#


نشانه های هک شدن کامپیوتر

18 دسامبر 2018 بدون نظر 1893 بازدید

نشانه های هک شدن کامپیوتر

نشانه های هک شدن کامپیوتر

تکنولوژی به سرعت در حال نفوذ در زندگی انسان هاست و شاید بتوان کمتر کسی را یافت که تا به حال با کامپیوتر، لپ تاپ یا گوشی هوشمند کار نکرده باشد و سر و کار نداشته باشد. اما به جرات می توان گفت دلیل اصلی این نفوذ تکنولوژی در زندگی انسان اینترنت است، غالب افراد اوقات فراغت خود را با اینترنت پر می کنند. اما شاید بسیاری ندانند که اینترنت در کنار مزایایی که در اختیارشان قرار می دهد می تواند براحتی از آن ها سوء استفاده کند. یکی از راه های سوء استفاده اینترنت از افراد، هک است.

هکرها می توانند براحتی به سیستم فرد مبتدی در زمینه ی کامپیوتر نفوذ می کند و از اطلاعات او سوء استفاده کنند و حتی در بیشتر موارد اطلاعات فرد را به سرقت می برند و در اطلاعات او درستکاری می کنند. پس تشخیص این که یک کامپیوتر هک شده است بسیار مهم است.

اما تشخیص این که یک سیستم یا یک کامپیوتر هک شده است همیشه کار آسانی است و خیلی سخت می توان این اتفاق را درست تشخیص داد. ما در اینجا چند نشانه برای تان بیان می کنیم که می تواند در تشخیص هک شدن سیستم تان به شما کمک کند.

  • کاهش سرعت کامپیوتر و اینترنت

اگر به تازگی سرعت کامپیوتر تان به طرز قابل توجهی کاهش داشته یا دیرتر به اینترنت متصل می شوید این امکان وجود دارد که هک شده باشید. برخی از هکرها با نصب برنامه هایی در پس زمینه ی سیستم قربانی اجرای برنامه های سیستم را کند می کنند و برخی از برنامه های سیستم را با مشکل مواجه می کنند.

اما تنها هک دلیل کاهش سرعت کامپیوتر نیست، برخی از کامپیوترهای قدیمی بدلیل این که سخت افزار آن ها قدیمی است سرعت اجرای کندی دارد، و منظور از کاهش سرعتی که ما در این جا در مورد آن صحبت می کنیم تنها کاهش سرعت ناگهانی اینترنت و کامپیوتر است.

اگر سرعت اجرای کامپیوتر و  سرعت اتصال به اینترنت تان بالاست اما ناگهان با افت سرعت مواجه می شوید، ممکن است فردی سیستم شما را هک کرده باشد و از پهنای باند اینترنت تان استفاده می کند و همین باعث کاهش سرعت اتصال تان به اینترنت می شود.

  • خاموش نشدن کامپیوتر

اگر فردی کامپیوترتان را هک کرده باشد برای این که بتواند به فعالیت خود ادامه دهد می خواهد کامپیوتر همچنان روشن بماند یا تلاش می کند که خاموش شدن کامپیوتر کمی بیشتر طول بکشد.

اگر کامپیوترتان مثل قبل خاموش نمی شود یا خاموش شدن آن بیشتر از زمان معمول طول می کشد، این نشانه ی خطرناکی است و می تواند نشانه ی این باشد که سیستم تان هک شده است.

  • عدم باز شدن قفل کامپیوتر

اگر قبلا به سادگی با وارد کردن رمز به راحتی وارد سیستم خود می شدید اما الان با وارد کردن رمز نمی توانید به سیستم خود وارد شوید احتمال این که هک شده باشید وجود دارد.

اما در وهله ی اول دقت کنید که رمز را درست وارد کرده باشید و رمز را دقیقا با همان زبانی که قبلا وارد می کرده اید وارد کنید، اما اگر رمز را درست وارد می کنید بدین معناست که سیستم تان هک شده است.

این قفل شده رمز به این دلیل است که فردی که سیستم شما را هک کرده می خواهد آزادی عمل بیشتری داشته باشد و به همین دلیل اجازه ی ورود شما به کامپیوتر را نمی دهد.

 

  • ارسال ایمیل بدون اطلاع شما

یکی دیگر از نشانه های هک شدن یک کامپیوتر، ارسال ایمیل بدون اطلاع صاحب ایمیل یا کامپیوتر است. اگر به تازگی دوستان تان به شما می گویند که پیام و ایمیل های عجیب و غریب می فرستید، اما شما این کار را نکرده باشید این نیز یکی دیگر از نشانه های هک شدن است.

اگر هکری که سیستم شما را هک کرده بخواهد سیستم دوستان و افراد دیگری را نیز هک کنند، برای آن ها ایمیل هایی با لینک های آلوده می فرستند که اگر فرد مقابل روی این لینک ها کلیک کند و وارد آن ها شوند سیستم او نیز هک می شود.

 

  • فعالیت های بسیار زیاد

این طبیعی است که زمانی که با کامپیوتر کار می کنید یک سری فعالیت در پس زمینه ی سیستم عامل انجام شود، این فعالیت ها برای این است که شما بتوانید از سیستم خود استفاده کنید و اگر این فعالیت ها نباشند شما نمی توانید از کامپیوتر خود استفاده کنید. اما گاهی اوقات زمانی کامپیوتر را روشن کردید متوجه می شوید چیزی بیش از آن چه که باید، در حال انجام است.

یا زمانی که با ماوس خود کار نمی کنید می بینید که ماوس روی نمایشگر کامپیوتر حرکت می کند. همه ی این ها نشانه های بسیار مهم و خطرناکی است که باید آن ها را جدی بگیرید چون ممکن است سیستم شما هک شده باشد.

 

  • غیرفعال شدن آنتی ویروس

آنتی ویروس یکی از راه هایی است که می توانید تشخیص دهید سیستم تان هک شده است یا خیر. به همین دلیل سعی کنید همیشه از آنتی ویروس های قدرتمند روی کامپیوتر خود استفاده کنید و بصورت روزانه یا هفتگی آنتی ویروس خود را بروز کنید.

یک آنتی ویروس قدرتمند همیشه فعال است اما اگر مشاهده کردید که آنتی ویروس تان غیرفعال شده در حالی که شما این کار را انجام نداده اید این نیز می تواند یکی از نشانه های هک شدن باشد.

 

  • درخواست های دسترسی

بسته به نوع تنظیمات امنیتی که روی سیستم خود انجام داده اید ، برنامه های شما برای اجرا ممکن است نیاز به اجازه دسترسی داشته باشند تا بتوانند اجرا شوند. گاهی اوقات ممکن است برنامه اهی شما برای اجرا از شما اجازه ی دسترسی بخواهند اما ممکن است با پیامی مواجه شوید که برای تان ناآشنا است.

پس قبل از این که اجازه ی دسترسی به چنین برنامه هایی بدهید ابتدا پیامی که برای اجازه دسترسی صادر شده را به دقت بخوانید و سپس اجازه دسترسی بدهید.

 

  • نصب برنامه های جدید

گاهی اوقات ممکن است در هنگام کار با کامپیوتر خود با این مساله مواجه شوید که برنامه هایی که تا به حال به دنبال آن بوده اید خود به خود روی کامپیوترتان نصب شده باشد. این می تواند نشانه ی خطرناکی باشد. زیرا برخی از هکرها برای این که به اطلاعات حساب بانکی افراد دسترسی پیدا کنند نرم افزارها و بات نت هایی را روی کامپیوتر شما نصب می کنند که می توانند اطلاعات حساب بانکی و کارت های اعتباری آن ها را به سرقت ببرند و سپس براحتی از حساب بانکی ها آنها برداشت کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *