

۴-توانایی مدیریت و کنترل محتوا : وردپرس را هرکسی می تواند به راحتی نصب کند و بعد از آن نیز به آسانی آن را مدیریت کند و اما تنها لازم است تا آموزش های لازم در عرض چند دقیقه صورت گیرد البته برای یادگیری جوملا باید وقت بیش تری صرف شود . پس با استفاده از وردپرس به راحتی می توان سایت را سفارشی سازی کرد .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *